Subskrypcja

Jeśli chcesz otrzymywać codzienny newsletter serwisu Transinfo.pl zapisz się na naszą listę.


zapisz się

Najczęściej czytane

Gorące tematy

PKM Świerklaniec na liniach KZK GOP i MZKP Tarnowskie Góry

Autor: Paweł Piech Opublikowano: 2009-01-13 14:16:37
infobus.pl - autobusy » przewoźnicy czytano 16787 razy
Wiele miast dawnego WPK Katowice postanowiło nie wchodzić w skład związku KZK GOP i same wzięły na siebie zadanie organizacji transportu publicznego. Wśród nich znalazły się Tarnowskie Góry i Świerklaniec w których działa związek MZKP Tarnowskie Góry a głównym operatorem jest PKM Świerklaniec który oprócz tego wykonuje przewozy na zlecenie KZK GOP.
Zaraz po postawieniu w stan likwidacji Wojewódzkiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Katowicach (1991 r.) utworzono z Zakładu Komunikacyjnego nr 1, Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej Świerklaniec. Kolejny rok to powołanie operatora Międzygminnego Związku Komunikacji Pasażerskiej w Tarnowskich Górach, odpowiadającego za taryfę biletową, wyznaczanie linii oraz ogłaszanie przetargów na ich obsługę.
Obecnie MZKP Tarnowskie Góry tworzy 9 gmin: Tarnowskie Góry, Zbrosławice, Ożarowice, Wielowieś, Krupski Młyn, Miasteczko Śląskie, Tworóg, Mierzęcice i Świerklaniec. W 2007 roku Piekary Śląskie zgłosiły chęć wystąpienia ze związku, która spełniła się 1 lipca 2008 roku gdy miasto zleciło organizację komunikacji miejskiej w ręce KZK GOP. Siedziba MZKP znajduje się w Tarnowskich Górach na ul. Janasa 9. Aktualnie związek realizuje komunikację na 49 liniach autobusowych, dodatkowo na mocy porozumienia z KZK GOP w autobusach kursujących na zlecenie MZKP obowiązuje wspólny bilet z KZK GOP.
MAN NG272 sprowadzony z KVB Köln w nowych barwach zakładowych fot. P.Piech  SOLARIS Urbino 12 na linii KZK GOP 608 fot. P.Piech
Największym przewoźnikiem na zlecenie MZKP jest PKM Świerklaniec, który jest również liczącym się graczem na liniach KZK GOP. Przedsiębiorstwo obecnie posiada 107 autobusów i obsługuje w sumie 21 linii w tym na zlecenie MZKP Tarnowskie Góry 14 tras: 1, 5, 17, 19, 53, 64, 87, 94, 129, 173, 179, 192, 739, 780 natomiast na zlecenie KZK GOP 7 tras: 52, 114, 164, 608, 700, 708, 820. Przewoźnik posiada jedną zajezdnie w Świerklańcu przy ulicy Parkowej 3.
Firma zaczynała jak każda od stada autobusów IKARUS wersji solo 260 oraz przegubowej 280 i JELCZ M11. Na ciekawostkę zasługuje pierwszy zakup taboru używanego zza zachodniej granicy, były to dwa MAN SL200 oraz trzy MAN SG 192 pozyskane w 1992 roku, które jednak nie znalazły uznania i sprowadzanie kolejnych pojazdów używanych z zagranicy wstrzymano na prawie 15 lat. Skupiono się na zakupie pojazdów nowych oraz pozyskiwaniu używanych z kraju, które przeważnie przed wprowadzeniem do eksploatacji przechodziły remonty generalne. Pierwszymi nowymi autobusami były dwa JELCZ M121M oraz dziesięć JELCZ 120M dostarczone pod koniec roku 1995 oraz na początku 1996 roku. Niestety obecnie te pojazdy zostały już wycofane i są w procesie kasacyjnym, pomimo faktu iż  przewoźnik ma znacznie starsze autobusy które należało by wymienić w pierwszej kolejności. Prawda jest taka, że autobusy JELCZ, zwłaszcza M121M, nigdy nie były lubiane w Świerklańcu tak więc zamiast przeprowadzenia naprawy głównej postanowiono dokonać kasacji. Kolejny nowy pojazd dostarczono dopiero w 2001 roku i była to KAPENA Thesi City. Dopiero 2003 rok przyniósł zakup właściwego gabarytowo taboru, wybór padł na dwa JELCZ 120MM/2. Następnego roku zakupiono cztery SOLARIS Urbino 10. W 2006 roku dostarczono dwa SOLARIS Urbino 12 oraz dwa SOLARIS Urbino 15, następny i zarazem pierwszy od lat duży zakup taboru nowego wypadł na kolejny rok, zakupiono wtedy sześć SOLARIS Urbino 18, a pod koniec 2008 roku dostarczono jeszcze dwa SOLARIS Urbino 18.
JELCZ M11 na linii MZKP 19 fot. P.Piech  Wygrany przetarg na obsługę linii 820 zaowocował zakupem sześciu SOLARIS Urbino 18 fot. P.Piech
Małe zakupy pojazdów nowych rekompensowano zakupem używanych autobusów z kraju, gdzie największa fala wypadła na rok 2006 kiedy pozyskano około 15 autobusów z różnych stron polski (PKA Gdynia, MZK Zielona Góra, MPK Poznań, PKM Bytom), również w tym roku dostarczono pierwsze pojazdy z zagranicy jeden MAN NL222 oraz jeden MAN NL263. Po pozytywnych wynikach eksploatacji autobusów marki MAN zaprzestano szukać „nowych”pojazdów w Polsce i skupiono się na zakupie używanego taboru z zagranicy. W roku 2007 dostarczono cztery autobusy a rekordowy rok 2008 przyniósł zakup aż 23 pojazdów (szczegóły tabela).
man_nl202_na_linii_kzk_gop_708_fot._p.piech_100  Autobusy marki IKARUS to nadal większość taboru PKM Świerklaniec fot. P.Piech
Na chwilę obecną z sumy 107 autobusów, 63 jest w wersji solo natomiast przegubowe (w tym również 15 metrowe) występują w sile 44 pojazdów. Średnia wieku taboru to około 17 lat, a udział niskiej podłogi ponad 42 procent.
Lp.
Marka i Model                           
Rocznik      
Ilość
Niskapodłoga
Uwagi
1
KAPENA Thesi City
2001
1
TAK
 
