TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Szczecin na hybrydowych zakupach. 8 x MAXI i 8 x MEGA
INFOBUS.PL - Opublikowano: 19.10.2017 12:23:00 2 komentarze
Szczecin na hybrydowych zakupach. 8 x MAXI i 8 x MEGA

Mamy kolejny hybrydowy przetarg w tym tygodniu. Szczecin chce kupić łącznie 16 nowych autobusów spalinowo-elektrycznych. Będą to pojazdy standardowe jak i przegubowe.

To już drugi w tym roku zakup autobusów przez miasto dla należących do niego spółek przewozowych. Przypomnijmy, że w drugiej połowie czerwca Szczecin podpisał z Solarisem umowę na dostawę 20 autobusów spalinowych. Kontrakt opiewa na niespełna 34,2 mln PLN brutto. Dodatkowo miasto stara się o dotację z programu GEPARD na zakup elektrobusów. Piszemy o tym tutaj.

Teraz mamy kolejne podejście miasta do taborowych zakupów. Ogłoszony dziś przetarg ma pozwolić na wybór dostawcy 16 autobusów hybrydowych. Zamówienie jest podzielone na dwie części. W pierwszej Szczecin chce kupić osiem autobusów klasy MAXI z napędem spalinowo-elektrycznym. W części drugiej natomiast zostanie wyłoniona firma, która sprzeda miastu osiem przegubowych hybryd. Na tą chwilę nie wiadomo ile urzędnicy mają przygotowane na zakup.

Na omówienie SIWZ jeszcze przyjdzie czas, więc przechodzimy z marszu do warunków formalnych zamówienia. W zadaniu pierwszym są to:

  • jego średnioroczny obrót w obszarze objętym zamówieniem w okresie ostatnich trzech lat obrotowych (tj. 2014, 2015, 2016), a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wyniósł minimum 15 000 000 PLN.
  • posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości nie niższej niż 10 000 000 PLN.
  • minimum jedną dostawę obejmującą co najmniej 4 autobusy hybrydowe przeznaczone do przewozu osób w komunikacji miejskiej fabrycznie nowe, niskopodłogowe, o długości 12 metrów (+/- 1 m) (jednoczłonowe)
  • wadium 200 000 PLN

Natomiast w części drugiej oferent musi spełnić następujące warunki:

  • jego średnioroczny obrót w obszarze objętym zamówieniem w okresie ostatnich trzech lat obrotowych (tj. 2014, 2015, 2016), a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wyniósł minimum 20 000 000 PLN.
  • posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości nie niższej niż 15 000 000 PLN.
  • minimum jedną dostawę obejmującą co najmniej 4 autobusy hybrydowe przeznaczone do przewozu osób w komunikacji miejskiej, fabrycznie nowe, niskopodłogowe, o długości 18 metrów (+/- 1 m) (dwuczłonowe).
  • wadium 300 000 PLN

Wstępny termin składania ofert wyznaczono na 28 listopada. Jednak wiadomo, że jego dotrzymanie może niekoniecznie będzie możliwe. Propozycje, które otrzyma miasto zostaną ocenione przy pomocy sześciu kryteriów:

  • Emisja dwutlenku węgla - 20 %
  • Całkowita liczba miejsc pasażerskich - 10 %
  • Ilość czynnika chłodzącego klimatyzacji - 4 %
  • Podatność obsługowo-serwisowa / Waga: 4 %
  • Zawieszenie osi przedniej - 2 %
  • Cena - 60 %

Pozostaje zatem czekać na dalszy bieg przetargu. Czy będziemy świadkami hybrydowego starcia MAN-a, Solarisa i Volvo? Na to pytanie częściowo będzie można odpowiedzieć jak zajrzymy w SIWZ. Dostawcy hybryd dla Szczecina będą mieli 270 dni od podpisania umów na zrealizowanie dostaw.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Szczecin
UM
SPAK Szczecin
SPAD Szczecin
przetarg
tabor
hybryda
  • Pako – 19.10.2017

    Mało miast preferuje volvo że względu na cenę a szkoda bo to porządne hybrydy

  • Krakus – 19.10.2017

    Jak widać nie są skoro przez tyle czasu udało im się sprzedać hybrydy tylko do 3 miast.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....