Transdev wchodzi do Polski? Prima aprilis!

infobus
01.04.2020 12:00
0 Komentarzy

To był taki nasz żarcik na Prima aprilis… A brzmiał on tak:

Francuski gigant przewozowy, czyli Transdev rozważa wejście do Polski. Mimo trudnej sytuacji wywołanej koronawirusem udało nam się ustalić, że transportowy magnat chciałby zaistnieć w naszym kraju bardzo szeroko. Według nieoficjalnych informacji na jego celowniku jest przejęcie trzech dużych krajowych operatorów.

Transdev ostatnio mocno się zaktywizował w zakresie poszerzania swojej obecności na rynku europejskich przewozów autobusowych. Po Czechach przewoźnik planuje wejście do kolejnego kraju. Jak udało nam się ustalić chodzi o nasz kraj! Z nieoficjalnych informacji wiemy, iż Francuzi są w stanie wyłożyć dużą gotówkę aby przejąć nawet trzy duże polskie firmy przewozowe. Nasi informatorzy wskazują o jakie może chodzić.

Pierwszą z nich miałby być jeden z dużych pomorskich przewoźników prywatnych. Operuje on zarówno w komunikacji miejskiej oraz regionalnej. Jego flota to ponad 100 autobusów. Możemy się w tej sytuacji domyślać, że w grę wchodzą dwie firmy. Na którą postawić? To sprawa otwarta.

Znacznie bardziej jasna jest natomiast kwestia przewoźnika z województwa mazowieckiego. Ten bowiem ma dysponować prawie 130 autobusami łącznie i obsługiwać linie miejskie w Warszawie, Wrocławiu oraz Radomiu. O kim mowa? Nietrudno się domyśli. Z pewnością dla Transdevu to najciekawszy kąsek, a to z tego względu, że jednym ruchem może zaistnieć w dwóch dużych polskich miastach co pewnością byłoby jego mocnym atutem w polskim portfolio w przypadku sfinalizowania przejęcia.

Trzeci cel Transdevu jest również bardzo ciekawy. Na jego celowniku jest śląska grupa transportowa, która operuje prawie 150 autobusami w różnych miejscach Polski. Specyfika jej kontraktów jest skrajnie różna, co także przekłada się na stawki za wzkm. Dla Transdevu to również ciekawy kąsek. Bo zaistnienie w minimum pięciu lokalizacjach w Polsce na pewno nie przeszłoby bez echa. Aczkolwiek w tym wypadku na pewno Francuzi musieliby co nieco zmienić.

Podsumowując- jeśli informacje się potwierdzą, a Transdev będzie skory wydać ok. 100 – 120 mln zł to może się pojawić w Polsce trzeci duży gracz przewozowy. I to od razu z szerokim frontem przejęć. Czy jednak coś z tego wyjdzie? Sytuacja jest dosyć dynamiczna, a polski rynek operatorów niezależnych przeszedł przez ostatnie cztery lata duże zmiany. Czy to koniec małych i średnich, a początek czasu dużych?

Komentarze