2
IKARUS 260.04
1983-1986
21
NIE
Trzy z MPK Częstochowa w 1997r, dwa z MPK Kraków oraz jeden z PKM Tychy w 2001r, jeden ZKM Tczew i jeden z KABOR Jaworzno w 2002r.
3
IKARUS 280.26
1982-1992
25
NIE
Z PKM Bytom w 1997r, dwa z MPK Kraków i jeden z SPAK Szczecin w 2000r, dwa z MPK Kraków w 2003r. Jeden z MZK Koszalin oraz jeden z PKA Gdynia w 2005r. Cztery z MZK Zielona Góra, pięć z MPK Poznań i dwa z PKA Gdynia w 2006r.
4
JELCZ 120MM/2
2003
2
NIE
 
5
JELCZ M11
1986-1990
13
NIE
Dwa z MPK Kraków w 2000r, Dwa z PKM Bytom w 2006 i 2007r.
6
MAN EL202
1996
1
NIE
Z MAN München w 2008r.
7
MAN NG272
1993-1995
7
TAK
Sześć z KVB Köln i jeden CVAG Chemnitz w 2008r.
8
MAN NG312
1996
2
TAK
Z BVB Berlin w 2007r.
9
MAN NL202
1993-1994
3
TAK
Jeden z BSVAG Braunschweig, jeden z MVG Lüdenscheid i z SWT Trier w 2008r.
10
MAN NL222
1995-1997
5
TAK
Jeden z Linie Itzehoe w 2007r. jeden z NVS Stralsund, jeden Marazeck Salzburg i jeden MoBiel Bielefeld w 2008r.
11
MAN NL312
1997
1
TAK
Z Sihler Geislingen an der Steige w 2007r.
12
MAN NL263
1998
1
TAK
 W 2006 r.
13
MERCEDES O405N
1994-1997
6
TAK
Dwa z ESTW Erlangen, jeden z RVG Weißenfels i trzy z BVG Berlin w 2008r.
14
NEOPLAN N4014NF
1992
3
TAK
Z BVG Berlin przez PKM Bytom w 2008r.
15
SOLARIS URBINO 10
2004-2005
4
TAK
 
