TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Szczecin z jedną ofertą na linie i telebusa. Arrivy brak, PKS ponad budżetem
INFOBUS.PL - Opublikowano: 09.01.2019 14:00:21
W Szczecinie jedna oferta na linie i telebusa. PKS ponad budżetem

Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego w Szczecinie otrzymał jedną ofertę w przetargu na obsługę 18 linii autobusowych i usługi tele-busa przez cały 2019 r. Propozycja szczecińskiego PKS jest jednak o prawie 1/4 wyższa od szacunków urzędników.

Przypomnijmy, że poruszamy się cały czas w temacie przetargu, który został został ogłoszony w ostatnich dniach listopada. ZDiTM chce w nim wyłonić firmę, która pierwotnie od 1 stycznia do 31 grudnia 2019 r. miała świadczyć na rzecz miasta dwie usługi przewozowe. Pierwszą jest obsługa dziennych linii autobusowych 52, 70, 81, 83, 88, 105, 108, 121, 122, 123, 124 oraz nocnych 522, 523, 530, 531, 532, 535, 536. W ramach tej części zamówienia operator ma wykonać pracę eksploatacyjną w wymiarze 2 333 036 wzkm (+- 10%).

Drugim elementem umowy jest usługa transportu na żądanie, czyli tele-busa. W ciągu roku określono dyspozycyjność przewoźnika na 20 352 wozogodziny, również z założeniem odchyłki w granicach +- 10%.

Do wykonania zlecenia przewoźnik musi podstawić przynajmniej 50 autobusów różnych wielkości, których średni wiek początkowo miał nie przekraczać 17 lat. Jednak po jednym z pytań do SIWZ średnią obniżono do maksymalnie 12 lat.

Od warunków SIWZ odwołała się Arriva. Argumentacja przewoźnika była bardzo podobna do uwag, które zgłoszono do ubiegłorocznego przetargu z 2017 r. Cały czas nie jest znana dokładna data zawarcia umowy między przewoźnikiem, a organizatorem, co zdaniem Arrivy oznacza, że wykonawca składając ofertę nie ma wiedzy na temat długości czasu niezbędnego do przygotowania się w celu realizacji zamówienia.

A przygotowań jest całkiem sporo by objąć tak duży pakiet. Swoją skargę spółka skonkludowała żądaniem wprowadzenie do SIWZ zapisu, który będzie gwarantował zwycięzcy postępowania przynajmniej cztery miesiące na przygotowanie się do objęcia przewozów. ZDiTM połowicznie przychylił się do tego odwołania. Po zmianie zwycięzca postępowania będzie miał maksymalnie osiem tygodni na rozpoczęcie przewozów.

Przy okazji dokonano także nowego podziału pracy eksploatacyjnej pomiędzy przewoźników autobusowych obsługujących Szczecin i okolicznej gminy. Zgodnie z nim na 2020 i 2021 r. zostanie zawarta jedna umowa na obsługę zadań, które są objęte obecnym przetargiem.

Do wczoraj, 8 stycznia ZDiTM czekał na oferty. Na roczny zakup przewozów autobusowych oraz usługi tele-busa urzędnicy przygotowali 14 937 710,41 zł brutto. W informacji z otwarcia ofert nie wskazano jak ta suma "rozkłada się" na poszczególne usługi objęte tegoroczną umową.

Jedyna propozycja, którą otworzyli urzędnicy o prawie 1/4 przewyższa ich szacunki. Nie trudno się domyślić, że przedstawił ją PKS Szczecin, czyli obecny operator tego pakietu. Spółka zaoferowała swoje usługi w łącznej cenie 18 482 408,52 zł brutto. Po rozbiciu to na poszczególne elementy usługi mamy następujące stawki jednostkowe:

  • 6,36 zł/wzkm za kursy na liniach autobusowych
  • 111.67 zł netto za jedną wozogodzinę jezdną na tele-busie
  • 110,19 zł netto za jedną godzinę rezerwy na tele-busie
  • 8,33 zł/wzkm netto na komunikacji zastępczej

Szczecińska praktyka

Od kilku lat szczeciński ZDiTM kontraktuje w formie przetargów roczne przewozy na kilkunastu liniach miejskich, większości podmiejskich oraz nocnych. Regułą było, że za każdym razem zlecenia trafiały do PKS Szczecin. W tym roku przewoźnik również jako jedyny przedstawił ofertę. Sporo jednak brakuje. Wydaje się jednak, że urzędnicy poszukają dodatkowych środków, aby nie mieć problemu z obsadą. Jednak czy na dłuższą metę ten argument będzie dalej skutecznie przemawiał z krótkimi umowami?


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
linie
ZDiTM Szczecin
Arriva
PKS Szczecin
  • Wojciech Liberda – 09.01.2019

    Nie da się za darmo jeździć, tym bardziej, że do Niemiec niedaleko...

  • Ryszard Pfeifer – 09.01.2019

    Arivva i Mobilis , nie startują, bo kiepsko jest z Kierowcami w Szczecinie wszystko wyjeżdża do Niemiec i Norwegii lepsza kasa i niedaleko od Szczecina.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....