TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Szczerbaciuk o ptz: Problemem jest czas i organizatorzy
InfoBus.pl - Opublikowano: 31.05.2017 09:51:54
Szczerbaciuk o ptz: Problemem jest czas i organizatorzy; fot. infoonas.pl

25 maja 2017 r. sejmowa Komisja Infrastruktury obradowała o znowelizowanej ustawie o transporcie zbiorowym. Głos zabrał m.in. prezes Polskiej Izby Gospodarczej Transportu Samochodowego i Spedycji Zdzisław Szczerbaciuk.

Oto co powiedział posłom na temat przygotowywanych przepisów:

-"Nasza organizacja zrzesza przede wszystkim dużych przewoźników, posiadających w tej chwili 60-65% potencjału komunikacyjnego w zakresie publicznego transportu zbiorowego. Oprócz tego pełnimy funkcje doradcze dla 200-250 samorządów terytorialnych, oczywiście w zakresie komunikacji publicznej. Tyle krótko o tym, dlaczego tym się zajmujemy i dlaczego zbieramy bardzo dużo informacji dotyczących realizacji tej komunikacji.

Trzeba powiedzieć, że termin, w którym państwa członkowskie Unii Europejskiej zobowiązały się do przyjęcia nowych zasad, czyli rozporządzenia nr 1370, szybko mija. Na kilku takich posiedzeniach Komisji za każdym razem mówiłem, że ten czas się zbliża, a właściwie w tej chwili nie mamy możliwości ruchu. Jeżeli bowiem ten projekt, który w tej chwili opracowuje rząd, nie zostanie szybko uchwalony, to będziemy mieć problem z rozpoczęciem, a przede wszystkim z zakończeniem procedury udzielania zamówień publicznych. To bardzo niepokoi wszystkich przewoźników, małych i dużych, bo chcemy wiedzieć, panie przewodniczący, Wysoka Izbo, według czego będziemy grać. Cały problem polega na tym, że przedsiębiorcy prowadząc działalność gospodarczą muszą wiedzieć, jak ta działalność będzie wyglądać za rok, dwa czy trzy, żebyśmy mogli rozwiązać choćby sprawę zakupu taboru.

Pan minister przedstawił tu pracę Zespołu, w którym miałem przyjemność pracować. Muszę powiedzieć, że generalnie członkowie Zespołu zgadzali się z kierunkiem. Kierunek jest słuszny, bo, tak jak w całej Unii Europejskiej, to jednostki samorządu terytorialnego ponoszą odpowiedzialność za realizację komunikacji, a nie jest to wola przedsiębiorcy czy będzie jeździć, czy nie. Samorząd – tak, jak wszędzie – musi mieć możliwość zapewnienia obywatelom poruszania się, a przedsiębiorcy to rozumieją i do tego się dostosowują. My jako organizacja jesteśmy zadowoleni z tego projektu, który został wypracowany i oczekujemy, że zostanie on dokończony i przekazany Wysokiemu Sejmowi do uchwalenia.

Tak jak powiedziałem, jest sprawa terminów. Proszę państwa, ponieważ ten projekt zakłada, że gros komunikacji będzie realizowane na podstawie umowy, a procedurę udzielania będzie można rozpocząć z dniem 1 czy 2 stycznia 2019 r., to jednostki samorządu terytorialnego będą mieć bardzo mało czasu na dokonania. Ponadto, na dzisiaj blisko 1600 podmiotów organizuje przewozy mając umowy z marszałkami na dopłaty. Trzeba liczyć się z tym, że tych 1600 podmiotów może być zainteresowanych uczestnictwem w różnego rodzaju przetargach. Już nie będę mówić o sytuacjach ekonomicznych. Proszę państwa, każdy rok dłużej powoduje degradację tego transportu, to, że przedsiębiorcy nie kupują taboru, że obywatele na bardzo wielkim obszarze tracą możliwość przemieszczania się, w szczególności po godzinie 15.00. Dlatego, proszę państwa, nasza organizacja i przedsiębiorcy oczekują szybkiego wprowadzenia w życie jakiejkolwiek ustawy, żeby była pewność, jak mamy działać w roku 2019 r.

(..) Trzeba sobie zdawać sprawę z tego, że cały problem z nowelizacją wynika z tego, że tak zwani organizatorzy nie podjęli działań w celu wprowadzenia w życie tej ustawy. To jest clou – tak można powiedzieć – bo gdyby oni je podjęli, to najprawdopodobniej mielibyśmy już ustawę, która obecnie obowiązuje i ona by działała.

Nasze obawy, proszę państwa, są takie – mieliśmy dzisiaj posiedzenie Zarządu i takie były pytania – a co będzie, jeśli samorządy dalej nie będą chciały realizować tej ustawy. Wprawdzie w przepisach przejściowych są zapisy, co mają zrobić do 31 grudnia 2017 r., ale załóżmy, proszę państwa, że samorządy do 31 grudnia nie ogłoszą zamiaru na wszystkie linie, albo województwa, które mają przeciętnie 500 linii komutacyjnych, zrobią tak jak poprzednio z planami – ogłoszą zamiar dla 30-40 linii. Wtedy będzie problem…"


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
ustawa
ptz
PIGTSiS

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....