Subskrypcja

Jeśli chcesz otrzymywać codzienny newsletter serwisu Transinfo.pl zapisz się na naszą listę.


zapisz się

Najczęściej czytane

Gorące tematy

Setra przedstawia nową generację - ComfortClass 500!

Autor: Aleksander Kierecki Opublikowano: 2012-05-23 19:57:25
infobus.pl - autobusy » producenci czytano 5128 razy
Tagi:
Pierwszy rzut oka na nową generację autokarów ComfortClass 500 nie pozostawia wątpliwości. Nowa Setra o dynamicznym i zdecydowanym wyglądzie na pewno będzie zauważalna na europejskich drogach. Jesienią 2012 roku rozpoczyna się produkcja dwuosiowego modelu S 515 HD, dwu- i trzyosiowego S 516 HD oraz również trzyosiowego S 517 HD. Ich charakterystyczną cechą jest nowy design, łączący sprawdzone rozwiązania z nowoczesnymi pomysłami. Lothar Holder, szef marki Setra EvoBus GmbH powiedział: -„Dzięki nowej generacji ComfortClass 500 chcemy nie tylko przygotować naszych klientów na wyzwania nadchodzących lat. Będąc liderem technologicznym wprowadzającym nową generację pojazdów, wyznaczamy standardy w zakresie stylistyki, aerodynamiki oraz wydajności. Już dzisiaj ukazujemy możliwości jakie niesie z sobą przyszłość”.
Setra S 515 HDSetra S 515 HD
Typową cechą generacji ComfortClass 500 jest wygięta, lekko wznosząca się, a następnie opadająca boczna linia z nowym elementem dekoracyjnym na słupku B. To miękkie przejście linii okien i poszycia, które przebiega dookoła całkowicie na nowo zaprojektowanego pojazdu. W części przedniej nadaje ono nowemu autokarowi przyjazny, ale i zdecydowany wyraz. Charakterystycznym elementem jest długi wyciąg dachowy z przodu oraz znacznie bardziej zaokrąglona szyba przednia, biegnąca w dół aż do przedniej osłony z logo z trójwymiarowym napisem Setra. Przód pojazdu, podobnie jak nowe lusterka zewnętrzne, został zoptymalizowany w trakcie niezliczonych testów w kanale powietrznym. W połączeniu z nowym aerodynamicznym tyłem oraz pozostałymi rozwiązaniami szczegółowymi generacja ComfortClass 500 uzyskuje nieosiągalny dotąd w tym segmencie współczynnik Cw wynoszący 0,33. Również nowe, modułowe reflektory i kierunkowskazy z charakterystycznymi elementami ozdobnymi podkreślają wartość, bezpieczeństwo oraz niezawodność. To punktem wyjścia linii zarysowanej dookoła pojazdu, która na kształt skrzydła, które następnie zatapia się w częściach bocznych pojazdu.
Prace koncepcyjne nad nową rodziną Setra ComfortClass 500Prace koncepcyjne nad nową rodziną Setra ComfortClass 500Prace koncepcyjne nad nową rodziną Setra ComfortClass 500
Generacja ComfortClass 500 nie tylko już teraz spełnia, wchodzącą w życie w 2014 roku dla nowych pojazdów, normę emisji spalin Euro VI, lecz również w aspekcie koncepcji całościowej jest zgodna z licznymi przepisami bezpieczeństwa i regulacjami prawnymi, które zaczną obowiązywać w nadchodzących latach. Zaliczają się do nich między innymi dodatkowe wymagania związane z systemami wspomagania kierowcy obowiązujące od 2015 roku, jak również wchodząca w życie dwa lata później dyrektywa ECE-R 66/01, która podnosi poprzeczkę wymagań w zakresie zabezpieczenia autokarów przed dachowaniem. Zgodnie z tradycją marki Setra ostatni wymóg spełniony został poprzez stworzenie inteligentnego rozwiązania o konstrukcji lekkiej charakteryzującej się większą wytrzymałością przy mniejszej masie. Do tego dochodzi także nowe silniki spełniające normę Euro VI, która zacznie obowiązywać do początku 2014 r.
fot. 5. Prace koncepcyjne nad nową rodziną Setra ComfortClass 500.
Autokary ComfortClass 500 są napędzane silnikami nowej generacji „BlueEfficiency Power”firmy Mercedes-Benz. Nowy silnik rzędowy sześciocylindrowy OM 470 o pojemności 10,7-litra jest zoptymalizowany pod względem zużycia i mocy, która przy prędkości obrotowej 1800 1/min wynosi 315 kW (428 KM). Maksymalny moment obrotowy 2100 Nm jednostka osiąga już przy 1100 obr/min. Również aerodynamiczny kształt ComfortClass 500 i szereg rozwiązań redukujących masę firma Setra zaprezentuje jesienią w autokarze, który oprócz licznych, ekskluzywnych wersji wyposażenia zwróci na siebie uwagę dzięki jeszcze niższemu zużyciu paliwa.
Na zakończenie pozostaje dodać, że polska premiera rodziny ComfortClass 500 będzie miała miejsce na targach TRANSEXPO 2012 w Kielcach –po światowym debiucie na IAA 2012 w Hanowerze. Wówczas po tych bezpośrednich spotkaniach z nowym autobusem będzie mogli więcej powiedzieć o tych autobusach, a także ocenić ich walory. Jak na razie nowy design pojazdu wzbudza sporo kontrowersji i poczucie niedosytu po naprawdę genialnym stylistycznym projekcie serii 400.
Podziel się z innymi
Komentarze (7)
Adam2012-05-25 16:14:35
Zle nie jest, ale wgląda jak chiński autobus, zero jakiejkolwiek innowacyjności. Irizar PB, ktory powstal rowno 10 lat temu(!!!) robil lepsze wrazenie niz to.
domino2012-05-26 11:07:18
Eee tam. Podobnie było ze Scania Touring. Miała wielu zwolenników i przeciwników, ale na chwilę obecną każdy przyzwyczaił się do jej designu. Podobnie będzie z serią S5xx
marcin2012-05-26 14:21:40
przeciez scania touring to chinczyk z krwi i kosci, a setry to najlepsze autobusy na swiecie. ..
puf2012-05-27 22:26:42
najlepsza na świecie jest miłość w klozecie
puf2012-05-27 22:26:42
najlepsza na świecie jest miłość w klozecie
MB2012-06-05 14:02:26
Jeżeli to ma być seria ComfortClass 500, to powinny być modele: Setra S 515 GT, Setra S 516 GT, Setra S 516 GT-HD, Setra S 516 GT-HD/2, Setra S 517 GT-HD. Zaś jeżeli seria TopClass 500, to powinny być modele: Setra S 515 HD itd.
AK2012-06-06 10:12:32
witam, Teoretycznie tak powinno być, jednak jak na razie w komunikact prasowych Daimler podaje nazwy z końcówką HD. Być może rodzina TopClass 500 będzie miała końcówkę HDH. Wszystko będzie wiadomo na początku lipca - napiszemy o tym. Pozdrawiam.
Dodaj komentarz (może pojawić się z 15 minutowym opóźnieniem)




