TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

TRANSEXPO 2018: Konferencja IGKM za nami [FILMY]
INFOBUS.PL - Opublikowano: 23.10.2018 09:00:18
TRANSEXPO 2018: Konferencja IGKM za nami [FILMY]

Izba Gospodarcza Komunikacji Miejskiej w przededniu TRANSEXPO - 22 października - zorganizowała w Kielcach Konferencję Techniczną, podczas której szeroko dyskutowano o elektro-i gazomobilności.

Konferencja została podzielona na bloki tematyczne związane z najważniejszymi obecnie trendami w komunikacji miejskiej. W pierwszej części debatowano nad tym, jak realizowana jest krajowa polityka w zakresie rozwoju niskoemisyjnych i zeroemisyjnych napędów z rządowego punktu widzenia. I tutaj należy pochwalić IGKM za ściągnięcie do Kielc osób, które kreują rządową politykę w tym zakresie. To m.in. Krzysztof Zaręba z Ministerstwa Przedsiębiorczości i Technologii i Maciej Martyniuk z NCBR.

Z kolei o możliwościach finansowania zielonych inwestycji mówiła Anna Jakubowska, dyrektor Departamentu Środków Zagranicznych w NFOŚiGW. W skrócie - za nami jest I edycja Geparda, aktualnie trwa (do końca października) nabór do II edycji - dla miast poniżej 100 tys. mieszkańców (jest już 6 wniosków). W przyszłym roku ruszy program Gepard 2, który obejmuje trzy poziomy: - zakup autobusów elektrycznych w ramach Programu Bezemisyjny Transport Publiczny NCBiR z budżetem w ramach Funduszu Niskoemisyjnego Transportu (FNT) w wysokości 2,2 mld zł (w tym 1 mld zł na dotacje, 1,2 mld zł na pożyczki); - opracowanie strategii niskoemisyjnych (nie mylić z analizami kosztów i korzyści), gdzie spośród projektów złożonych do 7 grudnia zostanie wybranych 100 najlepszych analiz do dofinansowania; - Gepard Śląsk - projekt wspólny z śląskim RPO z budżetem 70 mln zł (50 mln zł na dotacje i 20 mln zł na pożyczki).

Elektromobilność z perspektywy Ministerstwa Infrastruktury: O perspektywie Ministerstwa Infrastruktury - w tym m.in. o tegorocznej akcji Europejskiego Tygodnia Zrównoważonego Transportu powiedziała z kolei Maria Perkuszewska, koordynator krajowy ETZT:

Następnie raport z wdrażania elektromobilności w polskich miastach przedstawił Marcin Gromadzki z Public Transport Consulting:

Podsumowanie popularnych ostatnio analiz kosztów i korzyści (AKK) z tytułu eksploatacji autobusów zeroemisyjnych – przedstawił Tomasz Szelukowski z Trako Projekty Transportowe Szamborski i Szelukowski Sp.j.

Podczas konferencji poznaliśmy też Kazimierza Karolczaka, który w ramach Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii odpowiada za metropolitalny transport. Najprawdopodobniej od 1 stycznia Zarząd Transportu Metropolitalnego przejmie obowiązki aż trzech organizatorów: KZK GOP, MZK Tychy i MZKP Tarnowskie Góry. Jak podkreślił Kazimierz Karolczyk, GZM ma za sobą efekt skali - przykładowo KZK GOP w ramach e-Bus zamówił 60 elektrobusów, a po utworzeniu GZM mowa jest już o 300 sztukach W Kielcach poznaliśmy m.in. stanowisko GZM wobec wdrażania gospodarki niskoemisyjnej – z mocnym akcentem na autobusy wodorowe, które dzięki współpracy z JSW czy Grupą Azoty mają tutaj spory potencjał. To przyszłość, a teraz najbliższa najważniejsza data to 7 listopada, kiery ruszy pierwszy transportowy projekt GZM, czyli linie lotniskowe.

Następnie odbyła się debata: Jak polskie miasta wdrażają niskoemisyjność w transporcie publicznym? My wybraliśmy dwie najciekawsze wypowiedzi. Andrzej Kowol, prezes PKM Tychy opowiedział, dlaczego jego firma obrała kurs na CNG i o pierwszych próbach z biometanem:

Z kolei Mariusz Szałkowski, wiceprezes MPK S.A. w Krakowie przedstawił krakowski sukces, czyli osiągniecie poziomu emisji spalin Euro 5 i wyżej w całej autobusowej flocie MPK SA i to dwa lata przed terminem:

Na zakończenie kieleckiego spotkania IGKM rozmawialiśmy z Michałem Markiewiczem, menadżerem Programu Bezemisyjny Transport Publiczny, który opowiedział nam o zbliżającym się wielkimi krokami finale projektu e-Bus, który ma wyłonić - uwaga - dwóch producentów polskich elektrobusów. Za moment ma być gotowy SIWZ po wszystkich zgłoszonych uwagach, a na początku długo oczekiwany moment, czyli podpisanie umowy z wybranymi producentami. Przypomnijmy, że do ścisłego finału zakwalifikowało się tutaj 7 podmiotów, a w grze jest tutaj grant na opracowanie innowacyjnego projektu, a przede wszystkim zamówienie o wielkości do 1100 elektrobusów od polskich miast o wartości ok. 2,2 mld zł. Z drugiej strony producenci (najprawdopodobniej będą to dwie firmy z uwagi na skalę zamówień) muszą opracować: - innowacyjny pojazd (m.in. z funkcją autonomicznej jazdy na terenie zajezdni i z możliwością wymiany źródła napędu baterie-wodór), - w określonych widełkach cenowych (od 1,8 mln zł za MIDI poprzez 2 mln zł za MAXI i 2,2 mln zł za MEGA) i do tego zrzec się praw intelektualnych do projektu na rzecz NCBIR. To bardzo trudna decyzja i własne o tych trudnych punktach podczas rozmów z potencjalnymi wykonawcami opowiedział nam Michał Markiewicz:

W kolejnych blokach o autobusach elektrycznych lub gazowych mówili przedstawiciele biznesu. Relacje z tych wystąpień w kolejnych wydaniach InfoBusa.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
TRANSEXPO
IGKM
targi
konferencja
elektrobus
CNG
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2018 W 2018 skończymy 18 lat!.Nasz portal działa od 2001 roku. Początkowo pod nazwą InfoBus.pl, obejmując tylko tematykę autobusową. Jednak wraz ze wzrostem...