TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

TRANSEXPO 2018: Premiera Urbino 12 lite hybrid. Lekki i oszczędny!
INFOBUS.PL - Opublikowano: 23.10.2018 17:00:06
TRANSEXPO 2018: Premiera Urbino 12 lite hybrid. Lekki i oszczędny!

Najważniejsza chwila tegorocznych targów TRANSEXPO w Kielcach stała sie faktem. Dziś, 23 października odbyła się oficjalna premiera zupełnie nowe i oryginalne propozycji Solarisa. Czas przywitać się z superlekkim i oszczędnym Urbino 12 LE lite hybrid!

Solaris wskazuje, że największą zaletą Urbino 12 LE lite hybrid ma być niskie zużycie paliwa, a tym samym mniejsze koszty eksploatacji w porównaniu z analogicznymi konstrukcjami dostępnymi na rynku. To m.in. za sprawą Głównym celem przyświecającym inżynierom Biura Badań i Rozwoju firmy Solaris, którzy pracowali nad stworzeniem Urbino lite hybrid, było opracowanie pojazdu, który w teście SORT 2 uzyska zużycie paliwa na poziomie poniżej 30 litrów na 100 km.

Aby to osiągnąć prace inżynieryjne skupiły się na wielu obszarach m.in. w zakresie obniżenia masy pojazdu. Solaris Urbino 12 LE w wersji lite hybrid dysponuje masą własną poniżej 9 ton. Z kolei masa całkowita autobusu z pasażerami wynosi 15 ton. Pojazd został wyposażony w spalinowy silnik Cummins ISBE6 o pojemności niespełna 4,5 litra. Jednostka spełnia normę emisji spalin EURO 6 oraz rozwija moc 210 KM i moment obrotowy 832 Nm. Dodatkowym elementem układu napędowego Urbino LE lite hybrid jest maszyna elektryczna o mocy znamionowej 11,5 kW. Jej zadaniem jest rekuperacja energii w trakcie hamowania oraz wspomaganie silnika spalinowego przy ruszaniu. Dzięki temu układ ten zużywa mniej paliwa.

Solaris Urbino 12 LE lite hybrid będzie dostępny w wersji z dwiema parami drzwi w układzie 2-2-0. Autobus zabierze na pokład do 85 pasażerów, z czego 41 na miejscach siedzących. Układ jezdny jest oparty na rozwiązaniach, które znamy m.in. z Urbino 8,9LE. Oś przednia pojazdu to niezależna ZF RL55, z oś napędowa to klasyczny most napędowy DANA typu G150.

Rozmiar kół zastosowanych w pojeździe różni się od standardowych rozwiązań używanych w autobusach miejskich marki Solaris. Tym razem pojazd będzie wyposażony w koła o mniejszej średnicy 19,5 cali. Rozstaw osi Solaris Urbino LE lite hybrid to 5900 mm, przy zwisie przednim wynoszącym 2550 mm i tylnym wynoszącym 3240 mm.

Oczywiście Urbino 12LE lite ma także zmodyfikowany desing ściany przedniej. Ma to nieść wymierne korzyści dla ich użytkowników. Głównymi wyróżnikami nowego face'a Urbino są:

  • nowy system oświetlenia przedniego będzie bazował w 100% na technologii LED
  • zamiast dotychczasowych 5 reflektorów, wszystkie światła (drogowe, mijania przeciwmgielne, kierunkowskazy i pozycyjne) zastąpiono 3 reflektorami.

Ponadto, kierowcy będą mieli zapewnioną lepszą widoczność, zyska również aerodynamika autobusów. Zmieniony kształt osłon dachowych oznacza ich efektywniejszy montaż i łatwiejsze utrzymanie oraz lepsze odprowadzanie wody z dachu autobusu. Poprawiona została również widoczność przedniej tablicy kierunkowej dla pasażerów.
Więcej nowej propozycji Solarisa można się dowiedzieć z filmu z pierwszego oficjalnego pokazu konstrukcji.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
TRANSEXPO
targi
Solaris
hybryda
  • Kamil Nowakowski – 23.10.2018

    Troche te koła i nadkola wyglądają jak boki od Autosana SanCity 8metrowego 😐

  • Adrian Gołuch – 23.10.2018

    Bez sensu... nie widzę miejsca gdzie by to miało zdawać egzamin

  • Mateusz Jadziński – 23.10.2018

    Kola to jedno, ale DLACZEGO zlikwidowano zaokrąglenia między nadwoziem a dachem?!? Teraz ten autobus prawie nie przypomina Solarisa

  • Michał Makowski – 23.10.2018

    To taka polska odmiana Enviro 200 ADL-a😉

  • Michał Koziński – 23.10.2018

    I coraz bardziej "płaska" dolna krawędź przedniej szyby.

  • Bartłomiej Bajsarowicz – 24.10.2018

    Wszyscy mówią o tym że teraz będzie nowy Lite ale to znaczy że obecny Urbino wraz z wszystkimi modelami przejdzie pod Lite czy będzie tylko nowy przód i detale dla diesla elektryka hybryd itd. a wersja Lite to będzie taka specjalna hybrydowa dwunastka?

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....