TRANSEXPO: Alufelgi w elektrykach i hybrydach – od Alupart

infobus
08.11.2018 10:00
0 Komentarzy

Analizujemy targową ofertę autobusów elektrycznych i hybrydowych Soalrisa, które swoją niską masę zawdzięczają m.in. zastosowaniu aluminiowych felg od firmy Alupart.

Spółka Alupart jest w 100% polskim producentem komponentówdla transportu, sprawdzonych przez tysiące firm transportowych w Polsce iEuropie.

-„Działamy w branży już ponad 15 lat – przez ten czasobsłużyliśmy tysiące zamówień, zdobyliśmy zaufanie setek klientów- mówi JoannaKalinowska, specjalista ds. sprzedaży w Alupart Sp. z o.o. – Zaczynaliśmy jakoniewielki importer części do ciężarówek, staliśmy się wyłącznym dystrybutoremwielu uznanych na całym świecie producentów, w tym m.in. Speedline Truck.Działania firmy opierają się na dostarczeniu niezbędnych części, które obniżająmasę pojazdu, a przy tym samym zwiększają jego ładowność.”

Dodajmy, że włoski Speedline Truck jest z kolei częściąjednego z największych na świecie producentów felg – marki Ronal.

Autobusy „na alusach”

Na TRANSEXPO 2018 z aluminiowymi  felgami Alupart mogliśmy zobaczyć w hybrydzie (SolarisUrbino 12 Hybrid) oraz elektryku (Solaris Urbino 12 Electric). Do tej pory aluminiowe felgi „odchudzające:” były główniestasowane w autokarach – w wydłużonych dwuosiowych konstrukcjach, którebalansowały na maksymalnym poziomie DMC. Teraz za sprawą nowego Solarisa wchodządo komunikacji miejskiej. Co zadecydowało, że polski producent sięgnął poalufelgi?

Po pierwsze atrakcyjna cena w porównaniu z innymi europejskimiproducentami, ale przede wszystkim chodzi o ich wagę. Alufelgi są o 45 %lżejsze w porównaniu z felgami stalowymi, co przekłada się na mniejsze zużyciepaliwa i większą ładowność oraz znaczne wydłużenie żywotności opon, klocków itarcz hamulcowych dzięki lepszemu odprowadzaniu ciepła przez aluminium. Torazem daje wyższą wydajność pojazdu, co ma być głównym argumentem na rzeczniskowejściowego jamnika.

Po drugie takie felgi zdecydowanie lepiej wyglądają, a po drugie zostały one specjalniezaprojektowane dla autobusów z napędem elektrycznym. Tutaj liczy się każdykilogram, a wszystkie felgi o wymiarach 22.5×11.75″ gwarantują maksymalnynacisk 5000 kg. Przykładowo felga SLT 3211 –przy masie 24 kg jest jak do tej pory najlżejszą felgą w swojejkategorii. I stąd taki wybór Solarisa. Do tego dochodzi szeroki wybór produktów- od 17.5″ do 22.5″

Aluminiowa niezawodność

Dzięki procesowi kucia Speedline Truck uzyskuje dokładnedopasowanie i szczelność kołnierza felgi z oponą. Dzięki temu produkty tejmarki od lat przemierzają miliony kilometrów, a wszystkie felgi objęte są5-letnią gwarancją od momentu ich wyprodukowania, bez żadnego limitukilometrów.

Ich niepowtarzalny wygląd to nie tylko sprawa dobregodesignu, ale także efekt zastosowania specjalnego stopu aluminium T6061.Dodatkowo diamentowa powierzchnia zapewnia wysoką jakość i połysk.

Aktualnie najbardziej popularne produkty firmy dla autobusówi autokarów to:

  • SLT 3211 – 22.5×7.50″ dla autobusów miejskich z napędemelektrycznym. Waga pojedynczej felgi na poziomie 24.0 kg stawia ją na pierwszymmiejscu wśród najlżejszych na rynku. Zatwierdzona nośność dla OEM – 4 000kg/felga;

  • SLT 2900 – 22.5×8.25″ dla autobusów miejskich iautokarów, gdzie waga pojedynczej felgi wynosi 23.3 kg. Zatwierdzona nośnośćdla OEM – 4 000 kg/felga;

  • SLT 2907 – 22.5×9.00″ dla autokarów, gdzie wagapojedynczej felgi plasuje się na poziomie 23.7 kg Zatwierdzona nośność dla OEM– 4 250 kg/felga.

Komentarze