TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

TRANSEXPO 2016: MAZ z dieslem i na gazie. Z Euro 6!
InfoBus.pl - Opublikowano: 18.10.2016 18:34:23 6 komentarzy
fot. InfoBus.pl

Polskie przedstawicielstwo białoruskiego producenta pokazało na tegorocznym TRANSEXPO. To dwa egzemplarze modelu 203. Jeden w wersji gazowej, a drugi z silnikiem diesla. Oba w standardzie Euro 6.

MAZ 203 to standardowy autobus o długości 12 m. Podłoga ma przebieg całkowicie niskopodłogowy, co jest jego wyróżnikiem w porównaniu z niektórymi wersjami modeli 103, 105 i 107. Autobus umożliwia podróż nawet 96 osobom. Ilość miejsc siedzących jest dobierana pod kątem indywidualnych wymagań klienta.

Pojazd z silnikiem diesla, który pokazano w Kielcach oznaczono jako 203.088. Zabudowano w nim stojący silnik Mercedes OM936. Jest to jednostka o pojemności skokowej 7,7 l. Osiąga moc 235 kW i maksymalny moment obrotowy 1300 Nm. Zblokowano ją z automatyczną skrzynią biegów ZF 6AP1400 Ecolife.

Z kolei wersja gazowa, która widzieliśmy na TRANSEXPO to także standard Euro 6. W konstrukcji zastosowano też silnik produkcji Mercedesa, oparty na jednostce OM936, czyli o o pojemności skokowej 7,7 l. I w tym autobusie również zastosowano skrzynię biegów ZF Ecolife - w wariancie 6AP1200.

Kierunek Zachód przez Tychy

To tej pory głównym problemem MAZ-a był brak w ofercie pojazdów spełniających normę Euro 6. Producent w sposób pośredni obchodził wymóg wprowadzania na rynek tego wymogu. Przepisy dopuszczały po 1 stycznia 2014 r. sprzedaż określonej puli pojazdów (po uprzedniej zgodzie właściwego rzeczowo ministerstwa) lub jako autobusów używanych. MAZ na ile było to możliwe wykorzystał tą furtkę.

Wprowadzenie do oferty jednostek Euro 6 ma jednak na nowo pozwolić producentowi na powrót do gry. Dodatkowo firma chce wykorzystać jako dodatkowy atut montownię, która będzie zlokalizowana w Tychach, skąd mają być eksportowane autobusy nie tylko na polski rynek, ale także na inne unijne rynki. Mówi się o dużych zamówieniach z Niemiec. Do tego potrzeba jednak innego podejścia od produkcji autobusów i innych elementów wyposażenia. I to mają zapewnić Tychy. Czy ulokowanie montowni w Polsce przekuje się to na poprawę krajowych wyników sprzedaży? Czas pokaże.


Sprawdź też:
MAZ
CNG
TRANSEXPO
  • Jacek – 18.10.2016

    Montownia w Tychach a co z Glaspo w Płońsku?

  • Strażak Sam – 18.10.2016

    Spójrzcie na te rośliny z tyłu całkowicie uniemozliwialy podniesienie klapy silnika zapewne w środku taki syf jak w Tychach czyli rdza rdza i rdza na wszystkim nawet bloku silnika

  • TYSKI – 18.10.2016

    Byłeś kiedyś w Tychach? Czy to jakieś kompleksy?

  • MFM – 19.10.2016

    @ Jacek: Glaspo to był niewypadł. W Płońsku wymyślili sobie, że będą od Białorusinów kupowali nadwozia i po zmontowaniu w Polsce zaczną sprzedawać pod własną marką. Nic dziwnego, że MAZ się wkurzył.

  • Jacek – 19.10.2016

    @MFM. Dzięki za wyjaśnienie, myślałem że to jakieś poważne podejście było i współpraca na dłużej, bo trochę szumu medialnego było, a wyszło jak zawsze.

  • Strażak sam – 19.10.2016

    Do tyskie żaden byłem raz w pkm-Tychy montowalem system dodatkowy w jednym z mazow na moje pytanie ile to auto ma lat bo cała komora łącznie z blokiem silnika była mocno pordzewiala usłyszałem ze to nowka stąd moja opinia o mazie nie o pkm Tychy brak możliwości spojrzenia na komorę silnika na targach miał jakąś przyczynę

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma „JMK analizy rynku transportowego” oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2017 InfoBus ma 15 lat.Portal TransInfo.pl działa od 2001 roku. Początkowo - pod nazwą InfoBus.pl - zajmował się tylko tematyką autobusową. Wraz z rosną...