TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

TRANSEXPO 2016: Glaspo G12
InfoBus.pl - Opublikowano: 20.10.2016 16:34:08 2 komentarze
fot. InfoBus.pl

Glaspo, firma, która wyspecjalizowała się w przetwórstwie szkła postanowiła wejść w montaż autobusów. W Kielcach kolejny raz zaprezentowano pojazd typu G12, który zmontowano na bazie MAZ'a 203.

Glaspo G12 to standardowy autobus o długości 12 m. Podłoga ma przebieg całkowicie niskopodłogowy. Autobus umożliwia podróż nawet 98 osobom. Ilość miejsc siedzących jest dobierana pod kątem indywidualnych wymagań klienta. W targowym egzemplarzu mamy 29 foteli Ster NewCity. Dziesięć siedzeń jest dostępnych z niskiej podłogi. Wejście na pokład jest możliwe dzięki trzem parom drzwi w układzie 2-2-2. Przestrzeń pasażerska jest klimatyzowana. Naturalna wentylacja jest zapewniona dzięki siedmiu przesuwnym oknom.

W autobusie zamontowano stojący silnik Mercedes OM936. Jest to jednostka o pojemności skokowej 7,7 l. Osiąga moc 235 kW i maksymalny moment obrotowy 1300 Nm. Zblokowano ją z automatyczną skrzynią biegów ZF 6AP1400 Ecolife. Okład jezdny oparto na osiach firmy ZF. Przednia to zależna typu RL75A, natomiast tylna to portalowy most AV132/80.

Fakt, że Glaspo już kolejny raz pokazało model G12 na tych samych targach obok MAZ'a może być nieco zastanawiający. Jeszcze dwa lata temu planowano uruchomić montownię w Płońsku, która miała być pomostem łączącym białoruskiego producenta z rynkiem unijnym. Dzięki tej kooperacji miało zostać ominięte wspólnotowe cło w wysokości 16% oraz celowano w możliwość szerszej ekspansji na rynkach zachodnich. Poza tym w Płońsku miała zostać ulokowana cała produkcję pojazdów Euro 6.

Tak się jednak nie stało. Dodatkowo uwzględniając zapowiedzi MAZ'a o uruchomieniu montowni w Tychach można przyjąć, że projekt partnerstwa z Glaspo umarł śmiercią naturalną.

Gdzie zatem popełniono błąd? Na razie można tylko spekulować. Ale jedno wydaje się być bardzo pewne. W kontekście dotychczasowego obrotu spraw chyba można mówić o nieco chybionym pomyśle na biznes. Płynie z tego prosta nauka dla wszystkich. Należy przede wszystkim robić to w czym się jest dobrym.


Sprawdź też:
Glaspo
MAZ
TRANSEXPO
  • Ruski wynalazek – 21.10.2016

    Bez dyskusji. Szkoda czasu i chyba pieniędzy.

  • 638394726 – 24.10.2016

    Najlepsze, co było w MAZ-ach, czyli skrzynię Ecomat IV, zastąpili tym syfiastym Ecolife'em... oby im to padło w pi.zdu.

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma „JMK analizy rynku transportowego” oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2017 InfoBus ma 15 lat.Portal TransInfo.pl działa od 2001 roku. Początkowo - pod nazwą InfoBus.pl - zajmował się tylko tematyką autobusową. Wraz z rosną...