InfoBus nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy.Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w portalu infobus.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraĽliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądĽ skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Redakcja

Karol Wach
Karol Wach
redaktor prowadzący
Aleksander Kierecki
Aleksander Kierecki
redaktor naczelny
Kontakt:
a.kierecki@transinfo.pl
+ 48 71 750 1976
+ 48 506 03 71 71
Załóż swój blog

Polecamy czasopisma

Prawo

Bartosz Mazur
Bartosz Mazur
1 Czerwca 2013, 23:53:52 czytane 13779 razy 0 komentarzy RSS wpisy

Na gorąco

Karol Wach
Karol Wach
KaWa na ławie
16 Maja 2014, 15:41:13 czytane 3172 razy 2 komentarzy RSS wpisy

Zarządzanie

Wojciech Bąkowski
Wojciech Bąkowski
20 Stycznia 2014, 13:49:13 czytane 7186 razy 2 komentarzy RSS wpisy
Michał Wolański
Michał Wolański
29 Maja 2013, 9:46:01 czytane 11133 razy 8 komentarzy RSS wpisy
Adam Fularz
Adam Fularz
19 Września 2012, 11:55:08 czytane 14320 razy 11 komentarzy RSS wpisy
Tomasz Adamkiewicz
Tomasz Adamkiewicz
Słupsk i transport publiczny
18 Kwietnia 2011, 21:32:39 czytane 25084 razy 2 komentarzy RSS wpisy
Przemysław Lewicki
Przemysław Lewicki
Szczecinek i komunikacja publiczna
6 Listopada 2010, 10:58:29 czytane 28362 razy 6 komentarzy RSS wpisy

Technika

Grzegorz Pluta
Grzegorz Pluta
Systemy Informacji Pasażerskiej
27 Czerwca 2014, 22:04:11 czytane 33405 razy 3 komentarzy RSS wpisy

Busblogi

Szymon Klemba
Szymon Klemba
Transport zbiorowy w aglomeracji łódzkiej
16 Grudnia 2011, 22:38:26 czytane 10319 razy 1 komentarzy RSS wpisy
Marek Sieczkowski
Marek Sieczkowski
Być kierowcą
13 Stycznia 2012, 15:07:17 czytane 8053 razy 1 komentarzy RSS wpisy
Andrzej Pionka
Andrzej Pionka
Za zachodnią granicą
1 Sierpnia 2012, 23:58:39 czytane 7130 razy 2 komentarzy RSS wpisy