TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

TRANSEXPO 2016: Glaspo G12
InfoBus.pl - Opublikowano: 20.10.2016 16:34:08 2 komentarze
fot. InfoBus.pl

Glaspo, firma, która wyspecjalizowała się w przetwórstwie szkła postanowiła wejść w montaż autobusów. W Kielcach kolejny raz zaprezentowano pojazd typu G12, który zmontowano na bazie MAZ'a 203.

Glaspo G12 to standardowy autobus o długości 12 m. Podłoga ma przebieg całkowicie niskopodłogowy. Autobus umożliwia podróż nawet 98 osobom. Ilość miejsc siedzących jest dobierana pod kątem indywidualnych wymagań klienta. W targowym egzemplarzu mamy 29 foteli Ster NewCity. Dziesięć siedzeń jest dostępnych z niskiej podłogi. Wejście na pokład jest możliwe dzięki trzem parom drzwi w układzie 2-2-2. Przestrzeń pasażerska jest klimatyzowana. Naturalna wentylacja jest zapewniona dzięki siedmiu przesuwnym oknom.

W autobusie zamontowano stojący silnik Mercedes OM936. Jest to jednostka o pojemności skokowej 7,7 l. Osiąga moc 235 kW i maksymalny moment obrotowy 1300 Nm. Zblokowano ją z automatyczną skrzynią biegów ZF 6AP1400 Ecolife. Okład jezdny oparto na osiach firmy ZF. Przednia to zależna typu RL75A, natomiast tylna to portalowy most AV132/80.

Fakt, że Glaspo już kolejny raz pokazało model G12 na tych samych targach obok MAZ'a może być nieco zastanawiający. Jeszcze dwa lata temu planowano uruchomić montownię w Płońsku, która miała być pomostem łączącym białoruskiego producenta z rynkiem unijnym. Dzięki tej kooperacji miało zostać ominięte wspólnotowe cło w wysokości 16% oraz celowano w możliwość szerszej ekspansji na rynkach zachodnich. Poza tym w Płońsku miała zostać ulokowana cała produkcję pojazdów Euro 6.

Tak się jednak nie stało. Dodatkowo uwzględniając zapowiedzi MAZ'a o uruchomieniu montowni w Tychach można przyjąć, że projekt partnerstwa z Glaspo umarł śmiercią naturalną.

Gdzie zatem popełniono błąd? Na razie można tylko spekulować. Ale jedno wydaje się być bardzo pewne. W kontekście dotychczasowego obrotu spraw chyba można mówić o nieco chybionym pomyśle na biznes. Płynie z tego prosta nauka dla wszystkich. Należy przede wszystkim robić to w czym się jest dobrym.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Glaspo
MAZ
TRANSEXPO
  • Ruski wynalazek – 21.10.2016

    Bez dyskusji. Szkoda czasu i chyba pieniędzy.

  • 638394726 – 24.10.2016

    Najlepsze, co było w MAZ-ach, czyli skrzynię Ecomat IV, zastąpili tym syfiastym Ecolife'em... oby im to padło w pi.zdu.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....