TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Tarnobrzeg z 4 ofertami na obsługę komunikacji [AKTUALIZACJA]
INFOBUS.PL - Opublikowano: 08.11.2018 11:30:58
fot. Michał "Tarnobrzeski MKM"

Sporym zainteresowaniem cieszy się przetarg na czteroletnią obsługę komunikacji miejskiej w Tarnobrzegu. Urząd Miasta otworzył 4 oferty, które wpłynęły w postępowaniu. Nie wiemy jeszcze wszystkiego, ale na chwilę obecną wygląda na to, że nie zmieni się przewoźnik obsługujący miasto. Pojawiły się brakujące dane, dzięki czemu można coś więcej powiedzieć

O warunkach zamówienia pisaliśmy tutaj. Wybrany operator będzie odpowiedzialny za obsługę tarnobrzeskiej komunikacji w okresie od 1 stycznia 2019 r. do końca 2022 r. Przez ten czas ma wykonać pracę eksploatacyjną w wymiarze 2 160 121,80 wzkm w ramach zamówienia podstawowego.

Jeżeli chodzi o tabor to wymagania nie są zbyt wygórowane. Na 16 autobusów minimum 7 pojazdów ma być nie starszych niż z 2006 r. i z normą min. Euro 4, a pozostałe 9 sztuk - nie starsze niż z 2001 r. Ponadto operator będzie pobierał przychód z biletów, który wynosi ok. 1 zł/wzkm netto. W ofercie trzeba więc jedynie wskazać kwotę dopłaty do wzkm przez miasto.

Z niektórymi warunkami postępowania nie zgodziła się Arriva i zarzuciła urzędnikom, że te faworyzują obecnego operatora, czyli konsorcjum krakowskiego Polkaru i MPK Tarnobrzeg. Przypomnijmy, że firmy te od kilka lat są odpowiedzialne za obsługę tarnobrzeskiej komunikacji. Obecnie zmierza do końca drugi kontrakt, który firmy zawarły z miastem. Magistrat uwzględnił niektóre zarzuty Arrivy co poskutkowało pewnymi zmianami SIWZ. Jednym z nich było wprowadzenie do umowy bardzo korzystnego dla operatora mechanizmu waloryzacji stawki.

5 listopada upłynął termin składania ofert. Urzędnicy na dotowanie przewozów w zamówieniu podstawowym mieli przygotowane 7 254 901,95 zł brutto. Daje to kwotę dopłaty do wzkm w wysokości 3,11 zł netto. Z kolei w ramach zamówienia uzupełniającego przewidziano możliwość dotowania przewozów na kwotę 145 098,04 zł. Dzieląc to przez kosztorysową stawkę dopłaty wychodzi na to, że w Tarnobrzegu przewidują możliwość zamówienia dodatkowo ok. 43 200 wzkm. Z 4 ofert, które 3 dni temu otwarto tylko jedna mieści się w tych szacunkach.

Przedstawił dotychczasowy operator, czyli konsorcjum Polkaru i MPK Tarnobrzeg. Chce ono wykonać kontrakt przy początkowej dopłacie na poziomie 6 858 818,74 zł brutto. Daje to stawkę 2,94 zł/wzkm netto dotacji. Można więc powiedzieć, że to cena skalkulowana pod kątem utrzymania przyczółka w Tarnobrzegu. I warto tu wskazać, że kończący się za niecałe 2 miesiące kontrakt konsorcjum zaczynało przy dopłacie do wzkm, która początkowo wynosiła 3,10 zł netto.

Drugim oferentem jest firma Markpol z Mielca, która swoje usługi wyceniła na 8 631 846,71 zł brutto. Proponowana przez nią stawka dopłaty to 3,70 zł/wzkm netto. Nieco droższą ofertę przedstawił tarnobrzeski PKS, który kolejny raz walczy o kontrakt z miastem. Ta propozycja to 9 238 408,92 zł brutto, a więc 3,96 zł/wzkm netto dopłaty. Najdroższa oferta została przedstawiona przez Arrivę. Tutaj proponowana stawka dopłaty to 4,25 zł/wzkm netto, a więc 9 914 959,06 zł brutto.

Stawka Polkaru i tarnobrzeskiego MPK to średnia stanowiąca ok. 79% wartości wszystkich ofert. Niewykluczone więc, że i tym razem trzeba będzie się przyjrzeć kwestii ceny. W przypadku tarnobrzeskich przetargów liniowych nie byłoby to nic nowego. Trzy lata temu, kiedy o kontrakt z miastem walczyli PKS Tarnobrzeg i konsorcjum skończyło się na walce w Krajowej Izbie Odwoławczej. Uznała ona, że cena zaproponowana przez pierwszego z przewoźników była dumpingowa. Teraz jednak role mogą się odwrócić. I to mimo faktu, że cena Polkaru i MPK jest minimalnie poniżej szacunków magistratu.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
linie
Tarnobrzeg
UM
Arriva
Polkar
MPK Tarnobrzeg
Markpol Mielec
PKS Tarnobrzeg
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2018 W 2018 skończymy 18 lat!.Nasz portal działa od 2001 roku. Początkowo pod nazwą InfoBus.pl, obejmując tylko tematykę autobusową. Jednak wraz ze wzrostem...