TRANSEXPO: Nosacz za bezpiecznym szkłem, czyli z jakich szyb korzysta Neobus? [FILM]

infobus
28.11.2018 18:00
0 Komentarzy

W Kielcach oficjalnie zadebiutował polski producent szyb doautokarów – firma BusGlass, za którą stoją tak znane nazwiska w branży, jakCzurczak i Leśniak. Czas na nową generację!

-„Pomysł na szyby autobusowe niejako wymogło na nas życie imyślę, że niejeden właściciel firmy przewozowej ma taki problem jak my 2 latatemu. Ciągłe i częste wymiany frontowychszyb w naszych autobusach spowodowały bardzo duży wzrost szkodowości a co zatym idzie szybki wzrost składek ubezpieczeniowych. Ubezpieczenie w firmie transportowejstanowi niemały koszt biorąc pod uwagę, że pojazdy w kredycie, jak i leasingumuszą być ubezpieczone w pełnym pakiecie. Widząc taką sytuację byliśmy zmuszenido podjęcia kroków, które by spowodowały powstrzymanie rosnących cenubezpieczenia – mówi Marcin Czurczak, współwłaściciel firmy przewozowej NEOBUS.- Najprostszym rozwiązaniem w pierwszym momencie było kupowanie szyb zatzw. gotówkę. Ale to rozwiązanie byłotylko częściowo skuteczne gdyż szyby nadal ulegały uszkodzeniom a ich liczbanie ulegała zmniejszeniu. Wręcz zaobserwowaliśmy wzrost rozbitych szyb co namdało dużo do myślenia. W tym momencie podjęliśmy decyzję o poszukaniu innegoproduktu, który byłby trwalszy a co za tym idzie spowodowałby spadek kosztównaszej firmy – dodaje Marcin Czurczak.

Połączone siły

Wspólnymi siłami – z braćmi Piotrem i Grzegorzem Leśniak, współwłaścicielamifirmy Automet Group , która produkuje i konstruuje od ponad 25 lat różnego rodzaju elementy dla motoryzacji – NEOBUSzaczął szukać nowych technologii i uruchomienia produkcji szyb wytrzymalszychna uszkodzenia.

-„Po rozmowach z producentami szkła i producentami szyb postanowiliśmy zamówić parę próbek szyb,które by spełniły nasze oczekiwania czyli miały zwiększoną wytrzymałość. Szyby,które zamówiliśmy były odpowiednio grubsze oraz posiadające folię, która jaknam obiecywano miała spowodować innezachowanie w sytuacji uderzenia kamieniem.Nie od dziś wiadomo, że początki są trudne. Niektóre modele wymagałypoprawek i dopracowania, ale po czasie okazało się, że liczba wymienianych szybzaczęła się zmniejszać. Była to dla nasświetna informacja bo koszty jak i konkurencję mieliśmy potężną – wspominaPaweł Czurczak.

Dwa lata prób

W pierwszej fazie pomysłu na produkcję całkiem nowej szybyczołowej do autobusu, NEOBUS nie myślał o sprzedaży, ale przede wszystkim o własnych potrzebach. Toumożliwiło w ciągu dwóch lat sprawdzenie zarówno powtarzalności jak iwytrzymałości oferowanych przez nas produktów.

-„Jako firma NEOBUS bardzo często spotykamy się z firmami,jak i kolegami z branży autobusowej. Do tej pory nikt nie rozmawiał o jakościczy wytrzymałości, lecz jedynie o cenie szyby. Po niedługim czasie pojawiły siępytania o odkup takiej szyby od nas – bo jeżeli u was się sprawdza, toi u nas też da radę.”

I tak to się zaczęło.

Pierwsze sukcesy

Zdaniem BusGlass, ichszyby są pierwszym produktem na rynku,który charakteryzuje się :

  • podwyższoną wytrzymałością, co wpływa na częstotliwośćwymian i koszty;

  •  mają właściwości atermiczne,co powoduje mniejsze przenikanie promieni słonecznych i wolniejsze nagrzewaniesię wnętrza autobusu, co z kolei ma wielki wpływ na kierowcę, a co za tym idziena bezpieczeństwo pasażerów.

  • mają właściwości akustyczne, co nieznacznie wpływa na poziomhałasu w przedniej części autobusu.

Aktualnie szyby marki BusGlass są również dostępne w sieciserwisów firmy NordGlass, która posiada 15 serwisów stacjonarnych obsługującychautobusy i 11 serwisów mobilnychrozlokowanych w największych miastach całej Polski . NordGlass oferuje równieżmontaż szyb na terenie całej Europy, realizowanych nawet już w 24 godziny odchwili zgłoszenia zlecenia.

Poniżej film z targów TRANSEXPO, na którym Piotr Leśniakmówi o ofercie BusGlass:

{https://www.youtube.com/watch?v=RbfxTtyQBNY}

Komentarze