Szybka wymiana baterii sposobem na większe zasięgi?
infobus
22.11.2018 14:00
0 Komentarzy
style=text-align: justify;”>Tauron i Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej w Jaworznie uruchomili pierwszą w Polsce stację ładowania i szybkiej wymiany baterii. To kolejny etap rozpoczętej dwa lata temu współpracy w zakresie rozwoju technologii ładowania autobusów elektrycznych. Sprawdzamy jak wygląda cały proces. style=”text-align: justify;”>Pierwszą czynnością jest podstawienie elektrobusu do ładowania. Zadaniem kierowcy jest jedynie precyzyjne zaparkowanie w hali. Pracownik obsługi otwiera klapy obsługowe i uruchamia robota wymieniającego baterie. Proces dla jednego autobusu trwa niecałe 10 minut. Autobus rusza w trasę z nowym kompletem baterii, a wyjęte akumulatory w tym czasie ładują się – do pełna w ciągu ok. dwóch, trzech godzin. style=”text-align: justify;”>Obecnie system wymiany baterii, który użytkuje PKM może obsługiwać tylko jeden autobus marki Yutong. style=”text-align: justify;”>„Technologia szybkiej wymiany baterii została opatentowana w Chinach. Z tego co nam wiadomo, w Europie obecnie tylko Tauron zakupił dostęp do tej technologii.” – powiedział nam Adrian Słupski, zastępca kierownika Działu Organizacji i Kontroli Przewozów PKM. style=”text-align: justify;”>Stacja jest w pełni inwestycją Tauronu. W ramach podpisanej umowy o współpracy PKM Jaworzno udostępniło jedynie część jednej z hal napraw do modernizacji i wyposażenia w roboty. W budynku znajdują się urządzenia zdolne do ładowania 72 baterii. Testowo eksploatowany autobus marki Yutong posiada 9 baterii o pojemności 348 Ah. style=”text-align: justify;”>Jak akcentują przedstawiciele koncernu energetycznego i należącego do miasta przewoźnika, choć wiele polskich ośrodków wdraża transport publiczny oparty o autobusy elektryczne, praktyka pokazuje, że jednym z kluczowych czynników sukcesu jest zastosowanie odpowiednich technologii ładowania lub kombinacji kilku technologii. style=”text-align: justify;”>Uruchomiona w Jaworznie stacja wydaje się więc być dosyć ciekawą opcją. „
Zostało jeszcze 90% artykułu.
Aby czytać dalej, dołącz do subskrybentów TransInfo.pl już teraz!
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Masz już subskrypcję?
Więcej z Działu Kontrakty
Więcej z Działu Pasażer
Nowe połączenia autobusowe do Piaseczna
01.02.2024
Warszawa: Mega korek na Trasie Łazienkowskiej, autobusy na objazdach
Pasażerza darmo
09.08.2023
Komentarze