TRANSEXPO: Ursus o współpracy z Rampini [FILM]
W Kielcach rozmawialiśmy z Waldemarem Rumińskim, dyrektoremsprzedaży Ursus Bus o kontraktach realizowanych przez spółkę, a także o bardzociekawych planach na przyszłość.
Jak zawsze wystawa TRANSEXPO jest niepowtarzalną okazją dozapoznania się z nowymi trendami i kierunkami rozwoju transportu publicznego, aprzede wszystkim z polską myślą techniczną – m.in. na stoisku Ursus Bus.
Lubelski producent pokazał w Kielcach trzy pojazdy onapędzie elektrycznym:
-
Przegubowy trolejbus klasy MEGA 18-metrowy w barwach ZTMLublin – Ursus CS18LFT
-
Standardowy autobus miejski klasy MAXI z napędemelektrycznym w barwach MZK Zielona Góra 12 metrowy – Ursus CS12LFE
-
Pojazd dostawczy z napędem elektrycznym do 3,5 t – UrsusELVI.
Jednocześnie polski producent poinformował, że w tym rokujego produkcja wyniesie ok. 140 pojazdów. Tym samym Ursus zbliża się dogranic swoich zdolności produkcyjnych,dlatego spółka już myśli o kolejnych inwestycjach, które pozwolą zwiększyć tenwolumen do 300-400 szt. rocznie. Ambitnie.
Miejska logistyka
Kolejna sprawa to logistyka miejska, czyli nowe, szerszespojrzenie Ursusa na elektromobilny rynek. Firma nie chce być tylko producentemautobusów – chce być dostawcą całej palety elektrycznych pojazdów, którezmienią i zelektryzują polskie miasta. To m.in. elektryczne pojazdy dostawcze ikomunalne także krótkie autobus, które mogłyby obsługiwać sanatoria czymiejscowości uzdrowiskowe. Pomysł ciekawy, a jeszcze ciekawszy jest wybór partnera do realizacji tego celu. Towłoska firma Rampini Carlo S.p.A., która ma w swojej ofercie m.in. krótkie -6-metrowe – autobusy elektryczne E60 o pojemności pasażerskiej od 29 do 35 osóbi DMC na poziomie 8,4 t. Ten model znamy m.in. z testów MPK Kraków.
Teraz E60 zainteresował się Ursus, który już podpisał zRampini umowę na mocy, której będzie mógł oferować te minibusy w Polsce. Tojednak nie wszystko. Spółka myśli o szerszej współpracy – m.in. w zakresieprodukcji tych pojazdów w Lublinie, a także w zakresie wykorzystania systemubateryjnego, opracowanego przez Włochów. Współpraca może działać także w drugą stronę. Idąc dalej Rampini może w przyszłośćoferować na swoich rynkach , czyli wEuropie Południowej pojazdy marki Ursus, których nie posiada w swoimportfolio. Biorąc pod uwagę, że Rampini dorobiło się w międzyczasie czterechmodeli autobusów elektrycznych i wodorowych (E60, E80, H80 i E120) to wskazujeprzede wszystkim kierunek trolejbusowy. Czy to się uda? Zarówno 6-metroweelektrobusy, jak i trolejbusy to produkcyjna nisza, dlatego najciekawsza w tymmoże być współpraca technologiczna w zakresie baterii, a także możliwośćprodukowania włoskich autobusów w Polsce. To byłoby coś.
W Kielcach o kontraktach realizowanych przez spółkę i tychwszystkich planach rozmawialiśmy z Waldemarem Rumińskim, dyrektorem sprzedażyUrsus Bus. Zapraszamy na film:
{https://www.youtube.com/watch?v=j4uBZX9b3fs}
„
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze