Subskrypcja

Jeśli chcesz otrzymywać codzienny newsletter serwisu Transinfo.pl zapisz się na naszą listę.


zapisz się

Najczęściej czytane

Gorące tematy

Nowe autobusy na EURO 2012

Autor: Aleksander Kierecki Opublikowano: 2012-06-05 19:33:09
infobus.pl - autobusy » przewoźnicy czytano 3808 razy
Zbliżające się Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej spowodowały radykalny wzrost sprzedaży autobusów turystycznych. W okresie od stycznia do kwietnia br. zarejestrowano w Polsce łącznie aż 137 autokarów! To aż o 97 szt. więcej niż przed rokiem (+ 242,5%)! Które marki najbardziej na tym zyskały? Według naszych danych zwycięzcą „piłkarskiej gorączki”jest niemiecka marka Setra, której to autobusy znalazły się w zwycięskiej ofercie konsorcjum Raf Trans i Sindbad na obsługę transportową EURO 2012. Ale i nie tylko. Z myślą o piłkarskiej imprezy polscy przewoźnicy nabyli łącznie aż 41. autokarów tej luksusowej marki, w tym:
- Sindbad z Opola zakupił aż 20 autobusów marki Setra (zarówno do obsługi EURO 2012, jak i w ramach corocznej odnowy floty), w tym modele: 9 szt. S 415 GT-HD;4 szt. S 416 GT-HD/2;2 szt. S 431 DT;2 szt. S 417 GT-HD;1 szt. S 417 HDH i 2 szt. S 419 GT-HD;
- Raf Trans z Warszawy zakupił 11 autokarów marki Setra (głównie do obsługi reprezentacji poszczególnych krajów), w tym modele: 1 szt. S 415 GT-HD;10 szt. S 416 GT-HD/2;
- Bomatur z Czechowic-Dziedzic zakupił 10 autokarów marki Setra - wszystkie jednego typu - S 415 GT-HD. Będą one przeznaczone do obsługi zaproszonych gości przez głównych sponsorów turnieju.
Reprezentacyjne autobusy marki Setra na EURO 2012 Reprezentacyjne autobusy marki Setra na EURO 2012 Reprezentacyjne autobusy marki Setra na EURO 2012 Reprezentacyjne autobusy marki Setra na EURO 2012
Na drugim miejscu uplasowała się niemiecka marka Mercedes-Benz, która specjalnie pod kątem EURO 2012 dostrczyła swoim klientom łącznie 20 autobusów turystycznych Mercedes-Benz Tourismo RHD. Trafiły one przede wszystkim do spółki Raf Trans (razem 10 szt., w tym 8 szt. Tourismo, 1 szt. Tourismo M i 1 szt. Tourismo M/2) oraz firm Sołtysik Reisen (5 szt. Tourismo) i Almabus (5 szt. Tourismo). Będą one obsługiwały piłkarskich gości takich koncernów jak Continental czy Castrol. Dodatkowo Raf Trans zakupił jeszcze 4 minibusy Mercedes-Benz Sprinter do krótkodystansowych transferów. Dodatkowo warszawska firma do obsługi EURO 2012 nabyła jeszcze fabrycznie nowy autokar VDL Futura FHD2 - 129 o pojemności 55 miejsc. Tym samym Raf Trans zamówił łącznie aż 26 nowych autobusów turystycznych! I na koniec warto dodać, że część z zakupionych autobusów wróci po EURO i po wakacyjnym sezonie do EvoBus Polska, n a następnie zostanie sprzedana na wtórnym rynku. Nie do końca jeszcze wiadomo jaka jest to dokładnie suma, ale na pewno ok. kilkunastu autokarów.
W transportowej obsłudze EURO 2012 bierze udział także firma Mobilis, której to autobusy będą przewoziły gości sponsorów turnieju oraz dużych klientów korporacyjnych. Ich zakres działania to przede wszystkim teren Warszawy. Do tego celu zostało oddelegowanych 5 autokarów Scania Touring HD oraz 5 autobusów międzymiastowych Iveco Crossway. Tę flotę dodatkowo w pojedyncze dni wspomogą trzy kolejne turystyczne autobusy z grupy Mobilis. –„Wymagania klientów były bardzo konkretne zarówno jeśli chodzi o wiek, standard i wyposażenie autobusów jak również o nienaganną pracę kierowców –mówi Katarzyna Strzegowska, dyrektor ds. Przewozów Turystycznych. –Dzięki wieloletniemu doświadczeniu w przewozach osób, oraz inwestycji w nowy tabor mogliśmy sprostać tym oczekiwaniom i od 8 czerwca autokary z grupy Mobilis będą widoczne na ulicach Warszawy, zapewniając transport dla gości.”
Autobusy Mercedes-Benz Tourismo w barwach Raf TransAutobusy Mercedes-Benz Tourismo w barwach Raf TransAutobusy w barwach Raf TransAutobusy Mercedes-Benz Tourismo w barwach Raf Trans
We wszystkich zakupionych autobusach turystycznych do obsługi EURO 2012 zostaną zamontowane specjalne „mistrzowskie”opony Continental, które także znajdą się na wyposażeniu 8 mobilnych warsztatów na bazie Mercedes-Benz Sprinter. Będą one w ramach sieci OmniPlus zapewniać serwis wszystkich autobusów podczas Mistrzostw. To jednak nie wszystko. W tym roku Continental poszedł o krok dalej i we wszystkich miastach-organizatorach EURO, czyli w: Warszawie, Wrocławiu, Poznaniu i Gdańsku między stadionami a centrum miast będą kursować specjalne, darmowe linie ContiBusów. Ich obsługą zajmą się prawie wyłącznie autobusy marki Mercedes-Benz (poza Poznaniem).We Wrocławiu będą to przegubowe Citaro G, w Gdańsku –Conecto LF G, a w Warszawie –także Conecto LF G, ale wypożyczone z MPK Lublin. Łącznie na polskich ulicach pojawi się aż 40 ContiBusów –po 10. na każdą piłkarską lokalizację. W dni meczowe zapewnią one bezpłatny transport kibiców pomiędzy stadionami ze strefami kibica. W pozostałe dni wspomogą flotę autobusów miejskich, ale nadal będą bezpłatne. Więcej o ContiBusach piszemy w osobnym artykule.
Równolegle organizatorzy warszawskich meczów w ramach EURO wypożyczą z EvoBus Polska flotę demonstracyjnych autobusów, która ma wozić dziennikarzy pomiędzy stadionem, hotelami, konferencjami a Centrum Prasowym. W jej skład wejdą pojazdy demonstracyjne EvoBus Polska, w tym m.in. najnowszy Mercedes-Benz Citaro II generacji.
Scania Touring HD w barwach MobilsScania Touring HD w barwach MobilsScania Touring HD w barwach MobilsScania Touring HD w barwach Mobils
Podziel się z innymi
Komentarze (3)
olo2012-06-07 00:13:15
co się stanie z tymi autokarami po euro? mam na myśli setry którymi będą jeździły reprezentacje
zibi2012-06-07 08:05:46
Setry te zostaną włączone do taborów przewoźników. Sindbad kilka autokarów odda swoim współpracownikom z platformy, resztę zostawi sobie coś pewnie weźmie Albatros Przemyśl, Żak-Tourist Augustów. Tak samo Raf Trans, na pewno jeden autokar jeżdżący pod jego banderą należy do Kris-touru, jeden jest Pastuszaka a możliwe, że inne też są własnością innych przewoźników.
stefan2012-06-08 23:57:33
to odbył się jakiś przetarg na obsługę autokarową Euro? Czy firmy zostały wybrane z wolnej ręki?
Dodaj komentarz (może pojawić się z 15 minutowym opóźnieniem)




