TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Szkolne ulice - wiedeński patent na bezpieczne dojazdy
TransInfo.pl - Opublikowano: 10.09.2019 14:30:37
Szkolne ulice - wiedeński patent na bezpieczne dojazdy

Po sukcesie projektu pilotażowego ograniczającego ruch samochodowy przed szkołą w austriackiej stolicy tzw. "ulicy szkolnej", Wiedeń zdecydował się na kolejny krok. Trzy kolejne ulice wprowadzą poranny zakaz jazdy, aby zwiększyć bezpieczeństwo uczniów podążających do szkół.

Przed rokiem w ramach projektu pilotażowego ulica przed szkołą podstawową na Vereinsgasse w Wiedniu została tymczasowo wyłączona z ruchu. W dni powszednie, między godziną 7:45 a 8:15, obowiązywał zakaz prowadzenia pojazdów na oznaczonym odcinku. Niebezpieczne sytuacje drogowe zostały w ten sposób zredukowane. Schulstraße, czyli ulica szkolna, znalazła następców. Od 9 września br. w Wiedniu powstały trzy nowe ulice szkolne: Gilgegasse w dziewiątej dzielnicy, Fuchsröhrengasse w jedenastej i Deckergasse w dwunastej dzielnicy naddunajskiej metropolii.

Tymczasowy zakaz prowadzenia pojazdów zostanie również przetestowany w godzinach popołudniowych przed całodzienną szkołą Fuchsröhrengasse w wiedeńskiej dzielnicy Simmering.

Popołudniowy test

Tymczasowy zakaz prowadzenia pojazdów zostanie przetestowany po południu przed całodzienną szkołą podstawową w Fuchsröhrengasse w dzielnicy Simmering. Oprócz rozpoczęcia nauki w szkole, pół godziny przed końcem szkoły, między godziną 15:30 a 16:00, wprowadzony zostanie również zakaz ruchu pojazdów mechanicznych.

"Ulica szkolna po południu będzie na razie testem pilotażowym, a następnie zostanie poddana ocenie - wyjaśnia Petra Jens, pełnomocniczka miasta do spraw komunikacji pieszej z wiedeńskiej Agencji Mobilności, inicjatorka projektu Schulstraße. - Jeśli popołudniowy zakaz ograniczenia ruchu zadziała dobrze, zostanie przekształcony w stały środek".

Kolejne "szkolne ulice"

Poranny ruch przed szkołą może prowadzić do niebezpiecznych sytuacji. Miasto Wiedeń podejmuje liczne działania mające na celu zwiększenie bezpieczeństwa dzieci i młodzieży w drodze do szkoły. Schulstraße jest jednym z nich. W dni powszednie, wybrane ulice przy szkołach objęte są zakazem ruchu na 30 minut przed rozpoczęciem nauki szkolnej. Oprócz znaków zakazu ruchu drogowego, które informują o "ulicy szkolnej", odcinek drogi jest chwilowo blokowany. Celem jest zmniejszenie natężenia ruchu przed szkołami i natężenia ruchu generowanego przez podwożących swoje dzieci rodziców. Pozytywnym efektem ubocznym jest to, że dzieci coraz częściej przychodzą do szkoły pieszo, przyjeżdżają na rowerze, lub hulajnodze, co jest korzystne dla ich koncentracji i zdrowia.

Dzielnice, kierownictwo szkół i rady rodziców wykazują duże zainteresowanie ulicami szkolnymi. Miasto Wiedeń otrzymało już wiele zapytań o założenie ulicy szkolnej. Możliwości wprowadzenia ulicy szkolnej są jednak w każdym przypadku analizowane indywidualnie i w porozumieniu ze wszystkimi stronami.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
bezpieczeństwo
Austria
  • Łukasz Pałac – 10.09.2019

    Na Węgrzech przy każdej szkole obok pasów stoi Policja, jedna osoba z kamerą i druga która przepuszcza dzieci. W przypadku gdy ktoś nie przepuści odrazu jest nagranie i mandat.

  • Peter Kaminski – 10.09.2019

    Lament bo Polak bez passata to wstyd. Polak z autem to jest coś😂😂😂

  • Edukacja rowerowa 2.0 – 10.09.2019

    W Polsce wiemy jak jest: pod szkołą jest niebezpiecznie, żeby dziecko jechało rowerem albo pieszo, więc jadę samochodem pod same drzwi do szkoły, żeby było bezpiecznie (dla mojego dziecka, reszta niech się martwi o siebie)....

  • Adam Pająk – 10.09.2019

    Panie, gdzie Wiedeń, gdzie taki Wrocław

  • Marek Mikuła – 10.09.2019

    No ale zaraz... Jak to? To znaczy, że nie można wjechać samochodem pod drzwi? Toż dziecko będzie musiało iść!

  • Michał Paweł Łukasz – 10.09.2019

    kiedyś chodziło się do szkoły, nieliczni odprowadzali osobiście, a garstka była podwożona, bo rodzice jechali do pracy i od razu zawozili dzieci po drodze. A teraz korki, korki, korki. Rozwiązanie darmowa km dla dzieci i tak dalej są korki, może trzeba zorganizować otwarte przewozy szkolne w miastach? Albo zabierać dzieci spod domów/klatek autobusami jadącymi do szkoły?

  • Ryszard Kownacki – 10.09.2019

    system zwalczania szkodnikó musi być uniwersalny i raczej niezależny od rodzaju obiektu do którego sie delikwent przemieszcza. Przywileje dla zbiorkomu, likwidacya miejsc parkingowych ( n.p. na rzecz punktów w(y)siadki, ) uspokojenie ruchu, opłaty od długości aut - to wszystko może skutecznie zachęcić do właściwej metody przemieszczania. Poza tym szkoły powinny zostać uwolnione od państwowej bismarkowskiej opresji ( liwidacya obowiązku szkolnego, bon edukacyjny ) co może skutkować wzrostem ich ilości i spadkiem wielkości, a to uniemożliwi stosowanie dla nich extraordynaryjnych przywilejów drogowych

  • Sebastian Lk – 10.09.2019

    Co ma się stać? I tak nikt nie odczuje różnicy, bo miasta są non stop rozkopane :)

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....