16
SOLARIS URBINO 12
2006
2
TAK
 
17
SOLARIS URBINO 15
2006
2
TAK
 
18
SOLARIS URBINO 18
2007-2008
8
TAK
 
 
SOLARIS Urbino 18 wpisał się już w krajobraz Śląska fot. P.Piech
Generalnie przyjęta polityka taborowa wydaje się być właściwą. Odnowa taboru jest prowadzona zarówno nowymi pojazdami jak i zakupem używanych. Również udział niskiej podłogi jest na przyzwoitym poziomie, niestety nieciekawie wygląda średnia wieku, która jest wysoka nawet jak na Śląsk. Dodatkowo zakupione pojazdy nie są jednego typu co podnosi koszty serwisowania, dlatego warto po raz kolejny przypomnieć aby kupować tabor używany jednakowego typu oraz nie starszy niż 10 lat. Wspomagając to zakupami nowych pojazdów można w bardzo krótkim czasie odrobić zaległości sprzed lat.
Podziel się z innymi
Komentarze (22)
Daro852009-01-14 10:55:13
"Wiele miast dawnego WPK Katowice postanowiło nie wchodzić w skład związku KZK GOP i same wzięły na siebie zadanie organizacji transportu publicznego. Wśród nich znalazły się Tarnowskie Góry i Świerklaniec " Od kiedy Świerklaniec to jest miasto? Poza tym piszesz o PKMie czy o MZKP? Jakie znaczenie dla PKMu maiło wyjście Piekar z MZKP? Czemu nie ma tego w artykule? Miałem pewną nadzieję, ze te artykuły będą z czasem nieco lepsze, ale widzę, że wciąż jest katastrofa. Podstawowe minusy: - subiektywne zdanie nie poparte doświadczeniami i obiektywnymi prawidłowościami związanymi z obsługą taboru (przecież te autobusy M121M, które wycięto były w bardzo zlym stanie technicznym) - odkrywcze wnioski w stylu "zakupy nowego taboru pozwolą zmniejszyć średnią wieku taboru" - błędy w nazewnictwie modeli (Zagozda nigdy nie miał Neoplana N4020)
R. Piech2009-01-14 13:17:10
Daro85, czepiasz się dla czepiania (jak to często na forum robiłeś), czy naprawdę jest tak źle jak to malujesz? Po pierwsze słowo miasta znajduje się w zdaniu wcześniej i przy Świerklańcu nic nie pisze. Fakt, brakuje tam dopisku "i gminy" ale mimo to chyba trochę przesadzasz. Redakcja podjęła decyzję o konieczności łączenia dwóch tematów ze sobą dlatego temat MZKP jest tak pobieżnie potraktowany i połączony z PKM Świerklaniec. Odnośnie "subiektywnego zdania nie popartego doświadczeniami" to już tworzysz jakąś nową kategorię pojęć. Przecież 90% dziennikarzy nie ma doświadczenia w rzeczach o których piszą - polegają na zdaniu i opiniach innych osób mniej lub bardziej związanych z poruszaną tematyką. Co do stanu M121M to PKM Świerklaniec sam je do niego doprowadził, zresztą MZA Warszawa wysyłało swoje "gnioty" do kapitalki, która pokazywała potencjalne możliwości odbudowy.
jacekso2009-01-14 15:16:36
W Świerklańcu był ZK-11, a nie ZK-1.
jacekso2009-01-14 15:23:35
Jeszcze jedno - MAN-ów SL200 były trzy sztuki (1401-1403), a przegubowców SG192 aż 7 (1406-1412). Rada na przyszłość - nie ufać do końca TWB bo nie ma tam wielu danych autobusów dawno wycofanych z eksploatacji.
Daro852009-01-14 16:31:11
