TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

TRANSEXPO 2014: Voith DIWA.6 w Nowym Solarisie
Aleksander Kierecki - Opublikowano: 21.11.2014 19:19:15 1 komentarz
TRANSEXPO 2014: Voith DIWA.6 w Nowym Solarisie
Wraz z wejściem normy Euro 6 na polskim rynku sprzedaje się coraz więcej miejskich autobusów z automatycznymi skrzyniami biegów Voith DIWA.6. Ukoronowaniem pozycji niemieckiego producenta było zastosowanie najnowszej przekładni w Nowym Urbino 12, który zadebiutował w Polsce podczas kieleckich targów. Przy tej okazji warto wspomnieć, że współpraca pomiędzy Solaris Bus &Coach a Voith rozpoczęła się w 1996 r., kiedy jeszcze producent z Bolechowa działał pod nazwą Neoplan Polska. Pierwszym kontraktem, w którym obie firmy połączyły swoje siły było zamówienie MPK Poznań na 72 autobusy. Od tamtej pory polską fabrykę opuściło ponad 7000 pojazdów z skrzyniami Voith, które są stosowane zarówno w najkrótszym Alpino, jak i najdłuższych pojazdach Urbino 18,75. Na samym początku w pojazdach z logo jamnika były montowane automaty typu DIWA.2, następnie DIWA.3 i DIWA.3E. Milowymi krokiem było wprowadzenie sterowanej elektronicznie przekładni DIWA.5, a także najnowszej DIWA.6. Dziś autobusy Solarisa z skrzyniami Voith operują w 23 krajach i można je spotkać w takich stolicach jak: Warszawa, Bratysława, Oslo, Ryga, Dubaju, a także w Atenach. To ostatnie miasto szczególnie zapisało się w historii współpracy obu firm, gdyż tutejszy kontrakt na 320 pojazdów był jednym z największych wspólnie zrealizowanych projektów. Kolejnym takim ważnym punktem na mapie jest Berlin, gdzie Solaris razem z Voith dostarczyli 260 autobusów przegubowych Urbino 18, które cały czas są w ciągłej eksploatacji. Warto również podkreślić, że obie firmy ściśle współpracowały przy wdrażaniu programu SensoTop i pojazdy z serii Urbino były jednymi z pierwszych autobusów miejskich wyposażonych w funkcję dostosowania przełożenia w zależności od topografii.Najważniejsze wydarzenia w historii współpracy Solaris-Voith to:- rok 1996 –pierwsze autobusy dla MPK Poznań wyprodukowane w Bolechowie zostają wyposażone w przekładnie DIWA;- rok 1999 –premiera Solarisa Urbino 12 –debiutant występuje z skrzynią biegów Voith DIWA;- rok 2000 - pierwsze zamówienie eksportowe Solarisa realizowane dla Ostrawy. Wszystkie zamówione egzemplarze Urbino 15 otrzymają skrzynie Voith DIWA.3E;- rok 2004 –BVG Berlin składa zamówienie na zakup 260 szt. Solaris Urbino 18 z skrzyniami DIWA.3E i DIWA.5;- rok 2006 –Solaris prezentuje na IAA 2006 swój pierwszy autobus hybrydowy Urbino 18 Hybrid z systemem Voith;- rok 2007 –polski producent realizuje duże zamówienie z Dubaju na zakup 225 pojazdów (75 szt. Urbino 12 i 150 szt. Urbino 18) –wszystkie w kompletacji z skrzyniami Voith DIWA.5;- rok 2008 –ateński przewoźnik Ethel zamawia 320 autobusów (220 szt. Alpino + 100 szt. Urbino 18) - wszystkie z skrzyniami biegów Voith DIWA.5;- rok 2008 –dostawa 150 autobusów do MZA Warszawa (70 szt. U12 i 80 szt. U18) z DIWA.5;- lata 2011-2012 –w ramach przygotowań do Mistrzostw Europy UEFA Solaris dostarcza do Warszawy i Poznania łącznie 190 pojazdów z przekładniami Voith DIWA.5;- rok 2013 –Solaris przekazuje 2000. autobus w Niemczech –jubileuszowy egzemplarz został wyposażony w skrzynię Voith DIWA.5.- rok 2014 –w Hanowerze i Kielcach debiutuje Nowe Urbino 12 z skrzynią Voith DIWA.6.Podczas prac konstrukcyjnych nad Nowym Urbino od samego początku przewidziano możliwość zastosowania silników różnych marek o różnych pojemnościach. Natomiast we wszystkich tych konfiguracjach standardowo występuje automatyczna skrzynia biegów Voith DIWA.6. Została ona specjalnie zaprojektowana pod kątem Euro 6 i dlatego producenci chętnie stosują ją w swoich pojazdach. Charakteryzuje się ona niską wagą, co ma kapitalne znaczenie dla producentów, którzy wszędzie szukają oszczędności na masie pojazdu i każdy kilogram jest tutaj na wagę złota. Kolejnym ogromny plusem najnowszej skrzyni Voith jest możliwość ograniczenia zużycia paliwa do 5%. Jest to możliwe dzięki zmniejszeniu ciśnienia roboczego oraz dzięki zastosowaniu inteligentnego systemu sterowania przekładnią, który m. in. ułatwia płynne włączenie się pojazdu do ruchu po postoju na przystanku. Także zoptymalizowany program automatycznego przełączania przekładni w tryb neutralny (ANS) w odpowiednich momentach rozłącza skrzynię biegów w większym niż dotychczas zakresie, co także pozwala zaoszczędzić paliwo. Uzupełnieniem pakietu zwiększającego wydajność są: system SensoTop, elastyczny program zmiany biegów uwzględniający topografię terenu, obciążenie pojazdu oraz oczekiwaną dynamikę jazdy oraz system telemetryczny DIWA SmartNet. Dzięki temu ostatniemu, przewoźnik może na bieżąco monitorować parametry eksploatacyjne swoich autobusów przez GPRS, co ułatwia uniknięcie awarii i skrócenie ewentualnego czasu wyłączenia pojazdu z ruchu.Na zakończenie dodajmy, że podczas tegorocznej edycji TRANSEXPO Voith został już tradycyjnie wyróżniony przez Targi Kielce za elegancki i interesujący sposób prezentacji. Nagrodę odebrał Marek Gajdowicz, Dyrektor Techniczny Voith Turbo Polska.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Voith
Solaris
  • andy02@ – 25.11.2014

    Wszyscy dobrze życzymy Solarisowi bo naprawdę jest czym sie pochwalić. Ktoś jednak zaprojektował im ten nowy dość NIEINTERESUJĄCO z elementami wizualnymi ścian bocznych Mercedesa. A mogło powstać coś naprawdę rewelacyjnego i tylko o cechach SOLARISA ! Ale Serdecznie pozdrawiam żałując. ze znów NIE ODERWANO SIĘ od nudnych standardów !

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....