TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

TRANSEXPO 2010: Nowość Wowo czyli Novo Ultra
Aleksander Kierecki - Opublikowano: 25.11.2010 10:12:56 1 komentarz
TRANSEXPO 2010: Nowość Wowo czyli Novo Ultra

W tym roku stoisko polskiego przedstawiciela marek Isuzu i Tedom obfitowało w nowości. Z jednej strony zobaczyliśmy miejską ofertę w postaci niskopodłogowego autobusu Tedom C12G w barwach MKS Mielec (to jeden z dwóch najnowszych autobusów czeskiego producenta, które w październiku wzmocniły flotę MKS Mielec), zaś z drugiej –ciekawą ofertę międzymiastową, gdzie obok znanego już polskim klientom modelu Isuzu Turquoise (z silnikiem Euro 5), po raz pierwszy mogliśmy zobaczyć międzymiastowy autobus Isuzu Novo Ultra, z silnikiem Euro 5, o długości 7-metrów i pojemności 27 miejsc + 15 stojących. I m.in. właśnie o tym bardzo ciekawym pojeździe rozmawialiśmy z Jarosławem Głębockim, szefem firmy Wowo Białystok. Oto co nam powiedział:


InfoBus.pl: Jaka wygląda strategia sprzedaży Isuzu Novo Ultra w Polsce?
Jarosław Głębocki, prezes Wowo Białystok: O tym autobusie myślimy jako o następcy chyba najbardziej popularnego autobusy międzymiastowego w Polsce, czyli Autosana H9. To być może dosyć ambitny cel, ale jesteśmy już po wielu rozmowach z dyrektorami przedsiębiorstw PKS i naprawdę zauważmy spore zainteresowanie tym autobusem. To skłoniło nas do zakupu demonstracyjnego egzemplarza, który zaprezentowaliśmy w Kielcach. Zaraz po targach Novo Ultra ruszyło w 3-4 miesięczne tournee po przedsiębiorstwach PKS w naszym kraju. Zaczniemy od PKS Zgorzelec, potem na liście mamy inne PKS-y, m.in. PKS Bydgoszcz. Myślę, że ten pojazd znacząco poprawi wyniki Isuzu w sprzedażowych statystykach.
InfoBus.pl: Pamiętam, że podczas premiery Novo Ultra w Kortrijk pojawiły się głosy, że ten autobus ma zbyt małą pojemność jak na polski rynek i będzie przegrywał z minibusami…
Jarosław Głębocki: Wówczas Novo Ultra przewidziane było jako autobus bez miejsc stojących. Teraz możliwa jest konfiguracja 27 miejsc siedzących + 15 miejsc stojących. To łącznie 42 miejsca ogółem. Myślę, że to jest to dokładnie taki przedział pojemnościowy, jakiego obecnie najbardziej poszukują międzymiastowi przewoźnicy.
Co do konkurencji z minibusami to myślę, że tutaj nie ma takiego bezpośredniego konfliktu interesu. Oczywiście wiadomo, że przewoźnicy patrzą na cenę i pewnie będą porównywać koszt Novo Ultra z 22-miejscowymi busami, natomiast moim zdaniem to są zupełnie dwa inne światy. Tutaj mamy prawdziwy autobus z komfortowym zawieszeniem, wygodnymi fotelami i przede wszystkim odpowiednia przestrzenią. Natomiast w minibusach zawsze będzie panowała ciasnota, a porównanie standardu podróży do „sardynek w puszce”wcale nie jest jakąś mocną przesadą. Powtarzam –to są dwie zupełnie inne klasy.

InfoBus.pl: I najważniejsza sprawa –jaka jest cena tego autobusu?
Jarosław Głębocki: Cena autobusu pokazanego na targach w Kielcach wynosi 82 500 euro netto. W tej kwocie mamy także klimatyzację, niezależne ogrzewanie Webasto i regulowane fotele. Dlatego myślę, że jest to naprawdę atrakcyjna kwota za taki poziom wyposażenia. W przypadku klientów dla których priorytetową sprawą będzie cena możemy zaproponować pojazd Novo za kwotę ok. 75 000 euro, ale będzie to bardzo oszczędna wersją, oferująca tylko podstawowe wyposażenie.
InfoBus.pl: Pokazany w Kielcach autobus nosił napis na szybie 2 lata gwarancji. Dlaczego?
Jarosław Głębocki: Do tej pory autobusy Isuzu miały standardowo rok gwarancji. Teraz na szczęście to się zmieniło i stąd taka dość dobrze widoczna informacja. Na pewno ułatwia to nam zadanie na polskim rynku, gdyż tutaj wszyscy producenci oferują dwa lata, a w przetargach na dostawę taboru dla przedsiębiorstw PKS najczęściej jest wymóg trzech lat gwarancji. Dlatego jest to krok w jak najlepszym kierunku.
InfoBus.pl: W tym roku Tedom dostarczy da autobusy dla Mielca. Jakie są dalsze plany w zakresie promowanie czeskiej marki w Polsce? Kiedy zobaczymy nowego przegubowca C18?
Jarosław Głębocki: 12 października br. odbyło się uroczyste przekazanie dwóch nowych autobusów Tedom C12G dla MKS Mielec, które zostały zakupione przez spółkę w ramach przetargu publicznego. Oczywiście stale monitorujemy sytuację w innych miastach i jeżeli tylko zostanie ogłoszony przetarg na autobusy gazowe –wystartujemy w nim. Co do nowego autobusu przegubowego to wygląda on rewelacyjnie i naprawdę bardzo chcieliśmy pokazać go w Kielcach. Czesi byli jednak nieubłagani i dopóki autobus nie zakończy badań homologacyjnych, nie można go demonstrować publicznie. Myślę jednak, że już w przyszłym roku ściągniemy ten autobus do Polski i na pewno przetestujemy go w PKM Gdynia. Dla nas wyniki i rekomendacje uzyskane w tym miejscu mają najwyższą wartość. Zresztą w tym samym miejscu rozpoczęliśmy promocję 12-metrowego autobusu Tedom C12G. To miejsce gdzie można uwierzyć, że zakup, jak i sprzedaż autobusów gazowych w Polsce ma sens.
InfoBus.pl: Bardzo dziękuję za rozmowę.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Wowo
Isuzu
Tedom

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....