Ruszył przetarg nieograniczony na dostawę sześciu standardowych, fabrycznie nowych, niskopodłogowych autobusów miejskich z opcją zakupu kolejnych dwóch. Oferty można składać w Miejskim Zakładzie Komunikacji w Toruniu do 19 lipca 2013 roku. Autobusy, mają być wyposażone m.in. w system informacji pasażerskiej, monitoring, automaty biletowe, klimatyzację zarówno w przedziale pasażerskim jak i w kabinie kierowcy oraz silnik spełniający normę Euro 5. Podstawowe dane techniczne zamawianych pojazdów to:
- wysokość całkowita: do 3 200 mm
- szerokość całkowita: do 2 550 mm
- długość całkowita: od 11 500 mm do 12 100 mm
- minimalny prześwit: 150 mm
- ilość miejsc: ogółem dla minimum 95 osób, w tym miejsc siedzących (łącznie z miejscem kierowcy) nie mniej niż 32
- trzy pary drzwi w układzie 2 + 2 + 2, dwuskrzydłowe, wysokość wejścia maksymalnie 350 mm.
Termin składania ofert upływa 19 lipca 2013 r. Dostawa sześciu (opcjonalnie ośmiu) nowych autobusów jest planowana do 20 grudnia 2013 roku. Aktualnie MZK Toruń dysponuje flotą ok. 135 autobusów, które obsługują łącznie 40 linii, w tym 36 dziennych i 4 nocne. W taborze przewoźnika dominują autobusy marek Jelcz, MAN i Solaris. Ostatnie zakupy MZK dotyczyły właśnie pojazdów producenta z Bolechowa –w 2011 r. zakupiono pierwsze egzemplarze (5 szt.) Urbino 8,6, a w 2010 r. aż 15 autobusów z logo jamnika: 11 szt. Urbino 12, 3 szt. Urbino 12 CNG i 1 szt. Urbino 18. Wcześniej firma kupował głównie pojazdy MAN. Czy teraz przyszedł czas na kolejną zmianę? Zobaczymy.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Może ktoś uzasadnić obiektywnie dlaczego punktowany jest silnik powyżej 9L ? tylu ekspertów się tutaj wypowiada może ktoś mnie oświeci .
tak myślałem że nie ma obiektywnego uzasadnienia.
bo solars ma silnik 9,2L ?
z prostej przyczyny. Żeby pojazd sprawnie i szybko się poruszał musi mieć odpowiednią moc. W małych silnikach osiągi wyciska się elektorniką, co skraca życie motoru i powiększa poźniejsze koszty eksploatacji. Mądrzy prezesi o tym wiedzią i myślą dlugofalowo, a nie tylko do konca swojej kadencji. Pozdrawiam Torun.
To nieprawda ! Panie z Torunia gdyby było tak jak Pan mówi to byłoby to określone współczynnikiem np. mocy do pojemności a nie tylko zaznaczona preferencja pojemności powyżej 9L. Przykład silnik o pojemności np.6,8L i mocy 180Kw i silnik o pojemności 9L i mocy 250Kw , który jest bardziej wyżyłowany? oczywiście że ten o pojemności 9L bo z każdego litra pojemności uzyskujemy 27,77Kw mocy a w przypadku silnika 6,8L uzyskujemy 26,77kW z każdego litra pojemności silnika. Myśle że jasno udowodniłem o co tutaj chodzi , chodzi o to żeby wygrał ten co ma wygrać a nie obiektywnie najlepsza oferta, to tylko jeden z przykładów takich zapisów nieobiektywnych jest więcej. Mam nadzieję że tak jak ktoś ostatnio obiecał wezmą się za prezesów i takie przetargi.
26,47Kw
Nie pojawią się ani Autosany, ani Solbusy. Obie firmy nie złożą ofert.
brawo Panie sihi- nic nie dociera z tzw praw fizyki - silnik 180 kW oczywiście bedzie w podanej przez Ciebie specyfikacji mniej wysilony od 9tki, ale w autobusie 12 maxi nie podoła i musi mieć moc min 200 kW.... a tu już niestety jest kompromis pomiędzy wysileniem i zmniejszeniem zuzycia paliwa, a zwiększeniem pojemności kosztem paliwa. Poza tym nie dziwię się że kupujący chce to, co ma (solarisa), skoro ma już obcykaną obłsugę serwisową magazyn itp sprawy..... oczywiście polityka polityką -ale czy ktoś zabronił tym od mniejszych silników przekonywać MZK do swoich zalet.... ? poprostu s robi to skuteczniej .... pozdro dla "Pierników"
dlaczego musi mieć min 200kw żeby podołać skate wyliczenia? zwłaszcza że sam zamawiający mówi że wystarczające jest 180kw... no i jeszcze różne marki mają różne masy pojazdu nie broni się twoja teoria w żaden sposób kolego....
Mnie zastanawia inna rzecz - dlaczego MZK Toruń tak zajadle ignoruje autobusy na CNG? PGNiG postawił im stację do tankowania 30 autobusów dosłownie za płotem, a MZK totalnie lekceważy autobusy na gaz ziemny. Ale oczywiście - na otwarciu była ściema, że wybrali gazowce bo ekologia ze względu na starówkę wpisaną do UNESCO. Trzymamy za słowo! Tylko 3 autobusy na CNG na pewno starówce nie pomogą!
CNG to syf jak chcesz to sam sobie je kup i potem sam borykaj się z tym serwisowym syfem.
Toruń zamawia osiem autobusów - to nie jest prawda. Toruń zamawia sześć autobusów z opcją zakupu dwóch więcej, a to znaczna różnica.
Dodaj komentarz
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.