Zacznę może od tego, że prosiłbym nie łączyć w żaden sposób moich stwierdzeń na temat tej serii artykułów z moim zdanie na temat portalu- są tu bardzo dobre teksty, ba bardzo dużo z nich jest na naprawdę wysokim poziomie. Z tym, że tutaj mamy wyraźny przykład traktowania tematu po łebkach, pisania czegoś w częstotliwości 2 artykuły na tydzień, bez uprzedniego odpowiedniego przygotowania. Pytam się wobec tego: czy naprawdę nie dało się dłużej pochodzić za materiałami, popytać się kogo trzeba (chociażby komentującego Jacka So., który zresztą pisze świetne artykuły i z reguły nie odmawia pomocy) zbudować kilka wniosków (przecież autobusy nie były kupowane bo mamy gest, tylko dlatego, zę wymagano w przetargach pewnej odnowy taboru). Moje zdanie na temat słabości tych artykułów nie jest zdaniem odosobnionym, zresztą pod większością z nich pojawiają się niepochlebne opinie. A przecież są osoby nawet na Śląsku, które takie artykuły piszą znakomicie- chociażby wspomniany Jacek Sobota, Jakub Jackiewicz, czy wiiększość twórców transinfo. Dlaczego domniemuję początkujący dziennikarz nie może się na nich wzorować i naprawdę napisać coś wartego uwagi? Ja ze swojej strony nie chcę tego człowieka kopać, chętnie też służę pomocą, wszak pewną wiedzę też posiadam. Uważam, że moje cele jak i Pana Panie Ryszardzie są zbieżne- obydwaj zapewne chcemy mieć w necie portal gdzie trafiają dobrej jakości teksty. Pozdrawiam
R. Piech2009-01-14 17:57:01
@Daro85, większość z tego co napisałeś w ostatnim komentarzu nie pokrywa się z prawdą. 1. Autor tego artykułu pisze jeden a nie dwa tygodniowo. 2. Materiały są poszukiwane z różnych nieraz sprzecznych ze sobą źródeł jednak jak JacekSo słusznie zauważył głównie na bazie TWB. 3. Ilość komentarzy pod artykułami świadczy o olbrzymim zainteresowaniu tematem a nie o jego jakości. Każdy wie, że z 10 osób niezadowolonych swoje zdanie wyrazi 5-7, natomiast z 10 zadowolonych wyrazi zaledwie 0-3. 4. Przez rok lub nawet dwa nie znalazł się nikt kto chciałby zabrać się za opisywanie komunikacji autobusowej w GOP na łamach InfoBusa, a oferty współpracy z portalem WPK (jak dobrze wiesz prowadzonym przez obu wymienionych przez Ciebie Panów) pozostały bez odpowiedzi. Tak więc konieczne stało się powierzenie tych tematów komuś nowemu. Celem jest przekazywanie jak najbardziej rzetelnych informacji, jednak jak długo przewoźnicy nie będą zainteresowani przekazywaniem kompletnych baz taborowych, tak długo będziemy skazani na źródła wtórne, które niestety są obarczone błędem.
Daro852009-01-14 18:39:17
No to w takim razie jeśli potrzebujecie konsultanta to chętnie się podejmę te roli. (zresztą chyba nawet gdzieś na maila Kola Naukowego do którego należę przyszła taka oferta).Zresztą jestem daleki od wykazywania złej woli, po prostu swoimi komentarzami zależało mi na tym, by po prostu podnieść poziom tych artykułów, a tak jak napisałem powyżej nie pokazuję też wad ale i rozwiązania. Ale mam tez dwa pytania: 1. czy seria tekstów o przewoźnikach była przedmiotem zamówienia u tego autora, czy to oddolna inicjatywa? 2. ile czasu mija między wysłaniem projektu artykułu do redakcji a jego pojawieniem się na stronie? Pozdrawiam serdecznie
Daro852009-01-14 18:43:06
Przepraszam za te powtórzone wyrazy w mojej wypowiedzi, w trakcie pisania wersji na brudno nie zauważyłem tego... A edytowac się potem juz nie da :/
