TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Szczegóły śląskich linii BRT w październiku
- Opublikowano: 18.09.2019 11:00:21
Szczegóły śląskich linii BRT w październiku

W ostatnich tygodniach GZM przedstawiła koncepcję uruchomienia w perspektywie około dwóch lat m.in. kilkunastu nowych szybkich linii autobusowych, łączących główne ośrodki miejskie na jej terenie.

Linie te - uzupełniające ofertę pociągów – miałyby być jedną z pierwszych zmian układu komunikacji publicznej w Metropolii.

Koncepcję tę samorządowcy z GZM zaczęli już prezentować w swoich miastach i gminach. Jak jednak mówili we wtorek, dyskusję z mieszkańcami utrudnił dotąd brak szczegółowych materiałów źródłowych. Sugerowali też szczegółowe badania wykorzystania i efektywności poszczególnych dotychczasowych linii, pod kątem rozmów nt. ich optymalizacji.

Konkrety za miesiąc

Jak odpowiedział przewodniczący zarządu GZM Kazimierz Karolczak, bardziej szczegółowe materiały dotyczące proponowanych szybkich linii metropolitalnych mają trafić do miast i gmin GZM do połowy października.

-"Wtedy będzie można zacząć bardziej szczegółowe dyskusje nad kształtem tych linii szkieletowych" - ocenił przewodniczący zarządu Metropolii.

-"Odnośnie ograniczania obecnie funkcjonujących linii, przed każdą modyfikacją takich linii będzie przeprowadzone badanie napełnień" - zapowiedział. "Do tego, mam nadzieję, przyjęte zostanie w końcu studium transportowe (…), opracowanie zamówione blisko cztery lata temu. Mamy mały problem z odbiorem, z weryfikacją koreferatu, ale myślę, że szybko sobie z tym poradzimy i to będzie realna podstawa, aby zorientować się, jakie są oczekiwania podróżnych" - dodał.

Czas na bramki

Zaznaczył też, że wobec potrzeby wypracowania metody bieżącego badania ilości pasażerów i sposobu wykorzystania przez nich komunikacji miejskiej, Metropolia jest "na bardzo zaawansowanym" etapie wdrożenia nowej wersji systemu Śląskiej Karty Usług Publicznych w podregionie tyskim, gdzie wcześniejszy organizator komunikacji nie korzystał z tego rozwiązania.

Nowa wersja systemu ŚKUP ma umożliwiać m.in. płatności bankowymi kartami płatniczymi, a także dać podstawy do zaprojektowania docelowej modyfikacji systemu ŚKUP na terenie całej GZM.

-"Co do liczenia pasażerów, ze wszystkich sprawdzonych technologii wydaje się, że na placu boju została jedna: bramki liczące. Weszły tu już nowe rozwiązania, znacznie dokładniejsze niż dotąd. Patrząc pod kątem kosztów wdrożenia, jak i możliwości, wydaje się, że będziemy rekomendować zainstalowanie w każdym pojeździe takich bramek" - wskazał Karolczak.

Zgodnie z ustawą o związku metropolitalnym w woj. śląskim, na podstawie której działa Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia, może ona realizować zadania, należące do zakresu działania gminy, powiatu lub województwa lub koordynować realizację tych działań na podstawie zawartego porozumienia.(PAP)



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
linie
BRT
GZM
ZTM
  • Jacek Fink-Finowicki – 18.09.2019

    Niby XXI wiek, a nadal jako linie szkieletowe rozważane są autobusy BRT... i bramki liczące pasażerów. Przecież po pierwsze pod kątem nie tylko przepustowości, lecz również komfortu i kosztu podróży transport szynowy (Tramwaj. LRV, SKM, Metro...) bije BRT na głowę gdy policzymy LCC, a nie tylko koszt uruchomienia. Po drugie w erze internetu rzeczy można liczyć nie potoki wsiadających / wysiadających pasażerów (gdzie największy błąd popełnimy w godzinach szczytu, gdzie wielu pasażerów wysiada tylko na chwilę, by ułatwić wymianę pasażerów z głebi pojazdu) lecz możemy analizowac podróże od - do ... ba możemy zrobić analitykę pokazującą rozmieszczenie podróznych który lubią różne zespoły muzyczne... ech

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....