TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Tarnobrzeg nie zmienił operatora komunikacji
INFOBUS.PL - Opublikowano: 30.11.2018 13:00:24
fot. Michał "Tarnobrzeski MKM"

Urząd Miasta w Tarnobrzegu rozstrzygnął przetarg na czteroletnią obsługę komunikacji miejskiej. Nie zmieni się jej operator. 27 listopada urzędnicy wybrali ofertę konsorcjum Polkar i MPK Tarnobrzeg.

O warunkach zamówienia pisaliśmy tutaj. Wybrany operator będzie odpowiedzialny za obsługę tarnobrzeskiej komunikacji w okresie od 1 stycznia 2019 r. do końca 2022 r. Przez ten czas ma wykonać pracę eksploatacyjną w wymiarze 2 160 121,80 wzkm w ramach zamówienia podstawowego.

Jeżeli chodzi o tabor to wymagania nie były zbyt wygórowane. Na 16 autobusów minimum siedem pojazdów miało być nie starszych niż z 2006 r. i spełniających normę czystości spalin min. Euro 4, a pozostałe dziewięć sztuk nie starszych niż z 2001 r. Ponadto operator będzie pobierał przychód ze sprzedaży biletów, który wynosi ok. 1 zł/wzkm netto. W ofercie trzeba więc jedynie było wskazać kwotę dopłaty do wzkm przez miasto.

Z niektórymi warunkami postępowania nie zgodziła się Arriva i zarzuciła urzędnikom, że te faworyzują obecnego operatora, czyli konsorcjum krakowskiego Polkaru i MPK Tarnobrzeg. Przypomnijmy, że firmy te od kilka lat są odpowiedzialne za obsługę tarnobrzeskiej komunikacji. Obecnie zmierza ku końcowi drugi kontrakt, który firmy zawarły z miastem. Magistrat uwzględnił niektóre zarzuty Arrivy co poskutkowało pewnymi zmianami SIWZ. Jednym z nich było wprowadzenie do umowy bardzo korzystnego dla operatora mechanizmu waloryzacji stawki dopłaty.

5 listopada upłynął termin składania ofert. Urzędnicy na dopłacanie do przewozów objętych zamówieniem podstawowym mieli przygotowane 7 254 901,95 zł brutto. Daje to kwotę dopłaty do wzkm w wysokości 3,11 zł netto. Z kolei w ramach zamówienia uzupełniającego przewidziano możliwość dotowania przewozów na kwotę 145 098,04 zł brutto. Dzieląc to przez kosztorysową stawkę dopłaty wychodzi na to, że w Tarnobrzegu przewidziano możliwość zamówienia dodatkowo ok. 43 200 wzkm. Z czterech ofert, które wtedy otwarto tylko jedna zmieściła się w szacunkach miasta.

Przedstawił dotychczasowy operator, czyli konsorcjum Polkaru i MPK Tarnobrzeg. Chciało ono wykonać nowy kontrakt przy początkowej dopłacie na poziomie 6 858 818,74 zł brutto. Daje to stawkę 2,94 zł/wzkm netto dotacji. Można więc powiedzieć, że była to cena skalkulowana pod kątem utrzymania przyczółka w Tarnobrzegu. I warto tu wskazać, że kończący się za nieco ponad miesiące kontrakt konsorcjum zaczynało przy dopłacie do wzkm, która początkowo wynosiła 3,10 zł netto.

Drugim oferentem była firma Markpol z Mielca, która swoje usługi wyceniła na 8 631 846,71 zł brutto. Proponowana przez nią stawka dopłaty wyniosła 3,70 zł/wzkm netto. Nieco droższą ofertę przedstawił tarnobrzeski PKS, który kolejny raz walczył o kontrakt z miastem. Ta propozycja to 9 238 408,92 zł brutto, a więc 3,96 zł/wzkm netto dopłaty. Najdroższa oferta została przedstawiona przez Arrivę. Tutaj proponowana stawka dopłaty wyniosła 4,25 zł/wzkm netto, a więc 9 914 959,06 zł brutto za całość.

Trzy dni temu poznaliśmy rozstrzygnięcie przetargu. Urzędnicy po przeanalizowaniu wszystkich ofert zdecydowali się nie zmieniać operatora. Tym samym na chwilę obecną Polkar i MPK utrzymają swój największy przyczółek na kolejne lata. Oczywiście o ile inny oferenci nie będą mieli zastrzeżeń do tego werdyktu.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
linie
Tarnobrzeg
UM
Arriva
Polkar
MPK Tarnobrzeg
Markpol Mielec
PKS Tarnobrzeg
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....