TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Tedom Kronos 123G na testach w ZKM Gdynia
Bartosz Milczarczyk, Karol Wach - Opublikowano: 05.12.2006 14:30:13 5 komentarzy
Tedom Kronos 123G na testach w ZKM Gdynia

Tradycją stało się już to, że każdy pojazd testowany w sieci ZKM jest prezentowany szerszej publiczności. Tak było i w miniony poniedziałek 04.12.2006r. O godzinie 11.00 spod Urzędu Miasta w Gdyni, wyruszył w prezentacyjną jazdę testowany przez gdyński PKM, autobus TEDOM 123G zasilany CNG. Pojazd ten do Gdyni przybył z czeskiej fabryki TEDOM w mieście Trebic. Na poniedziałkowej prezentacji nie zabrakło zatem przedstawicieli producenta, którzy prezentowali  zgromadzonym dziennikarzom, władzom zarządu oraz pozostałym przybyłym gościom autobus oraz omówili liczne oferty, takie jak chociażby opcje zagospodarowania miejsca w pojeździe, klimatyzację, zmianę ustawień miejsc siedzących, podestów, a nawet zamianę napędu CNG na nowoczesny silnik Diesla (spełniający normę Euro 4). Negatywnych opinii kierowców nie potwierdził przedstawiciel gdyńskiego PKMu - pan Gałkiewicz, który nic nie wspomniał o tak krytykowanej przez kierowców, którzy mieli możliwość prowadzenia tego pojazdu, 'twardości' jazdy. 'Autobus nie jest przystosowany do naszych dróg, strasznie czuć każdą dziurę w jezdni' –to tylko jedna z takich negatywnych opinii. Inną, choć nie aż tak wpływającą na prowadzenie pojazdu, wadą jest jego mało elegancki wygląd, na który wpływają okna mocowane w pierwszej części aluminiową uszczelką, w drugiej zaś plastikiem. Mimo to Pan Gałkiewicz, całe testy widzi w pozytywie. Plusem autobusu jest zasilanie gazem ziemnym. Nie bez znaczenia jest także fakt, że koszt eksploatacji tego pojazdu jest niższy w porównaniu z Mercedesem 0405N o 40%.  Jak mówi Gałkiewicz, ZKM podąża za nowoczesną Europą i pragnie jak najlepiej przygotować się do przyszłorocznego przetargu na dostawę 5-ciu wielko-pojemnych autobusów zasilanych właśnie CNG oraz budowę przy bazie PKM w Kaczych Bukach stacji szybkiego tankowania, którą w całości sfinansuje Pomorska Spółka Gazownictwa. To już trzeci po Emazenie i IrisBusie testowany gazowiec w sieci ZKM Gdynia. Trzytygodniowe testy, które potrwają do 8 grudnia mają dać odpowiedź jakie są koszty ekonomiczne, względy ekologiczne, sprawność i ogólne wrażenia eksploatacyjne autobusu TEDOM Kronos 123 G. Rozwiązania z kupowaniem fabrycznie nowych autobusów sprawdziło się w innych polskich miastach –w Rzeszowie, Zamościu, Wrocławiu czy Przemyślu.  Po zakończeniu prób w PKM Gdynia autobus nie opuści miasta, a zostanie przekazany na testy do Spółki Dunn-Line.

 

Dane techniczne autobusu TEDOM Kronos 123 G  

Pojemność –90 osób

Miejsc siedzących –29+4

Miejsc stojących –57

Długość –11990 mm

Szerokość –2550 mm

Wysokość –3300 mm

Minimalny obszar zawracania –9,6 m

V max –70 km/h

Drzwi 2+2+2

- elektryczne, pneumatycznie kontrolowane

- otwierane do środka

- sygnał otwarcia drzwi

- blokada otwierania drzwi przy prędkości 3 km/h

- szerokość wszystkich drzwi –1350 mm

- elektrycznie podgrzewane przednie drzwi

Silnik

Pojemność –11946 ccm

Moc –210 kW przy 2000/min.

Konstrukcja autobusu –stal nierdzewna

Poszycie zewnętrzne –blachy aluminiowych


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
TEDOM
Gdynia
ZKM
PKM
autobus
CNG
  • – 06.12.2006

    Bardzo długo TEDOM gości w tej Gdyni...

  • steff – 06.12.2006

    W ogole co to jest i po co przyjechalo. Niech już sobie pojedzie, my mslo mamy svoje.

  • kocham Gdynię – 07.12.2006

    Dziwi mnie fakt, że na prezentacji Wielkim Nieobecnym był dyr. ZKM p. prof. O. Wyszomirski, który z pełnym zaangażowaniem swojej osoby uczestniczył w prezentacji niskopodłogowych trolejbusów. Czyżby tym samym sygnalizował dezaprobatę dla tego pomysłu ? Jest to poważne zagrożenie dla lobby trolejbusowego. Może się zdarzyć, że wozokilometr gazowca będzie tańszy od trajtkowego o conajmniej złotówkę, więc nie trudno sobie wyobrazić, co się będzie działo w czasie sesji poświęconej dyskusji nad budżetem gminy Gdynia

  • wroc – 07.12.2006

    ach, gdyby tak obecnosc lub nieobecnosc oficjeli na prezentacji miala takie znacznie... wszystko byloby o wiele prostsze i latwiejsze do przewidzenia....:)

  • :( – 11.12.2006

    Dlaczego toto ma taką krótką ścianę przednią :/ wygląda toto jak suszarka :p Kiedyś czesi robili naprawdę ładne autobusy :/ teraz żołądek do gardła podchodzi jak się patrzy na ich wynalazki :(

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....