TRANSEXPO 2016: EvoBus turystycznym liderem [FILM]

infobus
03.11.2016 08:36
0 Komentarzy

W Kielcach nie mogło zabraknąć turystycznego lidera na polskimrynku, czyli firmy EvoBus Polska. Spółka już wcześniej odsłoniła swoje „miejskie”karty i kielecka premiera Nowego Conecto ? po światowej prapremierze wWarszawie – nie miała już takiej mocy. O tym wydarzeniu pisaliśmy TUTAJ

Teraz skupmy się przede wszystkim na turystycznej oferciefirmy, którą mogliśmy zobaczyć na TRANSEXPO 2016, czyli autokarach: Setra S 519HD, Mercedes-Benz Tourismo oraz po raz pierwszym pokazanym w Polsce podmiejskimautobusie Setra S 416 LE Business. O ich mocnych stornach rozmawiamy z JerzymFołda, dyrektorem sprzedaży autokarów w EvoBus Polska.

{https://www.youtube.com/watch?v=TImgy_9LE3E}

Biznesowa Setra

?”Nasza najnowsza propozycja dla przewoźników obsługującychlokalne połączenia to seria Business z rodziny MultiClass 400, która obejmujetrzy autobusy: S 415 UL business o długości 12,2 m i pojemności 51 miejsc, S416 UL business o długości 12,7 m i pojemności 55 miejsc oraz S 417 UL businesso długości 13,4 m i pojemności 59 miejsc ?mówi Jerzy Fołda, dyrektor markiSetra. ? We wszystkich tych dwuosiowych modelach mamy silnik OM 936 Euro 6 opojemności 7,7 l i mocy 220 kW (299 KM) lub 260 kW (354 KM), współpracujący zmanualną skrzynią biegów. Standardowe wyposażenie pozwoli zaproponować klientomnaprawdę atrakcyjną cenę zakupu, dlatego jestem pewien, że ta ekonomiczna seriapojazdów spotka się ze sporym zainteresowaniem również ze strony polskichklientów. To autobusy stworzone do robienia dobrego biznesu.”

Ceny biznesowych autobusów Setry startują od poziomu 200tys. EUR, a katalogowy koszt modelu pokazanego na TRANESEXPO modelu S 416 UL to208 tys. EUR. To jak na produkt z logo Setra stosunkowo niewiele, aczkolwiek wporównaniu z konkurentami: Iveco Crossway czy Mercedes-Benz Intouro to raczejgórna półka w segmencie międzymiastowym.

Aby maksymalnie obniżyć cenę zdecydowano się po raz pierwszyprzenieść produkcję modeli Setra do tureckiej fabryki Mercedes-Benz w Hosdere,a także okroić wyposażenie biznesowej serii do niezbędnego minimum i wprowadzićjeden układ drzwi 1-2-0. To plus niewielkie bagażniki niewątpliwie zawęzimożliwość szerszego wykorzystania tych pojazdów, a uniwersalność, którapozwalała modelom MultiClass UL czy H wykonywać także krótkie rejsyturystyczne, teraz została przesłonięte przez nowy, najważniejszy priorytet?ekonomikę. Hasło najnowszej serii pojazdów to „Mniej znaczy więcej”.

Turystyczny bestseller

Zarówno w Polsce, jak i całej Europie najbardziej popularnymautobusem turystycznym jest Mercedes-Benz Tourismo, który zadebiutował na europejskimrynku jesienią 1994 r. Do dzisiaj w ramach dwóch dotychczasowych generacjiwyprodukowano ponad 21.000 szt. tego modelu. Pierwotnie był on oferowany tylkoo jednej wysokości pokładu (RHD) i tylko w jednej długości ?12 metrów. Odsamego początku miejscem jego produkcji był zakład w Hosdere w Turcji,stanowiąc ekonomiczne uzupełnienie turystycznej oferty Mercedesa. Wówczas okrętemflagowym marki był model O 404, spełniający najwyższe wymagania w zakresietechnologii i specyfikacji.

W 2006 r. na rynek weszła się druga generacja Tourismo. 12lat po debiucie i z liczbą ponad 12.000 wyprodukowanych egzemplarzy, nowagwiazda pojawiła się na autokarowej scenie i to od razu w bardzo szerokiejofercie, co także pokazuje jak zmienił się w tym czasie transportowy rynek.Tourismo II generacji jest dostępne w trzech różnych długościach: od 12,1 do14,0 m i po raz pierwszy w wersji 3-osiowej. Kolejne milowe kroki to większaszerokość pojazdu 2,55 m, ogrzewanie konwektorowe, nowy kokpit kierowcy zjoystickiem zmiany biegów i zabezpieczenie szkieletu poprzez kataforezę. Wzakresie bezpieczeństwa aktywnego pojawia się system stabilizacji ESP.

Od 2014 r. najpopularniejszy autokar Mercedesa jestoferowany z nowym 6-cylindrowym silnikiem o pojemności 10,7 l i mocach wprzedziale od 265 kW (360 KM) do 315 kW (428 KM). Spełnia on limity emisji Euro6 i charakteryzuje się dobrymi wynikami ekonomicznymi. W tym samym czasie dorodziny dołączył najkrótszy model ?Tourismo K o długości 10,3 m, który zostałwyposażony w 6-cylindrowy silnik o pojemności zaledwie 7,7 litra i mocy 260 kW(354 KM)

Komentarze