TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Trakcyjne ładowanie elektrobusów w Krakowie
MPK KRAKÓW - Opublikowano: 09.06.2014 21:51:33 10 komentarzy
Trakcyjne ładowanie elektrobusów w Krakowie
Od poniedziałku, 9 czerwca dwa autobusy elektryczne firmy Rampini, które kursują na linii nr 154 nie muszą już zjeżdżać do zajezdni, aby naładować baterie. Mogą to bowiem zrobić dzięki specjalnej stacji ładowania przygotowanej przy ul. Pawiej. Ładowanie odbywa się tam przy użyciu pantografu, zamontowanego na dachu tych autobusów. Po ich podniesieniu baterie ładowane są energią pobieraną z sieci trakcyjnej.Ten sposób uzupełnienia baterii sprawia, że autobusy elektryczne mogą być doładowywane między jednym kursem a drugim. Stacja ładowania usytuowana jest bowiem tuż obok przystanku początkowego linii nr 154. Ładowanie baterii autobusów elektrycznych z sieci trakcyjnej jest bardzo efektywne –zaledwie kilka minut wystarczy, że podładować baterię autobusu.To pierwsze tego rodzaju rozwiązanie ładowania autobusów elektrycznych zastosowane w Polsce. Do tej pory autobusy elektryczne były ładowane po zjeździe na zajezdnię przy użyciu specjalnej wtyczki. Ładowanie baterii w ten sposób zajmowało czasem nawet do ośmiu godzin. Przypomnijmy, że regularna linia autobusowa obsługiwana autobusami elektrycznymi kursuje w Krakowie od 29 kwietnia. To pierwsza w Polsce linia, na której pasażerów przewożą trzy elektryczne autobusy. Kursują one na linii nr 154 z Dworca Głównego Zachód do Prądnika Białego. Decyzja o uruchomieniu w Krakowie linii autobusowej obsługiwanej przez autobusy elektryczne wynika z troski o środowisko i czyste powietrze. Wyposażone w elektryczny napęd pojazdy nie wytwarzają zanieczyszczeń. Jednocześnie zapewniają wysoki komfort przejazdu.Autobusy, które kursują w Krakowie, to pojazdy wyprodukowane przez firmy: Solaris Bus &Coach SA, LBUS oraz Rampini. Są one eksploatowane w Krakowie w ramach testów, które pozwolą na dokładne sprawdzenie autobusów z napędem elektrycznym w regularnej komunikacji. Wypożyczone pojazdy będą służyły mieszkańcom do czasu zakupu nowych autobusów elektrycznych, które MPK SA planuje kupić wykorzystując środki z Unii Europejskiej.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Kraków
MPK Kraków
elektrobus
  • hh – 11.06.2014

    to jest super rozwiązanie, ale raczej sie nie przyjmie bo solaris tego nie ma

  • Cracoviak – 11.06.2014

    pytanie laika - a co stoi po za brakiem chęci ze strony AMZ Kutno czy Solarisa (jeżeli jeden z ww. producentów zostałby wybrany jako dostawca elektryków do Krakowa), aby na potrzeby krakowskiego MPK stworzyć specjalny pojazd z możliwością ładowania go po przez pantograf, tak jak ma to miejsce w przypadku "Włochów" obecnie jeżdżących po Krakowie?

  • zz – 11.06.2014

    Solaris też ma wersję ładowaną poprzez pantograf, tylko inny.

  • Mucha – 11.06.2014

    Są gdzieś zdjęcia tego Solarisa, a konkretniej tego jak takie ładowanie przez pantograf w jego przypadku wygląda?

  • KPP – 11.06.2014

    Proszę -> http://blogtransportowy.blox.pl/2014/03/Warszawski-przetarg-na-autobusy-elektryczne.html wszystko wskazuje na to, że pantograf to opcja. Zamawiający chce to ma, nie chce to otrzymuje standardowe ładowanie "na wtyczkę". IMHO rozwiązanie z pantografem to podstawa, jeżeli elektryki mają być cały dzień na trasie a nie zjeżdżać po iluś tam kursach na przymusowe ładowanie do zajezdni.

  • zz – 11.06.2014

    @Mucha Proszę: http://fotozajezdnia.pl/details.php?image_id=44989 http://fotozajezdnia.pl/details.php?image_id=44988

  • XoXo – 12.06.2014

    a może by tak ładowanie indukcyjne na pętlach/ przystankach w centrum?

  • Cracoviak – 12.06.2014

    @XoXo, a co jest złego w ładowaniu przez pantograf? Na chwilę obecną w Krakowie jest to lekka prowizorka, bo autobusy mogą się "podładować" na trasie, w jednym miejscu i dodatkowo do tego punktu ładowania trochę podjechać po skończonym kursie (kilkadziesiąt metrów) a potem na powrót jechać na przystanek, ale... jeżeli włodarze Krakowa jak i samo MPK zdecyduje się na normalną eksploatację elektryków na krakowskich ulicach to można to wszystko ładnie poukładać. Na końcowych przystankach ładowanie z pantografów, na przystankach gdzie jest duże prawdopodobieństwo, że autobus postoi z racji świateł, dodatkowo wrzucić możliwość chwilowego podładowania i jest OK.

  • jds – 12.06.2014

    Ile ile to kosztuje - wstawienie slupów , budowa sieci.Najtańszym rozwieszaniem jest jednak podpięcie wtyczki a sposób zasilania dla pasażera niema żadnego znaczenia,A czy chcecie oglądacz na przystankach druty nad głowami.

  • jds – 12.06.2014

    Ile ile to kosztuje - wstawienie slupów , budowa sieci.Najtańszym rozwieszaniem jest jednak podpięcie wtyczki a sposób zasilania dla pasażera niema żadnego znaczenia,A czy chcecie oglądacz na przystankach druty nad głowami.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....