Subskrypcja

Jeśli chcesz otrzymywać codzienny newsletter serwisu Transinfo.pl zapisz się na naszą listę.


zapisz się

Najczęściej czytane

Gorące tematy

Rusza seryjna produkcja Setra Comfort Class 500

Autor: Aleksander Kierecki Opublikowano: 2013-03-08 14:33:18
infobus.pl - autobusy » producenci czytano 2981 razy
Tagi:
W połowie lutego br. w zakładach Daimler Buses w Mannheim i Neu-Ulm ruszyła seryjna produkcja pierwszych egzemplarzy z nowej rodziny Setra Comfort Class 500. Wśród nich jest osiem egzemplarzy zamówionych przez polskich klientów: Palm Reisen, PBP Sindbad i EvoBus Polska. Co ciekawe pierwszym wyprodukowanym seryjnie autokarem był najdłuższy, trzyosiowy model S 517 HD. Zdaniem Wolfganga Hänle, kierownika produkcji Daimler Buses nie ma żadnego problemu z równoległym montażem autobusów z serii 400 i 500. Najnowsze pojazdy Setry powstały w ramach naturalnego rozwoju poprzedniej generacji i nie ma tutaj jakiś rewolucyjnych zmian konstrukcyjnych, które by wymusiłyby zmiany w systemie produkcyjnym. Możliwość elastycznego przejścia z jednej serii na drugą była także ważnym elementem 4 lat procesu opracowywania rodziny CC 500. Jako pierwsze do klientów pojadą modele dwuosiowe: S 515 HD i S 516 HD oraz trzyosiowy S 517 HD. Aktualnie w ich produkcje zaangażowane są oba zakłady Daimler Buses w Niemczech, czyli fabryki w Mannheim i Neu-Ulm, gdzie łącznie pracuje ok. 3.700 osób. O ile zakład w Mannheim koncentruje się na spawania szkieletów, zabezpieczaniu ich poprzez KTL oraz montaż pojazdów miejskich, tak Neu-Ulm to centrum lakierowania wszystkich autobusów Daimler Buses oraz finalny montaż pojazdów międzymiastowych i turystycznych. Rocznie bramy tej fabryki opuszcza ok. 2.500 autokarów, a liczba polakierowanych wynosi ok. 4500 szt.
Setra S 515 HDSetra S 515 HDSetra S 515 HDSetra S 515 HDSetra S 515 HDSetra S 515 HDSetra S 515 HDSetra S 515 HD
Przypomnijmy, że nowa generacji autobusów marki Setra zadebiutowała na zeszłorocznych targach IAA w Hanowerze. Tym samy producent otworzył kolejny rozdział w swojej historii. Rodzina ComfortClass 500 łączący w sobie nowoczesność i tradycję. Jej sercem jest rzędowy sześciocylindrowym silnik Mercedes-Benz OM 470 Euro 6 o mocy 428 KM, dobrze znany m.in. z ciężarówek Actros. Współpracuje on z manualną 6-biegową skrzynią Mercedesa lub z zautomatyzowaną PowerShift. Z zewnętrz jej stylistyka to przede wszystkim nowoczesne reflektory, ekstrawagancka linia boczna, tył z nowymi krzywiznami, robiące wrażenie swoją siłą lampy tylne i asymetryczne wyloty powietrza. Ten autobus na pewno będzie się wyróżniał na drodze i na parkingu. Z praktycznych rozwiązań znajdziemy tutaj m.in. podpodłogowe bagażniki nad osiami, dobrze zaplanowana komora silnika z wydzieleniem osobnego miejsca na chłodnicę, potrójnie dzielone zderzaki przednie i tylne. Obszerne wejście oznacza również więcej miejsca dla pilota wycieczki. Miejsce pracy kierowcy jest po prostu przyjemne. Kokpit bardzo elegancki i dostępny w dwóch kolorach, wykończony z wysokiej jakości plastików i skóry. Pierwsze polskie egzemplarze Setra S 415 HD i S 416 HD zobaczymy na naszych drogach najprawdopodobniej w maju br. Dalsze informacje na temat rodziny CC 500 można znaleźć tutaj,
Setra S 517 HDSetra S 517 HDSetra S 517 HDSetra S 517 HDSetra S 517 HDSetra S 517 HDSetra S 517 HDSetra S 517 HD
Dane techniczne rodziny CC 500:
 
