Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

TRANSEXPO: Irizar myśli o polskim rynku elektrobusów

infobus
20.10.2018 13:00
0 Komentarzy

W Kielcach Firma Wanicki – diler hiszpańskiej marki Irizar w Polsce – pokaże dwa autokary: i6S i i8. Spółka rozpoczyna też swoja aktywność w segmencie autobusów elektrycznych i zapraszam do pierwszych rozmów.

Jak na razie elektryczna aktywność Irizar w Polsce to działalność promocyjna. Do tej pory takichkroków jednak nie podejmowano, dlatego należy odebrać to za wyraźny sygnał, że Hiszpanomzaczęło zależeć na polskim e-rynku. Biorąc pod uwagę najnowszy przetarg MZA na130 elektrobusów – o którym piszemy TUTAJ – gra jest warta świeczki.

Aktywność Firmy Wanicki na miejskim rynku w Polscerozpoczęła się od październikowej Komisji Autobusowej IGKM w Rzeszowie, podczasktórej Tomasz Giza z Firmy Wanicki przedstawił elektromobilną ofertę Irizara. Jego zdaniemnajwiększe atuty hiszpańskie marki to pełen pakiet rozwiązań pod klucz,doświadczenie w projektach dla transportu publicznego (e-BRT), systemzarządzania e-flotą ,a przede wszystkim dostawawszystkich komponentów od jednego dostawcy – spółki Irizar e-mobility.

Kroki milowe hiszpańskiego producenta w zakresie produkcji elektrycznych autobusówsą w zasadzie podobne do aktywności Solarisa na tym polu. To

  • 2013 r. – wyprodukowanie pierwszego w 100% elektrycznego autobusuIrizar i2e

  • 2015 r. – dostawa pierwszych jednostek wyprodukowanychseryjnie

  • 2016 r. – powstanie nowej spółki Irizar e-mobilityodpowiedzialnej za rozwiązania z zakresu elektromobilności dla miast

  • 2018 r. – otwarcie fabryki Irizar e-mobility, skupionej tylko naprodukcji elektrobusów.

Według danych firmy Irizar, dzisiaj po europejskich drogach jeździ150 zeroemisyjnych autobusów tej marki. Największe kontrakty to:

  • EMT Madryt – 15x Irizar i2e z systemem wolnego ładowania;

  • RTM Marsylia – 6 x Irizar i2e z systemem wolnego ładowania;

  • Voyages Ecker / Luksemburg – 6 x Irizar i2e + 4 x Irizar iebus 18 m z systemem wolnego ładowania;

  • GoAhead Londyn – 2 xIrizar i2e z systemem wolnego ładowania;

  • Braganza (Portugalia) – x Irizar ie bus 10m z system wolnegoładowania;

  • Zaragoza – 1 x Irizar i2e z systemem wolnego ładowania;

  • Tusgsal Barcelona – 4 x Irizar i2e z systemem wolnegoładowania / grudzień 2018

  • Bilbobus Bilbo – 4 x Irizar i2e z systemem wolnego ładowania/ grudzień 2018

  • DBUS San Sebastian – 3 x Irizar i2e z systemem wolnego ładowania /grudzień 2018

  • Amiens Metropole – 43 x Irizar ie tram 18m z systemem szybkiegoi wolnego ładowania (6 szybkich ładowarek pantograf + 43 wolne ładowarki) wramach 15-letniej umowy serwisowej. Realizacja – kwiecień 2019

  • TMB Barcelona – 4 x Irizar ie tram 18m z systemem szybkiegoi wolnego ładowania

  • Aglomeracja Bayonne – 18 x Irizar ie tram 18m z systemem szybkiegoi wolnego ładowania (5 szybkich ładowarek pantograf + 18 wolne ładowarki) wramach 15-letniej umowy serwisowej. Realizacja – luty 2019

  • RDT Provence – 15 x Irizar ie bus 12m z systemem szybkiego ładowania.Realizacja – kwiecień 2019

Kolejnym argumentem na świadczącym na korzyść rzecz hiszpańskiej jest kompletnie nowa fabryka elektromobilnych pojazdów , która otwarta została w maju br. Nowy zakład produkuje autobusy miejskie odługości 10.8 m 12 m i 18 m. Niedługo rozpocznie się też produkcja autobusów zpodwójnymi przegubami i innych pojazdów elektrycznych. Docelowo produkcja obejmujetrzy modele: Irizar ie bus, Irizar ie tram (wersja BRT) i Irizar ie truck.

Firma Wanicki zaprasza na TRANSEXPO i do rozmów o ofercieGrupy Irizar w tym zakresie – na stoisku F5.

Komentarze