TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Szczecin testuje system Mobileye
RADIO SZCZECIN, MOBILEYE - Opublikowano: 15.04.2013 20:41:29
Szczecin testuje system Mobileye

Innowacyjny system zapobiegania wypadkom Mobileye C2-270 testują kierowcy SPAD „Dąbie”–jako pierwsi w Polsce. System monitoruje otoczenie w czasie jazdy i w porę wykrywa możliwe zagrożenia, a następnie informuje o nich prowadzącego pojazd.Dlatego nazywa się go także „trzecim okiem kierowcy”. Cały zestaw składa się z: mocowanejod wewnątrz kamery (przy przedniej szybie), modułu obróbki obrazu, głośnika alarmu dźwiękowego i wyświetlacza EyeWatch, które przekazuje wizualne ostrzeżenia dla kierowcy oraz informacji o dystansie do pojazdu z przodu ukazanej w czasie (sekundach). System cały czas monitoruje otoczenie w czasie jazdy i w porę wykrywa możliwe zagrożenia, a następnie informuje o nich prowadzącego pojazd.Testowany Mobileye C2-270ostrzega kierowcę autobusu o pięciu zdarzeniach m.in. o zmianie pasa ruchu bez kierunkowskazu, o zbyt małej odległości do pojazdu przed nim oraz o pojawieniu się pieszego na pasach. Urządzenie rozpoznaje też znaki drogowe i kontroluje prędkość. Ma to pomóc kierowcy być bardziej czujnym na drodze, np. gdy jego uwagę podczas jazdy odwróci pasażer kupujący bilet. Co ważne w przypadku autobusów –Mobileye pracuje w dzień i w nocy przy praktycznie każdej pogodzie.

Działanie systemu jest proste –kiedy wykryje, że pojazdy czy rowerzysta jedzie np. w zbyt małej odległości od poprzednika, ostrzega kierowcę sygnałem dźwiękowym i wizualnym. Okazuje się, że zaalarmowanie kierowcy na 1,5 sekundy przed najechaniem na przeszkodę może zapobiec aż 90 proc. wypadków tego typu! Co więcej, Mobileye działa także prewencyjnie. Po kilku tygodniach narzekania na mitygujący brzęczyk większość kierowców zaczyna jeździć tak, żeby alarm uruchamiał się znacznie rzadziej niż bezpośrednio po montażu systemu w pojeździe.

Jak podaje izraelski producent system może zmniejszyć ryzyko wypadku i kolizji o blisko 60 proc.!Taki właśnie rezultat odnotowano we flotach samochodowych, które zdecydowały się na montaż urządzenia Mobileye. W Polsce w swoich samochodach od stycznia br. wprowadza go dystrybutor Coca-Coli. Podobne systemy wspomagające kierowcę można już znaleźć m.in. w luksusowych samochodach BMW 5-Series, 6-Series, 7-Series oraz modelach Volvo S80, S60, XC70, XC60 i V70. Czy teraz nadszedł czas na autobusy? –„To mogłoby bardziej przeszkadzać, bo mamy zwracać uwagę na pasażerów, a nie dodatkowe urządzenia. Moim zdaniem to niepotrzebne i szkoda pieniędzy”–powiedział dziennikarzowi Radia Szczecin jeden z kierowców SPAD. O losie pierwszego wdrożenia Mobileye w komunikacji miejskiej w Polsce już wkrótce zdecydują szczecińscy radni. Koszt jednego takiego urządzenia to ok. 3 tysięcy złotych.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Szczecin
SPAD
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....