TPBUS wybrał. 'Jamnik' pierwszym przegubem w Tarnowie Podgórnym!

infobus
17.04.2018 15:42
0 Komentarzy

Dopiero za drugim razem, ale nareszcie spółce TPBUS z Tarnowa Podgórnego uda siękupić 5 nowych autobusów spalinowych. Wydłużenie terminu dostawy się opłaciło,a z dwóch złożonych ofert jako lepszą wskazano tą, którą przedstawił Solaris.

Przypomnijmy, że nowy przetarg w Tarnowie Podgórnym na zakupczterech autobusów klasy MAXI i jednego przegubowego z silnikami diesla Euro 6ogłoszono pod koniec stycznia. Pisaliśmy o tym tutaj. Przyjrzeliśmy się takżeSIWZ, aby zobaczyć co TPBUS zrobił aby wreszcie pozyskać jakiekolwiek oferty. Oile wymagania wobec autobusów nie uległy zmianie to sprawa inaczej wyglądała wkwestii terminów dostaw. Spółka rozbiła je na trzy transze. Ostatnia ma sięodbyć do 500 dni od podpisania umowy.

Do 21 marca TPBUS czekał na oferty. Przewoźnik na zakupyprzygotował 6 027 000 PLN brutto. Oznacza to, że średni koszt pozyskaniajednego pojazdu skalkulowano maksymalnie na 980 000 PLN netto. Był więc pewienzapas, gdyż obie oferty, które tego dnia otwarto w Tarnowie Podgórnym zmieściłysię w tych szacunkach.

Pierwszą i jednocześnie tańszą propozycję przedstawił Solaris.Producente z Bolechowa koszt dostawy jednego Nowego Urbino 18 i czterech NowychUrbino 12 z kompletem downsizingowym skalkulował na 5 781 000 PLN brutto.Uśredniona cena jednostkowa za autobusu w tej ofercie wyniosła więc 940 000 PLNnetto.

Drugim oferentem był MAN. Jego propozycja dla TPBUS-a opiewała na5 910 150 PLN brutto. W tej cenie dla przewoźnika zaoferowano cztery Lion'syCity A37 oraz jednego przegubowego A21. Średnio wychodzi więc, że jeden autobuswyceniono na 961 000 PLN netto.

TPBUS niespełna miesiąc potrzebował na przeanalizowanie obydwu,dosyć przyzwoitych pod względem cen propozycji. Dziś, 17 kwietnia spółkapoinformowała o wyborze oferty Solarisa. Na korzyść producenta “jamników”przeważyła nie tylko cena, ale także kilka innych punktów.

Solaris dzięki tańsze propozycji zyskał na starcie 1,22 pktprzewagi nad MAN-em. Powiększył ją dodatkowo dzięki większej powierzchniniskiej podłogi w oferowanych autobusach, a także za sprawą niższego zużyciaoleju napędowego w warunkach testu SORT2. MAN co prawda zyskał 4 pkt dziękiunifikacji, ale nie wystarczyło to do dogonienia Solarisa. Wynik końcowy to 96: 87,78 na korzyść producenta z Bolechowa.

TBPUS może więc po odczekaniu 10 dni przygotowywać się dopodpisania historycznego kontraktu z Solarisem. Jego wyjątkowość polega na tym,że dzięki jego realizacji w Tarnowie Podgórnym pojawi się pierwszy autobusprzegubowy. A „jamnik” z „lwem” koniec końców podzielili się zleceniami autobusowymi z tej gminy.

Komentarze