l922009-01-14 19:01:16
W 2004 kupiono 3 szt. U10, a w 2005r 1 SU10, który był zarazem pierwszym U10 III generacji. Pzdr.
Karol Wach2009-01-14 20:03:43
@Daro85. Proszę od nas nie oczekiwać odpowiedzi na tak postawione pytania. To jest tajemnica handlowa. Artykuły zostały napisane dla InfoBusa i na łamach tegoż portalu się ukazały. A kto, co, kiedy i za ile to już czytelnika nie powinno interesować. Ja nie pytam ile Pan płaci za internet, żeby przeczytać InfoBusa.
Adam Mach2009-01-15 14:51:34
@R.Piech Widzę, że dość zdecydowanie broni Pan autora artykułu (nie wiem czy zbierzność nazwisk jest przypadkowa). Może Daro85 jest ostry w swoich wypowiedziach, ale niestety ma trochę racji. Wystarczy spojrzeć na podsumowanie artykułu. Pada stwierdzenie: "Generalnie przyjęta polityka taborowa wydaje się być właściwą", po czym w następnych zdaniach wymienia tylko wady. Brak tu ciągu logicznego. To prawda, że dziennikarz nie musi znać się na temacie (choć na portalu specjalistycznym raczej powinie, to nie są wiadomości ogóle), ale skoro nazywa się dziennikarzem to powinien przezentować jakiś warsztat, aby nie obrażać innych dziennikarzy.
R. Piech2009-01-15 16:00:00
@Adam Mach, zanim zaczniesz szukać jakiejś teorii koneksji odpowiedz sobie na pytanie ile było artykułów z GOP wcześniej i ile sam zrobiłeś aby spopularyzować wiedzę o GOP na łamach InfoBusa. Z racji całkowitego braku zainteresowania hobbystów i niemożliwości opanowania bałaganu panującego w GOP przez zwykłego dziennikarza lub hobbysty spoza GOP konieczne stało się znalezienie osoby będącej gdzieś pośrodku. Pamiętam nawet zdanie jednej osoby, która stwierdziła, że nie będzie pisać o KZK GOP, bo to jest zbyt śliski temat i chyba widzę już o czym była mowa. 2. Jeszcze raz napiszę, że wiele z parametrów artykułu jest determinowane wymogami redakcji jak chociażby połączenie PKM Świerklaniec z MZKP w jedno, co tak strasznie zdegustowało Daro85. 3. Każdy tekst sprawdzam osobiście i wprowadzam do niego korekty i już sam nie wiem jakim cudem w InfoRail i InfoTram artykuły są z drobnymi uwagami do przyjęcia , a w InfoBusie teksty, które osobiście poprawiałem za każdym razem budzą takie wrogie emocje? O co walczycie? Bronicie jakiegoś jedynego dopuszczalnego źródła informacji, jedynego dopuszczalnego zdania czy sami chcieliście taki tekst napisać a to co się pojawia stanowi konkurencję? Notabene część tekstu którą przytaczasz sam wprowadziłem, więc sam się zastanawiam o co chodzi? Brak zrozumienia słowa Generalnie? (Generalnie znaczy ogólnie z zastrzeżeniami wymienionymi dalej...) 4. Jak każdy tekst tak i ten nie jest doskonały i należy dążyć do poprawiania warsztatu ale czytając komentarze, to widzę, że wszystko trzeba pisać dosłownie i z dodawaniem wykładni, tylko czy naprawdę ktokolwiek chciałby przeczytać napisaną w ten sposób ustawę? Przecież nie da się w każdym artykule pisać o przyspieszonej śmierci technicznej autobusów Ikarus, o tym, że zamiast remontu dwóch M121M można kupić 8 "migów" i większość pasażerów się nie zorientuje, nie wspominając już o średniej wieku taboru mimo wszystko mającej znaczenie w skutecznym zarządzaniu.
