TRANSEXPO: Automet z elektrycznym MINI [FILM]

infobus
14.11.2018 07:00
0 Komentarzy

Podczas kieleckich targów Piotr Leśniak, współwłaściciel firmyAutomet przedstawił nam m.in. rynkowe perspektywy dla miejskich minibusów z napędemelektrycznym.

Na TRANSEXPO sanocki Automet pokazał turystyczny miniubus nabazie jeszcze „starego” Sprintera oraz miejski autobus z napędem elektrycznymAutomet MiniCity Electric na bazie Mercedes-Benz Sprinter – z bateriami firmyBMZ Poland – w barwach Zakładu Komunikacji Miejskiej w Wągrowcu. Od lipca tenpojazd regularnie obsługuje linie w wielkopolskim mieście, o czym pisaliśmy wInfoBusie TUTAJ

Nowy nabytek ZKM jest pierwszym w Polsce autobusem elektrycznymklasy MINI przeznaczonym dla komunikacji miejskiej. Zeroemisyjny pojazd wyposażonyjest w ładowarkę zintegrowaną z pojazdem. Ładowanie trwa około 4 godzin i niewymaga dodatkowych urządzeń. Autobus przejedzie dzięki temu dystans około 150km. Zależnie od wersji pojazd może przewozić do 22 osób, czyli dokładnie tylesamo ile spalinowy wariant. Elektryczny MiniCity może posiadać od 13 do 19miejsc siedzących. Producent wyposażył model w siedzenia własnej konstrukcji -Automet typ A470. Elektrobus oczywiście jest przystosowany do przewozuniepełnosprawnych, dzięki montażowi rozkładanej rampy najazdowej.

Silnik elektryczny do autobusu MiniCity Electric dostarczyłaszwajcarska firma BRUSA Elektronik AG. Jednostkę, która jest dostępna w dwóchwariantach mocy (120 kW lub 150 kW), umieszczono przed tylną osią. Silnikkorzysta z energii zmagazynowanej w litowo-jonowych bateriach trakcyjnych,które wraz z systemem zarządzania dostarczyła austriacka firma Kreisel ElectricGmbH. W zależności od wymagań klienta producent może zamontować w autobusiebaterie o pojemności od 40 do 90 kWh. Wągrowiecki debiutant posiada najprawdopodobniejzasobniki o pojemności 84 kWh. MiniCity Electric wyposażony jest w systemodzyskiwania energii, który doładowuje baterie podczas hamowania, dzięki czemuwydłuża się zasięg autobusu. Baterie zamontowano pod maską, w miejscu gdzieuprzednio znajdował się silnik spalinowy, oraz w tylnej części pojazdu.

Co ciekawe, baterie zajmują na tylne mało przestrzeni podmaską, że producentowi udało się jeszcze wkomponować pokaźny schowek, w którymumieszczono kabel ładowarki.

{https://www.youtube.com/watch?v=eWvGFadRw3w}

Nie tylko do miasta

Drugi elektrobus Autometu, który jeździ  po polskich drogach to egzemplarz MiniCity Electric wbarwach Caritas Polska. To po elektrycznym krwiopijcy Solarisa dla RCKiKKatowice, kolejny elektrobus w naszym kraju do zadań specjalnych, o czympisaliśmy w InfoBusie TUTAJ

„Mobilna ambasada”, czyli podarowany przez Jastrzębską Spółkę węglową pojazd ma być wykorzystywany w kampaniach Caritasu promującychpomoc potrzebującym. W niemal czterotonowym pojeździe jest 11 miejscsiedzących, 3 miejsca stojące oraz miejsce na wózek inwalidzki. Autobuswyprodukowany przez firmę Automet Group z Sanoka na podzespołachMercedesa-Benza jest wyposażony w silnik elektryczny BRUSA o mocy 74kW ibaterie litowo-jonowe, które po pełnym naładowaniu pozwalają na przejechanie200 km.

Komentarze