TRANSEXPO 2018: EvoBus i polska premiera Mercedesa Future Bus

infobus
24.10.2018 08:00
0 Komentarzy

EvoBus Polska przygotował jedną z większych ekspozycji na tegorocznym TRANSEXPO. Na zewnętrznej ekspozycji możemy zobaczyć 2 autobusy. Natomiast w hali mamy kolejne 2, z czego jeden to polska premiera i jeden z targowych hitów. To Mercedes Future Bus!

Pokazywany pierwszy raz w Polsce Future Bus prezentuje bardzo konkretny pomysł przyszłościowego autobusu miejskiego. Produkt Mercedesa ma zwiększyć atrakcyjność tego środka transportu poprzez zmianę sposobu jego pojmowania. To przede wszystkim odnosi się do pasażerów, ale także kierowców i przewoźników autobusowych. Wszystkie trzy grupy skorzystają z rewolucyjnej konstrukcji i pionierskich technologii. Technologia z CityPilot w Future Bus opiera się na systemie autonomicznej jazdy, który pierwszy raz został zaprezentowany w ciężarówce Mercedes Actros. Producent dodaje, że wraz z ciągłym rozwojem tego rozwiązanie będzie on miał coraz szersze zastosowanie.

Kolejny pojazdem jest Mercedes Citaro C2 z krakowskiego MPK. Polski dystrybutor „gwiazd” nie mógł dokonać lepszego wyboru na kieleckie targi. Kraków był największym w tym roku miejskim odbiorcom Mercedesów w Polsce. Tamtejsze MPK od kilku tygodnie eksploatuje 86 sztuk Citaro C2, w tym 30 z autorskim modułem hybrydowym niemieckiego producenta. Autobusy posiadają również nowoczesne i ergonomiczne miejsce pracy kierowcy oczywiście w pełni klimatyzowane i oddzielone od przestrzeni pasażerskiej, zapewniające kierowcy odpowiedni komfort pracy. Konstrukcja pojazdu spełnia najwyższe standardy ochrony pasażerów i kierowcy w zakresie bezpieczeństwa. Nowe niskopodłogowe pojazdy będą wyposażone w klimatyzację, monitoring, automat biletowy z możliwością zapłaty monetami i kartą płatniczą, nowoczesny system informacji pasażerskiej złożony z tablic elektronicznych i głosowego zapowiadania przystanków, a także porty USB do ładowania smartfonów.

Uzupełnieniem targowej oferty EvoBusa są dwa autokary. Na hali wystawiono nowego Mercedesa Tourismo. Z kolei na zewnątrz możemy zobaczyć trójosiową Setrę S516HDH dla opolskiego Sindbada. Dzięki temu przewoźnicy autokarowi też mogą bliżej się przyjdzie topowym produktom EvoBusa z segmentu dalekobieżnego.

A na koniec film z dzisiejszej konferencji EvoBusa.

Komentarze