TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Taborowe plany Lublina na 2018 rok: 42 elektrobusy i trolejbusy
INFOBUS.PL - Opublikowano: 19.01.2018 11:26:48
fot. Rafał Nieściór, phototrans.pl

Zarząd Transportu Miejskiego w Lublinie na ten rok zaplanował kilka przetargów taborowych. Mają w nich zostać wyłonieni dostawcy łącznie 42 elektrobusów i trolejbusów oraz wyposażenia dodatkowego do nich. Urzędnicy lubelscy szacują, że wydadzą na tegoroczne zakupy niespełna 82,5 mln PLN netto.

Jeszcze w tym kwartale lubelski zarządca komunikacji planuje ogłoszenie dwóch przetargów. W pierwszym ZTM chce wyłonić dostawcę 20 autobusów elektrycznych klasy MAXI. Ich dostawca będzie musiał dodatkowo zbudować cztery ładowarki do szybkiego ładowania, każdą o mocy 450 kW. Na elektrobusy urzędnicy szacują, że wydarzą maksymalnie 40,6 mln PLN netto. W takim układzie jeden miałby kosztować 2,03 mln PLN netto. Natomiast ładowarki ZTM wycenia na maksymalnie 2,48 mln PLN netto, a więc 0,62 mln PLN netto za jedną.

Przetarg na 10 trolejbusów

W drugim przetargu urzędnicy chcą kupić 10 trolejbusów o długości ok. 12 m. Śmiało można przypuszczać, że te także będą wyposażone w baterie, a dodatkowo będzie preferowane aby były to zasobniki umożliwiające zgromadzenie energii, która umożliwi pokonanie jak najdłuższego dystansu bez jazdy pod trakcją. Na ich zakup ZTM chce przeznaczyć 15 mln PLN netto, a więc łatwo policzyć, że jeden ma kosztować maksymalnie 1,5 mln PLN netto.

Kolejne dwa postępowania są zaplanowane na IV kwartał tego roku. W pierwszym wyłoniony zostanie dostawca siedmiu elektrobusów klasy MAXI, zapewne z pakietem ładowarek do zabudowy na zajezdni MPK. Mają one kosztować maksymalnie 14,21 mln PLN netto, a więc średnio 2,03 mln PLN netto za jeden elektrobus z osprzętem do ładowania. W drugim przetargu ZTM chce wybrać firmę, która dostarczy elektrobusy tej samej klasy. Ich orientacyjna wartość to 10,15 mln PLN netto, co również daje wycenę elektrobusu z pakietem do ładowania na poziomie 2,03 mln PLN netto.

Dostawy są zapewne zaplanowane na 2019 rok. Efekt będzie tego taki, że lubelska komunikacja znowu dostanie dosyć konkretny zastrzyk w postaci nowych pojazdów. Jednak ten rok również będzie dosyć przyzwoity. ZTM oraz MPK wprowadzą do ruchu łącznie 53 nowe pojazdy. Będą to:

  • 15 przegubowych trolejbusów od Ursusa

  • 30 egzemplarzy spalinowych Solarisów Urbino 18

  • osiem Ursusów City Smile CS12LF z silnikami diesla.

Lublin ma więc przed sobą dobre perspektywy.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
ZTM Lublin
MPK Lublin
elektrobus
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....