Daro852009-01-17 10:20:00
@R.Piech: ja tu nie walcze z konkurencją, bo narazie nigdzie takich artykułów nie pisałem, nie piszę, a co do przyszłości nie jestem w stanie tego określić ;). Chodzi mi tutaj jednak o podniesienie walorów tych artykułów, przede wszystkim poprzez dopełnienie pewnych istotnych treści. Np. przez cały artykuł nie podano pełnej nazwy firmy, co jest akurat bardzo istotne i ma duży wpływ na podejmowane przez nią działania (tak samo nie podano kto jest właścicielem PKMu). Przedsiębiorstwo działa w otoczeniu i takie czy inne zachowania zarządcze są warunkowane takimi czy innymi czynnikami- w tym wypadku nie da się prowadzić wnioskowania nie biorąc takich kwestii pod uwagę (jak można oceniać czy firma obrała kierunek dobry czy zły, skoro sama go sobie nie wyznaczyła?). Dodać trzeba, ze jednak mimo wiekowego taboru bardzo mocną cechą PKMu był solidny warsztat, co sprawiało, ze wykonywali przewozy niemal perfekcyjnie. Poza tym w artykule jest pewien bałagan pojęciowy (w kilku kontekstach użyto słowa operator- raz jako synonim słowa przewoźnik, a raz jako synonim słowa organizator KM, co powoduje pewną dezorientację). Dodatkowo chęc wystąpienia Piekar z MZKP do dziś się nie spełniła- http://piekaryslaskie.naszemiasto.pl/wydarzenia/947378.html
AK2009-02-06 16:50:19
do: johny bee kier z pkm Świerklaniec, jacek ze swierkola, wiluś smakosz: spokojniej, musielismy usunuac Twoje posty bo obrazasz innych ludzi.
DIETER ANDERS Z PKM ŚWIERKLANIEC2009-06-13 14:25:09
PKM sWIERKLANIEC ---TO DNO JAKIEGO ŚWIAT NIE WIDZIAŁ. PANOWIE NIE MA O CO SIĘ KŁOCIC JA ROBIE TU I WIDZE JAKIE TU DNO TO NIE PRÓBUJCIE OPINI PUBLICZNEJ PRZEDSTAWIAĆ ZE JEST SUPER CZY BYLO ZK11 KIEDYS BO BYLO TO JUZ PRZESZŁOŚĆ. WIDZICICIE SAMI ZE LUDZIOM SIĘ DZWIGA MAJAC NP TERAZ PODWYZSZKE 6.88/8.20 CHODZI MLODSZYCH KOLEGÓW MÓJ SYN JEST KIEROWCA I DOSTAŁ 1323ZŁ JEST TO BARDZO NIE WPORZADKU, I NAPEWNO POTYM CO PODPISAŁY NASZE ZWIAZKI BEDA ZWOLNIENIA I TO DUZE KAZDY MA DOSYC BYĆ OSZUKIWANY PRZEZ GARSTKE NIE UDACZNIKÓW WIEC NAWET MOŻE DOJŚĆ ZE ZAJEZDNIA SWIERKLANIEC MOZE ZACZAC TONAC A JONNY LEE CHODZI TAK W KUR...ONY ŻE MOZE WYBUCHNAC SZKODA FACETA ,SMAKOSZE TEZ ZACZYNAJĄ SZUKAC ROBOTY KAZDY JUZ ZACZYNA ZAPRZEPROSZENIEM H..J KŁAŚC NA TEN PKM A TO ZNACZY ZE JEST BARDZO ZLE , JEDEN CO ZADOWOLONY JEST TO DZIECKO PKM TEN TO D..PCY WSZYSTKO SPI...LI SIE 2 RAZY W CIĄGU DNIA,PO SZYCHCIE PRZY FILUJE DYSPOZYTORNIE Z KOBUCHAMI ZE KTOS NIE WYNIÓSŁ JEJ POBAWI SIE ZA KOBUCHA POROBI ZADYMY NA AUTOBUSACH I GITARA TEMU TO NA NICZYM NIE ZALEZY! A WILUŚ SMAKOSZ JEZDZI NA TIRACH NIE WYTRZYMAŁ SYNEK NERWOWO 20 LAT JEZDZIŁ NO PEKLO TRUDNO ZEBY KOMUS H..JOW NIE POWRZUCAC. POZDRAWIAM WSZYSTKICH
ODCHODZACY KIEROWCA Z PKM SWIER2009-06-13 14:36:11
TAKI MASZ RACJE TRZEBA W KOŃCU ZMIENIĆ ROBOTE . SZKODA ZE WSZYSTKO SIE SYPIE ALE DO TAKIEJ SYTUACJI DOPRAWADZIŁO KIEROWNICTWO NIE DOSYC ZE ZABRALO ZAMIAST PODWYZSZYC 200---400ZL TO JESZCZE KARY ZA PASAZEROW BEZ BILETOW 72ZL,POWIEM TAK POZDRAWIAM WSZYSTKICH KIEROWCÓW PKM ZKM PKSOW
kierowca yorg ze świerkola pkm2010-11-22 12:34:23
