Miasto Szczecin właśnie ogłosiło przetarg na 20 autobusów, w tym 10 przegubowych i 10 standardowych.
Przypomnijmy, że w listopadzie ubiegłego roku informowaliśmy o tym, że Szczecin planuje kupić za nieco ponad 39,2 mln zł 16 autobusów hybrydowych. Miasto liczy, że uzyska dofinansowanie z UE. Autobusy hybrydowe i elektryczne mają w przyszłości zdominować komunikację w ścisłym centrum miasta. Drugi wniosek złożono również o dofinansowanie zakupu autobusów za ponad 27,1 mln zł z Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020 został złożony pod koniec września - poinformowały wówczas służby prasowe szczecińskiego magistratu. Teraz sprawdzamy SIWZ i to w jakie autobusy celują urzędnicy.
20 diesli EURO 6
Najpierw standardowe. Miasto chce, żeby pojazdy były długości 12m, szerokości 2,5-2,55m i wysokości do 3,25m. Autobusy mają na pokładzie pomieścić co najmniej 85 pasażerów, z czego 30 na miejscach siedzących, a 10 pasażerów znajdzie miejsca siedzące dostępne bezpośrednio z podłogi, a co najmniej przy 4 siedzeniach zamontowane zostaną pasy bezpieczeństwa. 6,5-12-llitrowy silnik o mocy co najmniej 180kW, spełniający normy emisji spalin EURO6, sprzężony z 4-biegową automatyczną skrzynią biegów. Pojazdy mają także mieć na wyposażeniu standardowe już układy bezpieczeństwa ABS i ASR (EBS), a zakładany układ drzwi wejściowych to 2-2-2. Dodatkowo na wyposażeniu mają się znaleźć gniazda USB oraz klimatyzacja całopojazdowa.
Autobusy przegubowe mają być długości 18m, szerokości 2,5-2,55m i wysokości do 3,25m, zabierające na pokład 140 pasażerów, 40 na miejscach siedzących, a w tym co najmniej 14 miejsc dostępnych bezpośrednio z podłogi, a przy 4 siedziskach umieszczone zostaną pasy bezpieczeństwa. Silnik o mocy min. 220kW, mieszczący się w przedziale 9,2-12 litrów, spełniający normy emisji spalin EURO6, sprzężony z 4-biegową automatyczną skrzynią biegów. Autobusy na wyposażeniu mają mieć również systemy bezpieczeństwa typu ABS i ASR (EBS), zakładany układ czterech par dwuskrzydłowych drzwi to 2-2-2-2. Oprócz tego dodatkowym komfortem dla podróżnych będzie klimatyzacja przestrzeni pasażerskiej i gniazda USB.
Jak składać propozycje?
Oferent, który chce być brany pod uwagę samorządowców powinien wpłacić wadium w wysokości 500tys zł. Tutaj decyduje moment wpływu środków na konto zamawiającego. Ponadto wymagana jest zdolność kredytowa w wysokości 15 mln zł, a dodatkowo należy wykazać dochód 50 mln średniorocznie za ostatnie trzy lata działalności. Poza tym przyszły wykonawca powinien wykazać jedną dostawę 5 autobusów standardowych i 5 przegubowych. Dostawy nowych autobusów przewidziano na przełomie lutego i marca 2018 roku. Miasto będzie brało pod uwagę sześć kryteriów oceny ofert, cena ? 60%, materiał z którego została wykonana konstrukcja nośna z wyłączenie ściany przedniej i tylnej ? 10%, podatność obsługowo-serwisowa ? 10%, pojemność silnika w autobusie standardowym (jednoczłonowym) ? 9%, pojemność silnika w autobusie dwuczłonowym (przegubowym) ? 9% oraz sposób osiągnięcia normy emisji spalin EURO6 ? 2%. Oferty można składać do 8. lutego br.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Dodaj komentarz
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.