TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

TRANSEXPO 2008 – rekordowy rok Kapeny
Aleksander Kierecki - Opublikowano: 12.11.2008 16:30:09 1 komentarz
TRANSEXPO 2008 – rekordowy rok Kapeny

Podczas targów TRANSEXPO 2008 słupska Kapena zaprezentowała trzy autobusy, w tym flagowy model Domino, miejski Crossway LE oraz międzymiastowy Proway. Ostatni z nich to efekt uruchomienia produkcji nowej gamy pojazdów Proxys / Proway na zlecenie koncernu Irisbus, o czym pisaliśmy już na łamach InfoBusa (http://www.infobus.pl/text.php?from=main&id=20530).

I właśnie o tych konstrukcjach, a także o sytuacji na polskim rynku autobusów, gdzie Kapena po trzech kwartałach br. zajmowała pozycje wicelidera rozmawialiśmy z Radosławem Pankau, dyrektorem marketingu słupskiej Kapeny. Oto zapis tego wywiadu:

InfoBus: W tym roku pokazaliście w Kielcach autobus turystyczny Irisbus Domino. Dlaczego nie zdecydowaliście się na model Irisbus Evadys, który już znalazł nabywców w Polsce?

Radosław Pankau, dyrektor marketingu Kapena S.A.: Między tymi dwoma autokarami nie ma aż tak wielkiej różnicy w cenie, a chcieliśmy pokazać coś nowego dla polskich przewoźników turystycznych. Domino to propozycja bardziej estetycznie wyrafinowana niż Evadys i widać tutaj rękę Carrazzeria Pininfarina, jednego z najsłynniejszych biur projektowych na świecie. Myślę, że wielu pasażerów chciałoby podróżować właśnie tak pięknym autobusem. Aby rozsmakować polskich klientów w autokarach Irisbusa za rok pokażemy okręt flagowy klasy Premium –Irisbus Magelys

InfoBus: Irisbus Evadys to Wasz pierwszy krok w segmencie autobusów turystycznych –nie licząc już historycznego projektu Falcona…

Tak, w tym segmencie sukcesywnie, małymi krokami, powiększamy nasz udział. Do tej pory dostarczyliśmy łącznie dwa autokary z serii Evadys –zarówno wersję podwyższoną, HD dla PKS-u Opole, jak i niższą –H dla Szkoły Pożarnictwa w Warszawie. Co ciekawe opolski przewoźnik kupił Evadysa także pod kątem unifikacji z posiadanymi międzymiastowymi modelami Arway, co w oczywisty sposób przyczynia się zmniejszenia kosztów serwisowych.

InfoBus: Wszystkie autobusy międzymiastowe z gamy Irisbusa występują zarówno w wersji 12-metrowej, jak i 12,8-metra. Czy polscy klienci interesują się tą wydłużoną wersją?

Autobusy spod znaku 12,8M to przede wszystkim propozycja skierowana na rynek francuski i państw Beneluxu. Tam funkcjonują odpowiednie regulacje prawne, który sprzyjają sprzedaży tego typu pojazdów. Wynika to formy rozliczeń tamtejszych samorządowców, które płacą za miejsce siedzące w autobusie, a nie za przejechany wzkm. W naszym kraju jest inaczej. Dodatkowo w przypadku autobusów międzymiastowych 12,8M spada ogólna liczba miejsc kosztem wyższej liczby foteli. To przy występujących w naszym kraju maksymalnych napełnieniach podczas szczytów komunikacyjnych i ewentualnej kontroli ITD mogłoby spowodować kłopoty dla przewoźnika. Dlatego jak do tej pory sprzedaje wyłącznie wersje 10M i 12M.

InfoBus: Jak w tym roku wygląda Wasza obecność w segmencie miejskim?

Tutaj sytuacja wygląda także całkiem dobrze. W tym rok sprzedamy rekordową liczbą niskopodłogowych Citelisów, które dostarczyliśmy dla Mobilis Kraków i MPK Wałbrzych. Ponadto sprzedaliśmy pierwsze egzemplarze niskowejściowych Crossway-ów LE city, który odebrały firmy JLA Jarocin i PKS Tarnów. W przyszłości spodziewam się, że przedsiębiorstwa PKS, które jeżdżą naszymi autobusami międzymiastowymi i obsługują komunikację miejską będą chętnie kupowały właśnie modele Crossway LE z wagi na unifikację części i podzespołów. Łącznie na koniec bieżącego roku sprzedamy ok. 40 autobusów miejskich, w tym 13 egzemplarzy Urby, które ponownie wracają do gry.

InfoBus: W tym roku wystartowała produkcja modeli Irisbus Proxys / Proway. Jak obecnie wygląda ich produkcja i którą z tych wersji będą bardziej zainteresowani polscy klienci?

Rzeczywiście podczas tegorocznych wakacji wdrożyliśmy na zlecenie koncernu Irisbus produkcję modeli Proxys / Proway, które zresztą pierwotnie zostały opracowane przez firmę Cacciamali. Autobusy te są zabudowywane na uniwersalnym podwoziu Iveco Eurocargo, które dociera do nas z Brescii. W Kapenie wykonujemy nadwozie zgodnie z życzeniem klienta –albo ze stali o podwyższonych właściwościach antykorozyjnych, albo ze stali nierdzewnej. Następnie montujemy jednostkę napędową –Iveco Tector o pojemności 5880 cm3 i mocy 217 KM, która spełnia normę Euro 5. Identyczny silnik montowany jest w modelu Tema. Warto zaznaczyć, że Proxys / Proway występują w dwóch długościach –8,45 m i 7,65 m. W zależności od aranżacji wnętrza w środku montujemy od 28 do 36 foteli w wersji dłużej lub maksymalnie 28 w wersji krótszej. Oba typy różni też oczywiście przestrzeń bagażowa, która wynosi 3, 7 m3 lub 2,4m3 w opcji krótszej. Łącznie do końca 2009 r. wyprodukujemy około 70 egzemplarzy autobusów w obu wersjach. To mieści się w możliwościach naszego zakładu, także nie przewidujemy na razie jego dalszej rozbudowy. Natomiast m.in. pod kątem tego zamówienia musieliśmy wybudować nowy parking o powierzchni 10 000 m2, gdzie nowe pojazdy będą czekać na odbiór.

Co do polskiego rynku to moim zdaniem klienci będą bardziej interesować się Proxysem. To autobus podobny w swojej pojemności do Kapeny Thesi i myślę, że z czasem zastąpi ten model w naszej ofercie. Ma przede wszystkim większe podłogowe bagażniki –czego części klientów brakowało w Thesi. Cena obu modeli może być podobna. To ogromna zaleta masowej produkcji, która w przypadku Proxys umożliwi większe możliwości kształtowania ceny.

InfoBus: Bardzo dziękuję za rozmowę.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Kapena
Transexpo
Kielce
Słupsk
  • M.B. – 13.11.2008

    Umieszczona poniżej kategoria powinna nosić nazwę "Kielce", a nie "Kilece" jak jest obecnie!!! Trzeba przesunąć "e" w tym wyrazie!

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....