Od kiedy Świerklasniec jest miastem to wiocha zapiżdziała gdzie tylko 100% są mgły.Walory chcą podnosić na świerkolu w pkmie jakie walory tu jest jedynie burdel z joachimem na czele tu jest tylko karanie 520 zeta przy zarobkku 1400 zeta gorzej niż w Monie oni sprowadzą MANy za które kierowca będzie obciążany a szczochy będą demolować no teraz będą mieli pole do popisu a kobuchy zamiast to dopilnować będą je.ać kierowców .I tak to jakiś przekręt z tym taborem ,okaże się ze wozy poszły do żyda jak kiedyś wszyscy się podzieli szmallem i gitara! A wiluś smakosz pier....li teraz ten obóz pracy jeżdzi na zestawach i wreszcie nie lata po zapomogi do mopsu i ktoś tam mówi o obrażaniu ,na nas już dawno położyli h..j je...bią nas na bazie kier , dypoz ,kobuchy ,pasażerowie ,i co to za mało bule szczoch i pijaczyna ma większe prawa na wozie niż ty bardzo ciekawe czasy na stały
pasażer nie zadowolony z usług mzkp2010-11-22 12:46:05
wypłata 1467zeta--1545zeta za brak biletów 520zeta za nie srzedawanie 520zeta ale 10 biletów musi się mieć do pokazania wymysł mzkp tarnowskie góry to jest szczyt może nie roby kontrolerzy zaczeliby myć autobusy a nie libacje alkocholowe w kanciapie pod wieczór co a my asażrowie na to łożymy ten brudas długowłosy też by się wzioł do roboty a nie woził się kangórem po tescach no i potem daleko nie szukać kierowca się na robi a brudas hiipisowski zwany wiedzminem z nie domytymi brudnymi włosami aż wstyd pieniądze za nic no jak tak się wyrzuca ieniądze to ta kominikacja pkm swierklaniec wiecznie będzie kuleć popieram kierowców 100% pozdrawiam
2011-01-06 11:33:31
dlaczego przystanki nie odśnieżne np na strzybnicy co panie Szudy przecież pańcy kontrolerzy i tak nic nie robią wieczorne libacje na dyspozytorni alkocholwe pasażrowie to widzą ranne jeżdzenie na zakupy do kauflandu reala tesco co nie rusza a powinno w końcu ,że nie roby pod przykrywką kontrolerstwa balują wożą panieny za czyje pieniądze a chyba za pieniądze pasażerów i to jest okey , chyba nie ,a potem znowu nowe podwyższki ,banda !
PASAŻERKA2011-03-13 15:09:55
największym łamiącym przepisy na śląsku przewożnikiem jest pkm świerklaniec ,wypuszczając autobusy niesprawne zdezelowane chcąc za wszelką cene zrobić kilometry narażają życie milionom ludzi tzw pasażerom których mają w tyle tak samo jak swoich kierowców ciekawe kto wreszcie ukruci te jawne łamanie prawa
pasażr z19/22012-09-23 18:37:05
wiecie kto jest największym, donosicielem brudasem w pkm świerklaniec po wiedzminie to wielebny BIENEK "Dziecko zajezdni" ten to chyba złamał wszystkie przepisy w ruchu ulcznym zawsze nie domyty spóżnienie goni sp;óznienie no na sępa ciągnie fajki to są jaja facet nie umi jeżdzić zajechał 3785/804/1007 1429/1430 złamał czysty pirat drogowy
pasażer z 192012-09-23 18:45:13
no znam idiote do północy chodzi po dworcu w tarnowskich górach wszędzie pożycza kase teraz na mleko a potem wali piwa szok!Brud poprostu można zdrapywać z niego i capi od niego koniną to jest wizytówka pkm świerklaniec dziecko zajezdn i szok! ale bienek jak komuś drogi nie zajedzie i nie wkurzy kieroców to dzień by się nie zaczął no i ponoć spóznienia
Dodaj komentarz (może pojawić się z 15 minutowym opóźnieniem)




