TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Szczecińscy przewoźnicy wymieniają tabor
Zbigniew Rafalski - Opublikowano: 26.02.2009 15:40:15 1 komentarz
Szczecińscy przewoźnicy wymieniają tabor

Zgodnie z zapowiedziami szczecińscy przewoźnicy SPA „Dąbie”i SPA „Klonowica”wprowadzili w ostatnim czasie na linie miejskie nowe autobusy. Łącznie od końca stycznia do połowy lutego do Szczecina trafiło 18 nowych Solarisów. Dołączyły one do grona 10 sztuk już eksploatowanych od pewnego czasu autobusów z serii Urbino.

Pierwszy w tym roku zrealizowany kontrakt dla SPA „Dąbie”określał dostawę 8 sztuk w pełni klimatyzowanych Solarisów Urbino 18.

Drugi kontrakt dla SPA „Klonowica”określał dostawę 5 sztuk Solarisów Urbino 12 oraz 5 sztuk Urbino 18. Autobusy w ramach leasingu finansowego dostarczył Millennium Leasing Warszawa.

Wszystko zaczęło się w 2005 roku kiedy to w Szczecinie po latach usilnych starań podpoznańskiego producenta SPA „Dąbie”zdecydowało się na zakup pierwszych 2 sztuk Solarisów Urbino 12. Następne zakupy Solarisów zostały poczynione w ubiegłym roku, kiedy to SPA „Klonowica”zakupiło 4 sztuki Urbino 18 a SPA „Dąbie”4 - Urbino 12.

Począwszy od 4 sztuk Solarisów Urbino 18 dostarczonych w 2008 roku wszystkie nowo kupowane autobusy otrzymują nowe malowanie. Wyróżnia się ono zielono-niebieskimi prostokątami umieszczonymi w różnych częściach białego nadwozia. Trzeba przyznać, że pomysł nowego malowania szczecińskich autobusów jest oryginalny i sprawia, że autobusy się wyróżniają.

W Urbino 12 zakupionych w tym roku zamontowano silniki DAF PR 183 o mocy 188 kW, a w Urbino 18 silniki DAF PR 228 o mocy 231 kW. Spełniają one najsurowsze normy czystości spalin EEV. We wszystkich autobusach zamontowano skrzynie biegów firmy ZF. Analogicznie autobusy solo otrzymały skrzynie ZF 6HP 504 natomiast autobusy mega skrzynie ZF 6HP 604.

Nowe Solarisy są oczywiście przystosowane do przewozu osób niepełnosprawnych. W drugich drzwiach zamontowano dodatkowe rampy najazdowe dla wózków. We wnętrzu zamontowano fotele pasażerskie firmy STER. Dodatkowo autobusy otrzymały tzw. „ciepły guzik”przy każdych drzwiach, umożliwiający otwieranie ich przez pasażera, po uruchomieniu funkcji przez kierowcę. Nad bezpieczeństwem pasażerów czuwa monitoring całej przestrzeni pasażerskiej. Dzięki zamontowaniu w kabinach kierowcy kas fiskalnych sprzedaż biletów została znacznie skrócona. W celu podniesienia bezpieczeństwa prowadzących pojazdy zamontowano pełne kabiny dodatkowo odgradzające przedni pomost.

Zakupy nowych autobusów pozwolą wyłączyć z eksploatacji najstarsze autobusy jeżdżące po Szczecinie, w tym ostatnie Ikarusy 280 i Jelcze M-11 i 120M. Z pewnością pasażerowie szczecińskiej komunikacji miejskiej pozytywnie odczują te zmiany. Przewoźnicy nie mogą jednak spocząć na laurach, ponieważ w następnej kolejności do wymiany są pierwsze Volvo z serii B10M oraz MAN-y NL 202.

Warto dodać, że łącznie obie szczecińskie spółki eksploatują prawie 200 autobusów.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Solaris
Szczecin
SPAK
SPAD
MAN
Jelcz
Volvo
  • Zyx – 27.02.2009

    Faktycznie, malowanie jest eleganckie, lecz szkoda, że zamówienia są tak małe. W tym tempie wymiana całego taboru może potrwać wieki.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....