Spółka SPA Klonowica, obsługująca większość linii na lewobrzeżu Szczecina, odebrała dwa fabrycznie nowe autobusy miejskie ?Solaris Urbino 18. Pojazdy wyróżniają się zdecydowanie większą powierzchnia przeznaczoną dla osób niepełnosprawnych i wózków. To teraz praktycznie dwa osobne stanowiska ?jedno dla osoby niepełnosprawnej poruszającej się na wózku, zaś drugie ?dla wózka dziecięcego. Pierwsze z nich znajduje się nieco dalej od II drzwi pojazdu i bezpośrednio sąsiaduje z miejscem na wózek ?oddzielono zostało jednak od niego barierką i oparciem. Jeżeli zajdzie taka potrzeba oba stanowiska mogą służyć zarówno osobom niepełnosprawnych, jak i rodzicom z wózkami. Zmiana rozplanowania siedzeń w przegubowcach z Bolechowa wynika z nowych przepisów unijnych i zgodnie z nową homologacją konieczne było wykonanie wydzielania obu stanowisk. Dodatkowe miejsce powstało kosztem dwóch foteli, które w starszych wersjach znajdują się na lewym nadkolu przedniej osi. Takie rozwiązanie będzie także we wszystkich kolejnych fabrycznie nowych autobusach. Dwa nowe Solarisy Urbino 18 wyposażone są w silniki DAF MX-11 Euro 6 oraz całopojazdową klimatyzację.
Szczecińskie Przedsiębiorstwo Autobusowe ?Klonowica?zamówiło 2 sztuki modelu Urbino 18 jeszcze jesienią zeszłego roku. Przewoźnik posiada w swoim taborze już 60 autobusów marki Solaris, w tym aż 34 szt. w wersji przegubowej Urbino 18. Współpraca SPAK z Solarisem rozpoczęła się w 2008 roku od zakupu 4 sztuk przegubowych Urbino. Od tamtej pory prawie regularnie dostarczane są kolejne nowe autobusy pozyskiwane w drodze zamówień publicznych. Ostatnie dwa lata to czas w którym SPAK nie zakupił żadnego fabrycznie nowego autobusu. By odnawiać zużyty tabor pozyskiwane są jedynie używane autobusy głównie marki MAN, dotychczas w ilości 11 sztuk (odpowiednio 6 sztuk w 2013 i 5 sztuk w 2014 roku). SPAK posiada obecnie jeszcze 27 sztuk autobusów wyprodukowanych przed 2000 rokiem. Najwięcej spośród nich 20 sztuk stanowią przegubowe Volvo B10MA, zakupione w latach 1994-1995 w ilości 40 sztuk. Łącznie Szczecin w tamtym czasie zakupił aż 80 sztuk tego modelu, z czego połowa trafiła do drugiego szczecińskiego przewoźnika z Dąbia.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Takie rozwiazanie m.w. znajdzie sie takze u stalego klienta Solarisa Üstra w Hannoverze. Moim zdaniem najlepsze rozwiazanie. W Lodzi z dostawy z 2011r. przeguby podobnie mieli taka duzo przestrzen, tylko ze bez tego oparcia po srodku. Brawo za postep!
A ile miejsc siedzących mniej. Przynajmniej 2 jak nie 4
A co, to turystyczny autobus ze kazdy musi siedziec?! Inwalidzi tez maja prawo, korzystac z KM! Tym zdaniem powyzej autobus by tez mogl miec spokojnie tylko 2 drzwi jak w angli: Pierwsze i trzecie. No bo przeciez az 8 miejsca sie traca. I na przodzie powinny byc wszystkie siedzenia na podesztach. No bo 4 siedzenia sie marnuje.
Dodaj komentarz
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.