TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Tarcza coraz bliżej. PSPA pisze list do Prezydenta
InfoBus.pl - Opublikowano: 26.03.2020 09:00:09
Tarcza coraz bliżej. PSPA pisze list do Prezydenta ; fot. KPRM

26 marca rząd przyjął projekt ustawy Tarczy Antykryzysowej. Został on przesłany do Sejmu. Polskie Stowarzyszenie Przewozów Autokarowych prosi prezydenta o większą pomoc dla branży.

Tarcza to zestaw kilku projektów ustaw przygotowanych m.in. przez resort rozwoju, finansów i Ministrostwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej. Według resortu rozwoju jej wartość to co najmniej 10 proc. polskiego PKB.

"Projekt Tarczy został przyjęty, wysłany do Sejmy i Rady Dialogu Społecznego" - powiedziała Emilewicz w czwartek, 26 czerwca w TOK FM na pytanie, czy rząd przyjął tarczę. "Dziś mamy też ciąg dalszy konsultacji z opozycją" - dodała.

Jak zapowiadał wcześniej rząd, Tarcza będzie oddziaływała na pięć filarów. Pierwszy dotyczy bezpieczeństwa pracowników, drugi finansowania firm, trzeci - ochrony zdrowia, czwarty - wzmocnienia systemu finansowego, a piąty - programu inwestycji publicznych.

"Tarcza antykryzysowa" ma być odpowiedzią rządu na szerzącą się epidemię koronawirusa, pozwolić m.in. pracownikom i firmom przetrwać najtrudniejszy czas. Zakłada ona m.in.: pokrycie przez państwo składek na ZUS przez 3 miesiące dla firm; dopłat do wynagrodzeń; odroczenia w płatności podatku CIT; przedłużenie bankowych kredytów obrotowych dla firm.

To za mało

Zdaniem autokarowych przewoźników takie działania są zbyt ogólne i stanowią krople w morzu turystycznych potrzeb. Najważniejsze jest utrzymanie wyszkolonych pracowników.

-"Nie chcemy zwolnień pracowników. Prosimy o dofinansowanie pensji minimalnej dla firm najbardziej dotkniętych, aby koszty wynagrodzeń pracowniczych dofinansowane były do 90% wysokości pensji minimalnej na okres minimum 6 miesięcy ze środków Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych, a także zrefundowanie przez rząd składek ZUS. Kolejne sprawy to ułatwiony dostęp do preferencyjnych kredytów obrotowych "na przetrwanie" pozwoli na utrzymanie ciągłości oraz zwolnienie z podatku od środków transportu za okres przestoju w 2020. Najważniejsze to utrzymać naszych pracowników. Firmy zatrudniające dużą ilość osób nie maja szans na ich utrzymanie."

Warto przypomnieć, że przed epidemią polski transport autokarowy był  największym i najbardziej cenionym w Europie. Był naszą dumą narodową. Polscy przewoźnicy obsługiwali najważniejsze i największe wydarzenia w kraju i zagranicą. Wieloletnia ciężka praca spowodowała, że osiągnęli najlepszą pozycję na arenie międzynarodowej. Teraz znajdują znajduje się w bardzo trudnej sytuacji, gdyż branża przewozów autokarowych jako pierwsza została totalnie zniszczona przez koronawirusa.To sytuacja bez precedensu.

Dlatego PSPA zwróciła się o pomoc do najważniejszych osób w państwie.

Walka o załogi

-"Najważniejsi dla naszej branży są ludzie i my walczymy o nich, gdyż to oni przyczynili się do tego, że polski transport autokarowy jest najbardziej ceniony w Europie. Naszym priorytetem jest teraz utrzymanie zespołów pracowniczych i uniknięcie masowych zwolnień oraz ochrona mechanizmów finansowania posiadanego przez polskich przewoźników drogowych taboru. Bez tychże ludzi nasze miejsce najlepszego przewoźnika przepadnie. Nie będziemy w stanie tego odbudować. Nasze miejsce zastąpią inne państwa, które poprzez pomoc swoim przewoźnikom wyeliminują nas z rynku. Bez pomocy polskiego rządu większe przedsiębiorstwa nie będą w stanie wypłacić wynagrodzeń swoim pracownikom z uwagi na całkowity brak zleceń. Bardzo prosimy o pomoc apeluje Rafał Jańczuk, prezes PSPA.

MF o Tarczy

Ministerstwo podało na Twitterze, że termin złożenia zeznania CIT 8 i zapłaty podatku za 2019 r dla płatników CIT przedłużony będzie do do 31 maja 2020 r. Z kolei dla organizacji pozarządowych będzie to do 31 lipca 2020 roku.

Te zmiany ma zawierać tzw. "Tarcza antykryzysowa". Zgodnie z zapowiedziami, ma ona zostać uchwalona przez Sejm jeszcze w tym tygodniu. Według minister rozwoju Jadwigi Emilewicz nowe rozwiązania będą mogły wejść w życie od 1 kwietnia br.

Minister finansów Tadeusz Kościński informował na środowej konferencji prasowej, że jednym z najczęstszych sygnałów, które docierają do resortu, jest propozycja odroczenia lub nawet umorzenia należności podatkowych. Wyjaśnił, że w sytuacji nadzwyczajnej, z którą mamy do czynienia, firmy mogą występować do urzędów skarbowych z wnioskami o rozłożenie podatku na raty, przesunięcie terminu a nawet umorzenie należności w ogóle.

"Przygotujemy wniosek, który znajdzie się w jednym miejscu na rządowej, dedykowanej stronie. Dzięki temu ograniczymy biurokrację i usprawnimy proces składania takich wniosków. Te wnioski będą automatycznie przekierowane do poszczególnych urzędów skarbowych" - zapowiedział.

Dodał, że zgodnie z wcześniejszą zapowiedzią, resort finansów zrezygnuje z opłaty prolongacyjnej, by nie generować po stronie firm dodatkowych kosztów.

Kościński poinformował, że w przypadku rocznych deklaracji PIT nie będzie żadnych sankcji, jeżeli ktoś złoży je po terminie - do końca maja.

Poza tym, w przypadku firm zatrudniających pracowników przesunięte zostaną płatności zaliczek trzy miesiące. "Więc płatności za marzec, za kwiecień, za maj zostaną przesunięte na 20 lipca" - dodał.

Kościński poinformował ponadto, że powstanie specjalny fundusz przeciwdziałania wirusowi COVID-19.

"Ma on bardzo otwarty charakter. Możliwe będzie zasilenie go zarówno z budżetu państwa jak też różnych innych funduszy celowych, które dysponują obecnie wolnymi środkami, jak również z obligacji skarbu państwa, czy środkami z obligacji emitowanych przez Bank Gospodarstwa Krajowego" - wyjaśnił.Minister dodał, że wszystko to po to, by zapewnić jak największą płynność budżetu.  (PAP)


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
wirus
autokar
rząd
PSPA

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....