TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Tarcia w Izbie Gospodarczej Komunikacji Miejskiej
InfoBus.pl - Opublikowano: 16.05.2017 11:06:13 11 komentarzy
Tarcia w Izbie Gospodarczej Komunikacji Miejskiej

19 maja 2017 r.  Izba Gospodarcza Komunikacji Miejskiej  będzie decydowała o swojej przyszłości. Po usunięciu 23. członków przez Radę Nadzorczą, w tym m.in. MPK Poznań i MZK Zielona Góra mogą to być najważniejsze obrady w historii Izby.

Na samym wstępie podkreślmy, że każda instytucja po dłuższym okresie funkcjonowania przechodzi kryzys. Mniejszy lub większy. W przypadku IGKM ten słabszy moment wypadł akurat w najmniej szczęśliwym momencie, kiedy ważą się losy ustawy o transporcie publicznym. To ogromnie ważny dla branży dokument, który zadecyduje zarówno o przyszłości miejskiej komunikacji, jak i regionalnych przewozów autobusowych. O wszystkim. I teraz, kiedy najbardziej potrzebna jest scementowana postawa środowiska miejskiego, mamy do czynienia z niespotykanym do tej pory skłóceniem środowiska i jego podziałem. Narastające przez lata konflikty, personalne ambicje czy odmienne interesy eksplodowały akurat teraz, kiedy za moment rząd zapowie swoją kolejną rekonstrukcję i wcale nie jest wykluczone, że jego szeregi opuści sprzyjający miejskiej komunikacji minister Jerzy Szmit. Wówczas bez silnego lobby losy projektu ustawy o transporcie publicznym mogą potoczyć się zupełnie inaczej.

Zarzuty do wyjaśnienia

O rozłamie w Izbie Gospodarczej Komunikacji Miejskiej mówiło się już od dłuższego czasu. Natomiast do tej pory zawsze udawało się dyplomatycznie wygaszać wszystkie konflikty i utrzymywać jedność Izby. Sytuacja zmieniła się w maju br. po wykryciu przez Radę Nadzorczą IGKM rzekomych nieprawidłowości, które mają dotyczyć trzech najważniejszych kwestii:

  • działania Zarządu Izby oraz jednego z członków Rady Nadzorczej w zakresie finansowych zleceń z jednym z kontrahentów Izby;

  • próby wdrożenia projektu (przeMieszczanie) narażającego Izbę na nieuzasadnione koszty (ok. 350 tys. zł) w powiązaniu z korzyściami finansowymi wybranych członków lzby lub ich otoczenia;

  • sposobu zagospodarowania wolnych środków Izby.

Nie mamy dostępu do dokumentów pokontrolnych, także sami członkowie IGKM muszą ocenić ich wiarygodność.

23 wykluczonych

Z działaniami Rady nie zgodziło się 23. członków Izby, którzy 25 kwietnia skierowali do Zarządu IGKM list w tej sprawie. Wyrazili w nim dezaprobatę dla poczynań Rady i jednocześnie złożyli wniosek o zwołanie Nadzwyczajnego Walnego Zgromadzenia Członków Izby z programem: odwołania obecnej RN w całości i powołania nowego jej składu oraz odwołanie Zarządu Izby. Taki wniosek wpłynął do Izby 2 maja. W wyniku tego, Zarząd IGKM podjął decyzję, że zwoła takie spotkanie bezpośrednio po Zwyczajnym Walnym, które z kolei odbędzie się już w ten piątek, w Miedzeszynie. Na wniosek wykluczonych firm, 19 maja o godzinie 16.00 rozpocznie się Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie Członków Izby, które ma debatować nad wnioskami o odwołanie Zarządu i Rady Nadzorczej.

Po otrzymaniu tej informacji, 10 maja 2017 r., Rada Nadzorcza IGKM podjęła decyzję o dyscyplinarnym wykluczeniu z szeregu Izby 23 sygnatariuszy listu – głównie z Wielkopolski i Śląska, w tym także dwóch organizacji, które posiadły swoich przedstawicieli w Radzie Nadzorczej IGKM, czyli MZK Zielona Góra i MPK Poznań.

Pozostała część Rady Nadzorczej w składzie: przewodniczący Zbigniew Papierski (MPK Łódź), wiceprzewodniczący Jan Kuźmiński (MZA Warszawa), sekretarz Paweł Maniszewski (MZK Grudziądz), Tomasz Fulara (MPK Lublin), Mieczysław Królak (MPK Olsztyn), Rafał Świerczyński (MPK Kraków) i Cezary Zajkowski (KPK Białystok) podjęła dalsze działania mające na celu zmianę kierunku działalności Izby. O części jej postulatów pisaliśmy przy okazji powołania Polskiego Związku Pracodawców Komunikacji Miejskiej. Dodatkowo 12 maja Rada wystosowała do wszystkich członków Izby pismo, w którym poinformowała o aktualnej sytuacji.

