TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

TEMSA na skraju bankructwa? Zawieszono produkcję
INFOBUS.PL - Opublikowano: 04.02.2020 15:00:18
TEMSA na skraju bankructwa? Zawieszono produkcję

Czarne chmury zbierają się nad turecką marką TEMSA. Producent po zmianie właściciela wpadł w tarapaty. Instytucje finansowe wypowiedziały mu umowy kredytowe. Skutkiem tego było zawieszenie produkcji w grudniu 2019 r.

TEMSA to wiodący turecki producent pojazdów. Od wiosny należy do szwajcarskiej firmy inwestycyjnej True Value Capital Partners, która kupiła go od tureckiego Sabanci Holding. Wtedy nikt nie podejrzewał, że TEMSA popadnie w kłopoty.

W grudniu w fabryce w Adanie, która znajduje się blisko granicy z Syrią wstrzymano produkcję z powodu problemów finansowych. Natomiast wcześniej, bo już w październiku pojawiły się problemy z obsługą after sales klientów TEMSA. Teraz należy przypuszczać, że pokłosiem tych zmian być to, że producent stracił swojego polskie dealera.

Lokalne media poinformowały w środę, że firma nie będzie produkować autobusów i lekkich ciężarówek. Kilka banków wszczęło postępowanie sądowe przeciwko właścicielom firmy na sądzie w Ankarze, a niektóre nieruchomości i autobusy uniknęły przedwczesnej sprzedaży.

True Value Capital Partners z siedzibą w Lozannie w Szwajcarii w maju kupił firmę od Sabanci Holding, jednej z największych grup przemysłowych w Turcji. Była to jedna z niewielu inwestycji w turecki przemysł dokonana przez zagraniczną firmę w 2019 roku. Sprzedaż została dokonana po obniżonej wartości 375 mln lir (ok. 65 mln USD) w celu uwzględnienia zadłużenia i posiadanych przez TEMSA aktywów.

Główne ugrupowanie polityczne opozycji Republikańska Partia Ludowa (CHP) zwróciła się do rządu o wyjaśnienie parlamentowi, w jaki sposób utworzona pół wieku temu TEMSA mogła wpaść w takie trudności, pytając, kto jeszcze stoi za przejęciem i co stanie się z ulgami finansowymi przyznanymi firmie.

Firmy w Turcji widzą, że marże z prowadzonej działalności kurczą się po kryzysie walutowym, który w zeszłym roku doprowadził do poważnego pogorszenia koniunktury gospodarczej. Według sondażu przeprowadzonego przez bank centralny wśród ekonomistów i liderów opinii publicznej, oczekuje się, że gospodarka wzrośnie w tym roku o 0,4%. Rząd prezydenta Recepa Tayyipa Erdoğana zmierza jednak do wzrostu gospodarczego na poziomie 5% w 2020 r.

Sabanci Holding, aby ratować swoją autobusową firmę wziął pożyczkę w wysokości 500 mln lir w imieniu TEMSA od kilku banków w okresie przypadających na pół roku przed sprzedażą. Warto dodać, że TEMSA już wtedy miała długi na 850 mln lir.

TEMSA ma zdolności produkcyjne na poziomie 11 500 pojazdów rocznie, w tym 4000 autobusów i 7500 lekkich ciężarówek w swoim zakładzie w Adana w południowej Turcji. Firma zatrudnia prawie 20 000 pracowników w samej macierzy oraz zagranicznych przedstawicielstwa. Jej obszar aktywności obejmował prawie 70 państw.

Producent otworzył oddział w Ameryce Północnej na początku 2019 r. Jego największym rynkiem eksportowym była Francja.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
TEMSA
fabryka
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....