Setra S 515 HD
Setra S 516 HD/2
Setra S 517 HD
Długość
12295 mm
13115 mm
13935 mm
Szerokość
2550 mm
2550 mm
2550 mm
Wysokość
3770 mm
3770 mm
3770 mm
Rozstaw osi
6090 mm
6910 mm
6910 mm
Promień skrętu
ok. 21 256 mm
ok. 23 350 mm
ok. 23 000 mm
Pojemność zbiornika
ok. 475 l
ok. 475 l
ok. 475 l
Pojemność zbiornika AdBlue
ok 40 l
ok. 40 l
ok. 40 l
Silnik
OM470,315kW/428KM, R6
OM470,315kW/428KM, R6
OM470,315kW/428KM, R6
Pojemność
10,7 l
10,7 l
10,7 l
Maksymalny moment obrotowy
2100 Nm (1100/min)
2100 Nm (1100/min)
2100 Nm (1100/min)
Przełożenie osi
i = 3,909
i = 3,583
i = 3,909
Skrzynia
6-bieg. GO210 (S);8-bieg. GO250-8 PS3 (O)
6-bieg. GO210 (S), 8-bieg. GO250-8 PS3 (O)
8-bieg. GO250-8 PS3 (S)
Retarder
Voith LP 490
Voith LP 490
Voith LP 490
Koła
295/80 R 22,5
295/80 R 22,50
295/80 R 22,5
Hamulce:
EBS, ESP, ABS, ASR, asystent hamowania
EBS, ESP, ABS, ASR, asystent hamowania
EBS, ESP, ABS, ASR, asystent hamowania,
Pojemność pasażerska
49 siedzeń Setra Voyage
55 siedzeń Setra Voyage
59 siedzeń Setra Voyage
Pojemność bagażnika
ok. 9,7 m3
ok. 11,9 m3
ok. 11,9 m3
 
Podziel się z innymi
Komentarze (1)
zaq2013-03-10 15:21:12
Szczerze - no nie podoba mi się. Wygląda jak następca GTHD a nie HD i HDH :/
Dodaj komentarz (może pojawić się z 15 minutowym opóźnieniem)




InfoBus nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy.Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w portalu infobus.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraĽliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądĽ skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Redakcja

Karol Wach
Karol Wach
redaktor prowadzący
Aleksander Kierecki
Aleksander Kierecki
redaktor naczelny
Kontakt:
a.kierecki@transinfo.pl
+ 48 71 750 1976
+ 48 506 03 71 71
Załóż swój blog

Polecamy czasopisma

Prawo

Bartosz Mazur
Bartosz Mazur
1 Czerwca 2013, 23:53:52 czytane 10797 razy 0 komentarzy RSS wpisy

Na gorąco

Karol Wach
Karol Wach
KaWa na ławie
16 Maja 2014, 15:41:13 czytane 1751 razy 2 komentarzy RSS wpisy

Zarządzanie

Wojciech Bąkowski
Wojciech Bąkowski
20 Stycznia 2014, 13:49:13 czytane 5166 razy 1 komentarzy RSS wpisy
Michał Wolański
Michał Wolański
29 Maja 2013, 9:46:01 czytane 9076 razy 8 komentarzy RSS wpisy
Adam Fularz
Adam Fularz
19 Września 2012, 11:55:08 czytane 12312 razy 11 komentarzy RSS wpisy
Tomasz Adamkiewicz
Tomasz Adamkiewicz
Słupsk i transport publiczny
18 Kwietnia 2011, 21:32:39 czytane 22828 razy 2 komentarzy RSS wpisy
Przemysław Lewicki
Przemysław Lewicki
Szczecinek i komunikacja publiczna
6 Listopada 2010, 10:58:29 czytane 26178 razy 6 komentarzy RSS wpisy

Technika

Grzegorz Pluta
Grzegorz Pluta
Systemy Informacji Pasażerskiej
27 Czerwca 2014, 22:04:11 czytane 29307 razy 3 komentarzy RSS wpisy

Busblogi

Szymon Klemba
Szymon Klemba
Transport zbiorowy w aglomeracji łódzkiej
16 Grudnia 2011, 22:38:26 czytane 9345 razy 1 komentarzy RSS wpisy
Marek Sieczkowski
Marek Sieczkowski
Być kierowcą
13 Stycznia 2012, 15:07:17 czytane 7167 razy 1 komentarzy RSS wpisy
Andrzej Pionka
Andrzej Pionka
Za zachodnią granicą
1 Sierpnia 2012, 23:58:39 czytane 6073 razy 2 komentarzy RSS wpisy