TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

TRANSEXPO: Autobusowa przyszłość według Daimlera [FILM]
InfoBus.pl - Opublikowano: 14.11.2018 11:00:09
TRANSEXPO: Autobusowa przyszłość według Daimlera [FILM]

W tym roku firma EvoBus Polska - za sprawą swojego nowego szefa Artura Konarskiego - kompletnie zmieniła targową formułę i postawiła na nowoczesną i innowacyjną komunikację ze zwiedzającymi. Pokazany Future Bus stał się symbolem tych zmian.

Spółka EvoBus Polska przygotowała jedną z większych ekspozycji na tegorocznym TRANSEXPO. Na zewnętrznej ekspozycji mogliśmy zobaczyć dwa autobusy, w tym krakowskie Citaro Hybrid jako "Bus of the Year 2019". Natomiast w hali kolejne trzy, z czego aż dwa modele pretendowały to miana polskich premier, czyli Mercedes-Benz Future Bus i Setra S 531 DT.

Autonomiczna przyszłość

Wraz z nowym Mercedes-Benz Future Bus Daimler Buses przedstawia konkretny pomysł na autobus miejski jutra. Pojazd wyposażony został w technologię CityPilot, który potrafi rozpoznawać sygnalizację świetlną i komunikować się z nią, dzięki czemu bezpiecznie pokonuje skrzyżowania ze światłami. Potrafi także rozpoznawać przeszkody, w szczególności zaś pieszych na jezdni, i samoczynnie inicjować manewr hamowania. Pojazd podjeżdża także automatycznie na przystanki, gdzie również sam otwiera i zamyka drzwi. Co więcej, radzi sobie także z pokonywaniem odcinków w tunelach.

Kilkanaście kamer skanuje jezdnię i otoczenie, systemy radarowe bliskiego i dalekiego zasięgu nieustannie monitorują odcinek drogi przed autobusem. Całość uzupełnia ponadto system GPS. Dzięki fuzji danych wszystkie zgromadzone informacje dają niezwykle precyzyjny obraz, umożliwiając ustalenie pozycji autobusu z dokładnością co do centymetra. Rozwiązania te funkcjonują już w praktyce i zostały przetestowane podczas światowej premiery CityPilot na trudnym, liczącym niemal 20 km odcinku obejmującym częściowo ciasne zakręty, tunele czy liczne przystanki i to przy dużych jak na autobus miejski prędkościach.

Poruszający się w sposób częściowo zautomatyzowany autobus miejski podnosi poziom bezpieczeństwa, ponieważ odciąża kierowcę, a czujne kamery i systemy radarowe dostrzegą każdy szczegół. System poprawia wydajność, gdyż delikatny i prognozujący sposób jazdy mniej eksploatuje układy mechaniczne, obniża zużycie paliwa a tym samym także poziom emisji. Dzięki równomiernej i płynnej jeździe autobus zapewnia także większy komfort pasażerom na pokładzie.

Stylistyka parku

Future Bus skonstruowany na bazie Citaro zdradza zupełnie nowe trendy w stylizacji wnętrza i zewnętrznej części pojazdu. To także protoplasta designu tegorocznej premiery Daimlera, czyli elektrobusu eCiatro. Jego harmonijne linie wzorowane są na asymetrycznych kształtach architektury miejskiej. Dotyczy to również wnętrza, którego otwarta koncepcja wzorowana jest na placach i parkach. W zależności od długości czasu spędzonego w pojeździe przestrzeń tę podzielono na trzy strefy. Wzdłuż ścian zamontowane są w dość luźnym układzie designerskie siedzenia. Podróżujący mogą korzystać z dużych monitorów w środkowym segmencie przestrzeni pasażerskiej, na których znajdą potrzebne im informacje lub materiały o charakterze rozrywkowym. Opracowany zupełnie na nowo kokpit stanowi integralną część całego pomieszczenia. Kierowca odczytuje niezbędne dla niego informacje na dużym wyświetlaczu o innowacyjnej grafice.

Wracamy do rzeczywistości

Kolejny pojazdem pokazanym w Kielcach był Mercedes-Benz Citaro z krakowskiego MPK. Polski dystrybutor "gwiazd" nie mógł dokonać lepszego wyboru na kieleckie targi. Kraków był największym w tym roku miejskim odbiorcom Mercedesów w Polsce. Tamtejsze MPK od kilku tygodnie eksploatuje 86 sztuk Citaro C2, w tym 30 z autorskim modułem hybrydowym niemieckiego producenta. Autobusy posiadają również nowoczesne i ergonomiczne miejsce pracy kierowcy oczywiście w pełni klimatyzowane i oddzielone od przestrzeni pasażerskiej, zapewniające kierowcy odpowiedni komfort pracy. Konstrukcja pojazdu spełnia najwyższe standardy ochrony pasażerów i kierowcy w zakresie bezpieczeństwa. Nowe niskopodłogowe pojazdy będą wyposażone w klimatyzację, monitoring, automat biletowy z możliwością zapłaty monetami i kartą płatniczą, nowoczesny system informacji pasażerskiej złożony z tablic elektronicznych i głosowego zapowiadania przystanków, a także porty USB do ładowania smartfonów.

O najnowszej ofercie EvoBus Polska i innowacyjnych produktach rozmówiliśmy w Kielcach z prezesem spółki, Arturem Konarskim:



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
targi
TRANSEXPO
hybryda
Mercedes-Benz
Setra
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....