TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

TRANSEXPO: Premiera nowej generacji SOR NS
InfoBus.pl - Opublikowano: 18.10.2018 11:00:35
TRANSEXPO - premiera nowej generacji SOR NS

Mimo, że nowa generacja autobusów czeskiej firmy SOR ma już dwa lata to do tej pory nie zobaczyliśmy jej jeszcze na targach w Kielcach. W tym roku to się zmieni i to podwójnie.

Na targach w Kielcach czeski SOR pokaże podstawę swojej miejskiej oferty - autobus 12-metrowy, niskopodłogowy model NS12 z silnikiem diesla FPT Euro 6 oraz jego elektrycznego "brata-bliźniaka" - ENS12 w barwach Hradec Kralove. Do tego składu dojdzie jeszcze "elektryk" ze starszej rodziny - EBN11 o długości 11 m. Silna, miejska oferta. To też pokazuje w jakim kierunku zmierza SOR Poland.

Przypomnijmy, że seria NS to pierwsze pojazdy czeskiej marki z kołami w "dużym" rozmiarze 22,5 cala i typowo miejskim układem drzwi 2-2-2. Nowoczesny design i wysoki standard wnętrza (duża ilość miejsc dostępnych bezpośrednio z podłogi) pozwolą linii SOR NS konkurować z najlepszymi. Szkoda tylko, że w Kielcach nie zobaczymy pierwszego autobusu przegubowego nowej generacji, czyli modelu NS 18. Jego debiut jest przygotowywane na listopadowy CzechBus 2018, czyli czeskie autobusowe święto, co w oczywisty sposób jest zrozumiałe.

Elektryk z Hradce Králové

Szykowany na TRANSEXPO ENS12 nie jest już żadnym prototypem, tylko jednym z pojazdów dostarczonych do firmy Dopravní podnik města Hradce Králové, która łącznie zamówiła aż 20 szt. niskopodłogowych autobusów elektrycznych klasy MAXI. To największe jak do tej pory zamówienie na elektrobusy w Czechach - po Trzyńcu, który na wiosnę odebrał 10 szt. autobusów elektrycznych Skoda Perun. Kontrakt dla Hradca ma zakończyć się do końca 2018 r. Kolejne miejsce na liście największych e-kontraktów SOR zajmuje Bratysława z 18 szt. EBN9 / NS12.

Sercem ENS12 zabudowano silnik asynchroniczny Pragoimex o mocy 160 kW. Napęd elektryczny w przeciwieństwie do wcześniej produkowanych przez SOR elektrobusów nie pochodzi od firmy Cegelec. Producent zdecydował się teraz postawić na rozwiązania spółki RAIL ELECTRONICS CZ sro. Na dachu autobusu zamontowano baterie litowo-jonowe. Dzięki temu maksymalnie zwiększono przestrzeń pasażerską. W pokazanym w Hanowerze ENS12 baterie mogą magazynować 225 kWh energii elektrycznej. Przy założeniu, że zostanie utrzymane 20% rezerwy prądu w zasobnikach SOR deklaruje na jednym ładowaniu zasięg pojazdu na dystansie ok. 150-200 km. DMC pojazdu to 18,8 t przy długości 12 m, szerokości 2,55 m i wysokości 3,2 m. Liczba miejsc siedzących to 29-25 foteli.

Stylistycznie elektryczny SOR bardzo nam się podoba i w barwach Hradca wygląda naprawdę super. Zresztą zobaczycie sami.

Diesel z FPT

Konwencjonalny autobus SOR NS12, który zobaczymy w Kielcach będzie miał silnik silnik FPT Cursor 8 o mocy 160 kW, współpracujący z automatyczną skrzynią biegów ZF EcoLife. Demonstracyjny model charakteryzuje się pojemnością ok. 95 miejsc, z czego 24-32 podróżuje na miejscach siedzących. Układ jezdny oparto na rozwiązaniach firmy ZF. Z przodu zastosowano zawieszenie niezależne oparte na osi typu ZF RL82EC. Most napędowy to przekładnia portalowa typu AV133 z przełożeniem 6,19.

EBN11 z Polkowic?

Trzecim autobusem SOR szykowanym na Kielce jest elektrobus EBN11. Stawiamy na egzemplarz w barwach Polkowic, gdzie od października 2017 r. kursują dwa takie pojazdy. Niskopodłogowe SOR-y EBN11 mają pojemność aż 98 miejsc i są w pełni przystosowane do transportu osób niepełnosprawnych oraz matek podróżujących z dziećmi.

Przypomnijmy, że przetarg na roczną dzierżawę dwóch autobusów + ew. wykup rozstrzygnięte został 4 sierpnia 2017 r. Wówczas PGMiKM Polkowice wybrało ofertę czeskiego producenta na sumę 3,399 mln PLN netto, co daje jednostkową cenę netto rocznej dzierżawy z wykupem na poziomie 1 699 500 PLN netto. O tym kontrakcie pisaliśmy TUTAJ



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
targi
TRANSEXPO
elektrobus
SOR
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2018 W 2018 skończymy 18 lat!.Nasz portal działa od 2001 roku. Początkowo pod nazwą InfoBus.pl, obejmując tylko tematykę autobusową. Jednak wraz ze wzrostem...