Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

TRANSEXPO 2016: Pierwszy Vectio T sprzedany! [FILM]

infobus
08.11.2016 07:00
0 Komentarzy

Podczas tegorocznych targów w Kielcach po raz pierwszy zaprezentował się Otokar, który w tym roku uruchomił w Polsce nowe przedstawicielstwo – we współpracy z firmą Bus Trans Technik. Producentzadebiutował na TRANSEXPO z naprawdę szeroką ekspozycją.

W Kielcach turecka marka pokazała aż 6 autobusów, w tym:

  • miejski przegubowy autobus klasy MEGA – Kent C 18,75 (polska premiera);

  • miejski midibus – Kent C 10,8;

  • miejski midibus Low Entry Vectio C o długości 10,1 m (polska premiera)

  • międzymiastowy minibus – Navigo U o długości 7,7 m

  • dwa turystyczne autokary klasy MIDI – Vectio T o długości10,1 m.

O pierwszych sukcesach Otokara w naszym kraju rozmawialiśmy w Kielcach z Tomaszem Talarkiem z Bus Trans Technik sp. z o.o., wyłącznego przedstawiciela autobusów Otokar wPolsce:

{https://www.youtube.com/watch?v=c3Yb4RvpSZA}

Mały-Bus zaczyna

W pierwszym dniu targów targów miała miejscespecjalna uroczystość przekazania pierwszego w Polsce autobusu turystycznegoOtokar Vectio T. Szczęśliwym nowym właścicielem autobusu jest firma Mały-BusDariusz Jarosz z Warszawy. W uroczystości przekazania udział wzięli zarównoprzedstawiciele Otokara: HakanBubik -dyrektor marketingu i exportu, Sarp Alagol – kierownik regionu odpowiedzialnyza Polskę, HakanTamtekin – kierownik produktowy odpowiedzialny za model Vectio,Cagatay Akbulut – kierownik regionu aftersales odpowiedzialny zaPolskę, jak i polskiego dystrybutora Bus Trans Technik Sp. z o.o.oraz Tomasz Talarek – prezes zarządu Bus Trans Technik. Już sam skład w skład osóbuczestniczących w wydarzeniu pokazuje jaką wagę przywiązuje Otokar do polskiegorynku.

Warto wspomnieć, że nowy nabywca skonfigurowałwyposażenie autobusu w wersji VIP i zamówił m.in.:35 luksusowychfoteli pasażerskich, podświetlaną kuchnię pokładowa z bojlerem, termosemoraz umywalką, lodówkę, system audio-video oraz toaletę pokładową. Ponadtoautobus wyposażony jest w bagażnik główny o rekordowej w tej klasie pojazdupojemności 5,5 m3 oraz posiada półki pasażerskie.Napęd stanowi silnikEURO 6 o mocy 310 KM, połączony z manualną skrzynią biegów i retarderem. Układzawieszenia jest w pełni pneumatyczny, co w połączeniu z niezależną osiąprzednią gwarantuje płynność jazdy identyczną z dużymi autokarami.

Jak powiedział Dariusz: „na mój wybór Vectio Tnie miały wpływu jedynie elementy jego bogatego wyposażenia, czyatrakcyjna cena, ale również fakt, iż jego nadwozie wykonane jest ze staligalwanizowanej pokrytej cynkiem, co w moim odczuciu gwarantuje wieloletniąbezproblemową eksploatację”.

Firma Mały-Bus Dariusz Jarosz posiada w swojej flocie 12autobusów i minibusów. Otokar Vectio T to pierwszy pojazd tej markii mamynadzieję, że nie ostatni.

Kent C 18,75

Główną atrakcją stoiska Otokara był jednak przegubowy Kent C18,75 ? jednocześnie jedyny pojazd tej klasy MEGA na targach. Autobus posiadanadwozie o długości 18,75 m. Umożliwia podróż maksymalnie 133 pasażerom, w tym36 na fotelach typu Kiel Ideo. Z niskiej podłogi jest dostępnych 11 siedzeń.Wejście na pokład jest możliwe dzięki trzem drzwiom w układzie 2-2-2. Otokarwykorzystał system firmy Bode. Naturalna wentylacja przestrzeni pasażerskiejjest zapewniona przez siedem uchylnych okien. Czas na technikę. Układ jestoparto na osiach ZF. Przednia to niezależna typu RL82EC. Jako napędowąwykorzystano portalowy most AV132/80, zaś środkowa to wleczona AVN132. Za jednostkęnapędową posłużył DAF MX-11. To silnik o mocy 271 kW. Jednostka ma pojemnośćskokową 10,8 l i osiąga 1600 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Został onzblokowany z automatyczną skrzynią biegów ZF Ecolife.

Autobus budził dużezainteresowanie odwiedzających. Wynika to m.in. z unikatowego sposobuzabezpieczenia antykorozyjnego poszycia pojazdu i jego szkieletu. Otokarstosuje stal konstrukcyjną, która jest zabezpieczona dodatkowym ocynkiem. Wopinii producenta ma być to lepsze i tańsze rozwiązanie niż KTL czy stalnierdzewna. To jeden z elementów, którym Otokar chce przyciągnąć do siebieklienta.

Niskie wejście z Vectio C.

Kolejnymciekawym autobusem, którego pokazał Otokar był dziesięciometrowy Vectio C.Pojazd ten jest odpowiedzią dla tych, którzy oczekują niskowejściowego autobusuklasy midi będącego jedynie wydłużonym wariantem konstrukcji o długości ok. 9m. Omawiany egzemplarz to autobus posiadający nadwozie o długości 10,1 m,szerokości 2,35 m i wysokości niespełna 3,15 m. Umożliwia podróż maksymalnie 78pasażerom, w tym 29 na miejscach siedzących. Z niskiej podłogi jest dostępnychdziewięć siedzeń, co jest bardzo dobrym wynikiem w autobusie tej klasy. Wejściena pokład jest możliwe dzięki dwóm wejściom w układzie 1-2-0. Otokarwykorzystał system drzwi firmy Bode. W autobusie- co w tej klasie jest normą-postawiono na downsizing'ową kompletację napędu. Wykorzystano silnik CumminsISB6.7E6 280B. Jednostka o pojemności skokowej 6,7 l, która osiąga moc 280 KMoraz 1080 NM maksymalnego momentu obrotowego. Zblokowano ją z automatycznąskrzynią biegów Voith Diwa 6, której przełożenia dobrano pod kątemminimalizowania spalania paliwa.

Autobus, tak jak jego pozostali”bracia” posiada unikatowe zabezpieczenie antykorozyjne poszycia iszkieletu. Otokar stosuje stal konstrukcyjną, która jest zabezpieczonadodatkowym ocynkiem. W opinii producenta ma być to lepsze i tańsze rozwiązanieniż KTL czy stal nierdzewna. To jeden z elementów, którym Otokar chceprzyciągnąć do siebie klienta. W połączeniu z dużymi możliwościami oraz szerokąpaletą zastosowań jakie oferuje Vectio C 10,1 może być to dosyć przekonywującedla potencjalnego klienta. W połączeniu z atrakcyjną ceną możemy otrzymaćbardzo ciekawy autobus, który będzie łączył w sposób idealny wszystkie cechy pojazduLE o długości ok. 9 m oraz LF 10 – 10,5 m.

Komentarze