InfoBus nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy.Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w portalu infobus.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraĽliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądĽ skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Zobacz inne artykuły na podobny temat

Redakcja

Karol Wach
Karol Wach
redaktor prowadzący
Aleksander Kierecki
Aleksander Kierecki
redaktor naczelny
Kontakt:
a.kierecki@transinfo.pl
+ 48 71 750 1976
+ 48 506 03 71 71
Załóż swój blog

Polecamy czasopisma

Prawo

Bartosz Mazur
Bartosz Mazur
1 Czerwca 2013, 23:53:52 czytane 14080 razy 0 komentarzy RSS wpisy

Na gorąco

Karol Wach
Karol Wach
KaWa na ławie
16 Maja 2014, 15:41:13 czytane 3344 razy 2 komentarzy RSS wpisy

Zarządzanie

Wojciech Bąkowski
Wojciech Bąkowski
20 Stycznia 2014, 13:49:13 czytane 7402 razy 2 komentarzy RSS wpisy
Michał Wolański
Michał Wolański
29 Maja 2013, 9:46:01 czytane 11297 razy 8 komentarzy RSS wpisy
Adam Fularz
Adam Fularz
19 Września 2012, 11:55:08 czytane 14506 razy 11 komentarzy RSS wpisy
Tomasz Adamkiewicz
Tomasz Adamkiewicz
Słupsk i transport publiczny
18 Kwietnia 2011, 21:32:39 czytane 25307 razy 2 komentarzy RSS wpisy
Przemysław Lewicki
Przemysław Lewicki
Szczecinek i komunikacja publiczna
6 Listopada 2010, 10:58:29 czytane 28580 razy 6 komentarzy RSS wpisy

Technika

Grzegorz Pluta
Grzegorz Pluta
Systemy Informacji Pasażerskiej
27 Czerwca 2014, 22:04:11 czytane 33718 razy 3 komentarzy RSS wpisy

Busblogi

Szymon Klemba
Szymon Klemba
Transport zbiorowy w aglomeracji łódzkiej
16 Grudnia 2011, 22:38:26 czytane 10399 razy 1 komentarzy RSS wpisy
Marek Sieczkowski
Marek Sieczkowski
Być kierowcą
13 Stycznia 2012, 15:07:17 czytane 8133 razy 1 komentarzy RSS wpisy
Andrzej Pionka
Andrzej Pionka
Za zachodnią granicą
1 Sierpnia 2012, 23:58:39 czytane 7194 razy 2 komentarzy RSS wpisy