Odwołać Zarząd i Radę

Wykluczone przez Radę 23 podmioty – z których część tworzyła Izbę od momentu jej powstania – przystąpiły do kontrataku. Po pierwsze złożyły odwołania od decyzji Rady (do rozpatrzenia na kolejnym walnym zgromadzeniu), a po drugie przygotowały opinię prawną, według której wykluczone firmy mogą wziąć udział w piątkowym głosowaniu. Z kolei Rada przygotował analogiczną opinię, według której wykluczeni członkowie nie mogą głosować…

Zapowiada się prawny pat, na którym skorzystają tylko kasy kancelarii prawnych. Tym bardziej, że firmy wrzucone z IGKM nie wykluczają skierowania spraw na drogę sądową, gdyż ich zdaniem zostało naruszone ich dobre imię.

Piątkowy szczyt

Podsumowując – na pewno ten tydzień będzie gorący dla branży komunikacji miejskiej. Obie zantagonizowane strony będą starały się przeciągnąć na swoją stronę jak największą liczbę zwolenników. O wszystkim zadecyduje piątkowe walne zgromadzenie, kiedy najpierw będą głosowane sprawy programowe, a potem dopiero wotum zaufania dla Zarządu i Rady Nadzorczej, co z kolei może wywrócić wszystko do góry nogami.

Żeby było jasne – relacjonowanie tej sprawy nie jest dla nas przyjemne i zdajemy sobie sprawę, że dla wielu osób powstały rozłam oznacza ogromny stres i poczucie frustracji. Skala jednak konfliktu zmusza nas do zajęcia się tą sprawą. Mamy do końca nadzieję, że obie strony zawrą kompromis, który z jednej strony pozwoli przewrócić do składu Izby wszystkie organizacje, które chcą do niej należeć, zaś z drugiej – wytyczmy nowy, bardziej dynamiczny kierunek działań Izby – ale z zachowaniem jedności środowiska. Bez tego ta organizacja, m.in. potrzebna do dalszych prac nad ustawą o transporcie zbiorowym, po prostu się rozpadnie. I stracą na tym wszyscy.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
IGKM
  • XWJ – 16.05.2017

    Widzę, że w IGKM zaczyna się sprzątanie ojców inicjatywy. Pilszczka już zastąpili Świerczyńskim (co by nie mówić o Pilszczku, działał po swojemu, w dobrym kierunku - Świerczyński pomału niszczy MPK od wewnątrz na zlecenie Majchrowskiego), teraz wylatują gównie władze ze śląska, które były bardzo przychylne podstawowym działaniom IGKM i przy okazji były sojusznikami Pilszczka.

  • Trak – 16.05.2017

    No to ich przeMieścili :) wynik jak w Brukseli 23:0

  • zniesmaczony – 16.05.2017

    to żenujący spektakl, co dzieje się od pewnego czasu wokół Izby

  • Wikador – 16.05.2017

    Metody działania RN przypominają upadły PRL, gdzie tu jest miejsce dla konstruktywnej dyskusji i współpracy, przecież My od wielu lat ze sobą współpracujemy, pomagamy, wymieniamy się nowinkami i po ludzku lubimy ze sibą przebywać. Przyszli "młodzi i gniewni” i zrobili rozłam, szkoda

  • Gigi – 16.05.2017

    Najlepiej jakby przez kolejne 20 lat (Tak było do tej pory) w Izbie rządzili Mpk Poznań i spółka. Dosyć marazmu. Czas na zmiany.

  • Kibic zmian – 17.05.2017

    A propos upadłego PRL-u, to raczej obecne zarządzanie izby można by tak nazwać. Przydałby się tej organizacji powiew świeżego powietrza, oj przydałby się...

  • Wesoło nie jest – 17.05.2017

    Młode wilki żądne mięsa... Jakby wzorce wzięli z Nowogrodzkiej.

  • Obserwator – 17.05.2017

    Czas na zmiany? OK, ale nie w ten sposób, za chwilę każdy kto na odmienne zdanie może być usunięty z Izby. Ja osobiście zastanawiam się, czy nie wystąpić, bo nie odpowiada mi sposób działania Papierskiego i jego spółki (RN). Dlaczego tak bardzo się bronią przed NWZ skoro idą jedynie słuszną drogą? Niech ocenę sytuacji pizostawią dla Walnego- liczę, że nastąpią dobre zmiany

  • Łodzianin – 17.05.2017

    Papierski mącił już w urzędzie w Łodzi, za karę przeniesiony do MPK, a metody działania to jak druga ludzka natura

  • Głos rozsądku – 18.05.2017

    Mnie najbardziej w tym wszystkim interesuje co chcą zrobić jedni (co zmienić), a co drudzy. Przerzucanie się na paragrafy i różne proceduralne zagrywki to skutek, że obie strony dążą do swoich celów, a nie tego przyczyna. Stawiam w tym wszystkim na tych, którzy spowodują, że w izbie będzie więcej projektów, mniej stagnacji, więcej możliwości działania członków (prezentacji swoich produktów/pomysłów), więcej innowacji - czego zdecydowanie brakuje obecnie. Izba to nie tylko przewoźnicy miejscy.

  • Nemo – 18.05.2017

    Jak moj pradziadek mowil - jak niewiadomo oco chodzi to chodzi o pieniadze - a grabie maja tylko jedna funkcje : ciagna do siebie ....

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....