TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

TRANSEXPO 2009: Wyróżnienie dla Voith za SensoTop
Aleksander Kierecki - Opublikowano: 20.10.2009 22:34:28
TRANSEXPO 2009: Wyróżnienie dla Voith za SensoTop

Rozpoczynamy nowy cykl artykułów w InfoBusie na temat produktów, które zostały nagrodzone podczas tegorocznych targów Kielce. Zaczynamy od firmy Voith Turbo i wyróżnionego produktu: SensoTop.

Podczas tegorocznych targów TRANSEXPO 2009 w Kielcach firma Voith Turbo otrzymała wyróżnienia Targów Kielce w kategorii Inne za produkt o tajemniczej nazwie SensoTop. To oprogramowanie sterujące zmianą biegów w przekładni automatycznej Voith DIWA do autobusów miejskich. Jego działanie opiera się na informacjach o ukształtowaniu terenu uzyskiwanych z zintegrowanego ze sterownikiem skrzyni biegów bardzo dokładnego czujnika ciśnienia atmosferycznego. Dzięki niemu realizowana jest płynna zmiana punktów przełączeń w zależności od topografii oraz obciążenia pojazdu. SensoTop jest naturalną konsekwencją rozwoju realizowanego od początku zastosowania elektroniki w celu sterownia zmianą biegów. Pierwsze rozwiązania bazowały na ściśle określonych punktach przełączeń. Kolejnym krokiem było wprowadzenie zmiennych punktów przełączeń w ramach pewnego niewielkiego zakresu. Technologia ta została nazwana BASP i oznacza ona program przełączeń uzależniony od przyśpieszeń. „Zależne od przyśpieszeń“oznacza, że punkty przełączania biegów w przekładni zmieniają się wewnątrz zakreślonych granic w zależności od aktualnie osiąganego przyśpieszenia pojazdu. Przy dużych przyśpieszeniach przesuwają się w stronę niskich prędkości (wcześniejsze przełączenie), przy niskich przyśpieszeniach –w stronę dużych prędkości (późne przełączanie).

W dalszym ciągu jednak wpływ ukształtowania terenu nie był uwzględniany. Rozwiązaniem przejściowym było wprowadzenie technologii BASP5 - obecnie jeszcze wciąż powszechnie obowiązującej, która zawiera 4 przesunięte względem siebie zakresy punktów przełączeń. Zakresy te określają warunki komunikacyjne w zależności od ukształtowania terenu. Zmiana punktów przełączeń w technologii BASP5 następuje płynnie w zakresie wybranym przez użytkownika. Poniższy rysunek przedstawia przesunięte wobec siebie 4 programy przełączeń uzależnione od dynamiki pojazdu - technologia BASP5.

Zastosowanie czujnika ciśnienia atmosferycznego o bardzo dużej dokładności umożliwiło pozyskiwanie ciągłej informacji o topografii, dzięki czemu zintegrowano 4 zakresy technologii BASP5. SensoTop realizuje płynną zmianę punktów przełączeń w pełnym zakresie pracy silnika: od obrotów minimalnych do obrotów maksymalnych, zawsze we właściwym punkcie. Zdaniem producenta wdrożenie oprogramowania SensoTop pozwoli na:

- minimalizację zużycia paliwa przez wybór optymalnych punktów przełączeń,

- zmniejszenie emisji spalin,

- poprawę własności jezdnych dzięki zmiennym punktom przełączeń,

- wyeliminowanie tzw. przełączeń cyklicznych (Pendelschaltung).

W chwili obecnej SensoTop jest jedynym tego typu rozwiązaniem na rynku. Stanowi pełne wykorzystanie potencjału zawartego w automatycznej skrzyni biegów do autobusu miejskiego w zakresie zmniejszenia zużycia paliwa. Badania polowe przeprowadzone w miastach Europy Zachodniej potwierdziły skuteczność w redukcji zużycia paliwa w granicach od 2 do 8% w zależności od topografii.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Voith
SensoTop

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....