InfoBus nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy.Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w portalu infobus.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraĽliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądĽ skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Zobacz inne artykuły na podobny temat

Redakcja

Karol Wach
Karol Wach
redaktor prowadzący
Aleksander Kierecki
Aleksander Kierecki
redaktor naczelny
Kontakt:
a.kierecki@transinfo.pl
+ 48 71 750 1976
+ 48 506 03 71 71
Załóż swój blog

Polecamy czasopisma

Prawo

Bartosz Mazur
Bartosz Mazur
1 Czerwca 2013, 23:53:52 czytane 14740 razy 0 komentarzy RSS wpisy

Na gorąco

Karol Wach
Karol Wach
KaWa na ławie
16 Maja 2014, 15:41:13 czytane 3695 razy 2 komentarzy RSS wpisy

Zarządzanie

Wojciech Bąkowski
Wojciech Bąkowski
20 Stycznia 2014, 13:49:13 czytane 7923 razy 2 komentarzy RSS wpisy
Michał Wolański
Michał Wolański
29 Maja 2013, 9:46:01 czytane 11818 razy 8 komentarzy RSS wpisy
Adam Fularz
Adam Fularz
19 Września 2012, 11:55:08 czytane 15024 razy 11 komentarzy RSS wpisy
Tomasz Adamkiewicz
Tomasz Adamkiewicz
Słupsk i transport publiczny
18 Kwietnia 2011, 21:32:39 czytane 25895 razy 2 komentarzy RSS wpisy
Przemysław Lewicki
Przemysław Lewicki
Szczecinek i komunikacja publiczna
6 Listopada 2010, 10:58:29 czytane 29218 razy 6 komentarzy RSS wpisy

Technika

Grzegorz Pluta
Grzegorz Pluta
Systemy Informacji Pasażerskiej
27 Czerwca 2014, 22:04:11 czytane 34603 razy 4 komentarzy RSS wpisy

Busblogi

Szymon Klemba
Szymon Klemba
Transport zbiorowy w aglomeracji łódzkiej
16 Grudnia 2011, 22:38:26 czytane 10706 razy 1 komentarzy RSS wpisy
Marek Sieczkowski
Marek Sieczkowski
Być kierowcą
13 Stycznia 2012, 15:07:17 czytane 8435 razy 1 komentarzy RSS wpisy
Andrzej Pionka
Andrzej Pionka
Za zachodnią granicą
1 Sierpnia 2012, 23:58:39 czytane 7520 razy 2 komentarzy RSS wpisy