TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Tarnobrzeg uwzględnił część zarzutów Arrivy
INFOBUS.PL - Opublikowano: 01.10.2018 17:00:33
fot. Michał "Tarnobrzeski MKM"

Urząd Miasta w Tarnobrzegu uwzględnił częściowo odwołanie Arrivy od warunków przetargu na obsługę komunikacji miejskiej do końca 2022 r. To oznacza, że Krajowa Izba Odwoławcza będzie musiała się pochylić tylko nad dwoma zarzutami ze złożonej skargi.

O warunkach zamówienia pisaliśmy tutaj. Wybrany operator będzie odpowiedzialny za obsługę tarnobrzeskiej komunikacji w okresie od 1 stycznia 2019 r. do końca 2022 r. Przez ten czas ma wykonać pracę eksploatacyjną w wymiarze 2 160 121,80 wzkm.

Jeżeli chodzi o tabor to wymagania nie są zbyt wygórowane. Na 16 autobusów minimum 7 pojazdów ma być nie starszych niż z 2006 r. i z normą min. Euro 4, a pozostałe 9 sztuk - nie starsze niż z 2001 r. Ponadto operator będzie pobierał przychód z biletów. W ofercie musi więc jedynie wskazać kwotę dopłaty do wzkm, którą opłaci miasto.

Z niektórymi warunkami postępowania nie zgodziła się Arriva i zarzuciła urzędnikom, że te faworyzują obecnego operatora, czyli konsorcjum krakowskiego Polkaru i MPK Tarnobrzeg. Przypomnijmy, że firmy te od kilka lat są odpowiedzialne za obsługę tarnobrzeskiej komunikacji. Obecnie zmierza do końca drugi kontrakt, który firmy zawarły z miastem.

Wróćmy jednak do Arrivy. Szczegółowo jej odwołanie opisaliśmy tutaj. Skarga spółki opierała się na następujących zarzutach:

  • sztywne określenie startu przewozów na 1 stycznia 2019 r., który nie uwzględniał czasu, jaki konieczny jest na przygotowanie się do zlecenia tj. pozyskanie pracowników, autobusów oraz uruchomienie systemu GPS
  • bezpodstawny i niekonsekwentny podział autobusów o długości do 10,5 m na dwa typy
  • wzór waloryzacji, który nie uwzględnia specyfiki branży przewozowej
  • brak SIWZ informacji o przychodach z biletów w ubiegłych latach, bez których nie można w sposób rzetelny skalkulować kwoty dopłaty do wzkm przez miasto
  • premiowanie za 20% min. 7 autobusów z min. 2003 r. w sytuacji, w której przewoźnik musi posiadać 9 autobusów z min. 2006 r. i... nie dostanie za to dodatkowych punktów

Wiemy już, że część zarzutów została uwzględniona przez miasto. Urzędnicy nie przychylili się natomiast do drugiego i ostatniego zarzutu. Dzisiaj w KIO miała się odbyć rozprawa, jednak Arriva wycofała swoje odwołanie. Jak widać najważniejsze udało się chyba wywalczyć skoro tak się stało.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
linie
Tarnobrzeg
UM
Arriva
Polkar
MPK Tarnobrzeg
  • Paweł Pasternak – 01.10.2018

    Tak to jest jak się kombinuje ze szrociarstwem. Chytry 2 razy traci.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2018 W 2018 skończymy 18 lat!.Nasz portal działa od 2001 roku. Początkowo pod nazwą InfoBus.pl, obejmując tylko tematykę autobusową. Jednak wraz ze wzrostem...