TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Tallin chce zlikwidować trolejbusy. Prekursor, czy jazda pod prąd?
INFOBUS.PL - Opublikowano: 17.02.2020 16:00:16
Tallin chce zlikwidować trolejbusy. Prekursor, czy jazda pod prąd?

Tallin chce zlikwidować trolejbusy. Prekursor, czy jazda pod prąd? Prekursor – bo wprowadzili jako pierwsi tak szeroką bezpłatną komunikację i to się przyjęło i zainspirowało innych. Teraz miasto chce pójść krok dalej i docelowo zlikwidować linie trolejbusowe. Te miałyby zostać zastąpione przez elektrobusy.

Pierwszy etap do wycofania pojazdów z silnikami diesla Tallin już uczynił. Pojazdy z takim napędem mają zniknąć do 2025 r. W międzyczasie zostaną one zastąpione autobusami gazowymi. Z kolei do 2035 r. cały transport publiczny w stolicy Estonii ma być zelektryfikowany.

Miejski operator TLT ogłosił na początku roku, że po raz pierwszy w swojej historii firma przewiozła ponad 100 mln pasażerów w ciągu roku. A to oznacza wzrost w porównaniu z 2018 r. o 10%.

W nadchodzących latach TLT planuje odpowiednią modernizację swojej floty. Głównym celem jest to, aby do 2025 r. ani jedna kropla oleju napędowego nie była używana w transporcie publicznym w Tallinie. W tym celu TLT podpisało już umowę, dzięki której miasto będzie zamawiać 350 autobusów gazowych w ciągu najbliższych pięciu lat, z czego pierwsze 100 w tym roku dotrze do Tallina.

To tylko etap przejściowy. Autobusy elektryczne są już testowane i do 2035 r. cały transport publiczny w Tallinie będzie oparty wyłącznie na trakcji elektrycznej. W stolicy Estonii chcą przy okazji pozbyć się trolejbusów.

Dziś TLT ma 50 pojazdów "na szelkach" oraz 500 autobusów. Te pierwsze obsługują łącznie cztery linie. Kiedyś jednak było ich więcej. W okresie największego rozkwitu Tallinn miał dziewięć linii trolejbusowych, z których ponad połowa została do dziś zastąpiona liniami autobusowymi. Jednak wszystkie dotychczas używane przez TLT trolejbusy będą dalej w ruchu. Generalnie aż do ich śmierci technicznej.

Zastępca burmistrza Tallina, Andrei Novikov powiedział, że stan floty trolejbusów w Tallinie prezentuje się całkiem przyzwoicie.

"Ponieważ nasza flota trolejbusów jest nowoczesna, istniejąca infrastruktura również utrzymamy system jeszcze przez kilkanaście lat. Obecnie średnia wieku trolejbusów w Tallinie wynosi 13 lat" - powiedział Novikov.

Novikov dodał ponadto, że miasto Tallinn nie ma w tej chwili konkretnego planu na zastąpienie linii trolejbusowych liniami autobusowymi. Ale finalnie autobusy elektryczne ostatecznie zastąpią wszystko oprócz tramwajów.

W ten sposób z trolejbusów w Tallinie będzie można korzystać jeszcze przez kilka lat. Jednak w przyszłości oczekuje się, że autobusy elektryczne będą przewozić pasażerów na ulicach stolicy. Chociaż trolejbusy pomagają również TLT we wdrażaniu strategii przyjaznej dla środowiska, autobus elektryczny jest zdaniem operatora ogólnie lepszym rozwiązaniem.

Przed autobusami elektrycznymi będą TLT będzie się jednak posiłkować konstrukcjami zasilanymi gazem, które w pierwszej fazie zastąpią wszystkie autobusy z silnikami diesla w ciągu najbliższych kilku lat. Jednak jest rozwiązanie na okres przejściowy.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
trolejbus
elektrobus
CNG
Estonia
Tallin
TLT

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....