TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Szczecin i dwa nowe Urbino 18
Aleksander Kierecki - Opublikowano: 23.03.2015 20:25:28 3 komentarze
Szczecin i dwa nowe Urbino 18

Spółka SPA Klonowica, obsługująca większość linii na lewobrzeżu Szczecina, odebrała dwa fabrycznie nowe autobusy miejskie ?Solaris Urbino 18. Pojazdy wyróżniają się zdecydowanie większą powierzchnia przeznaczoną dla osób niepełnosprawnych i wózków. To teraz praktycznie dwa osobne stanowiska ?jedno dla osoby niepełnosprawnej poruszającej się na wózku, zaś drugie ?dla wózka dziecięcego. Pierwsze z nich znajduje się nieco dalej od II drzwi pojazdu i bezpośrednio sąsiaduje z miejscem na wózek ?oddzielono zostało jednak od niego barierką i oparciem. Jeżeli zajdzie taka potrzeba oba stanowiska mogą służyć zarówno osobom niepełnosprawnych, jak i rodzicom z wózkami. Zmiana rozplanowania siedzeń w przegubowcach z Bolechowa wynika z nowych przepisów unijnych i zgodnie z nową homologacją konieczne było wykonanie wydzielania obu stanowisk. Dodatkowe miejsce powstało kosztem dwóch foteli, które w starszych wersjach znajdują się na lewym nadkolu przedniej osi. Takie rozwiązanie będzie także we wszystkich kolejnych fabrycznie nowych autobusach. Dwa nowe Solarisy Urbino 18 wyposażone są w silniki DAF MX-11 Euro 6 oraz całopojazdową klimatyzację.

Szczecińskie Przedsiębiorstwo Autobusowe ?Klonowica?zamówiło 2 sztuki modelu Urbino 18 jeszcze jesienią zeszłego roku. Przewoźnik posiada w swoim taborze już 60 autobusów marki Solaris, w tym aż 34 szt. w wersji przegubowej Urbino 18. Współpraca SPAK z Solarisem rozpoczęła się w 2008 roku od zakupu 4 sztuk przegubowych Urbino. Od tamtej pory prawie regularnie dostarczane są kolejne nowe autobusy pozyskiwane w drodze zamówień publicznych. Ostatnie dwa lata to czas w którym SPAK nie zakupił żadnego fabrycznie nowego autobusu. By odnawiać zużyty tabor pozyskiwane są jedynie używane autobusy głównie marki MAN, dotychczas w ilości 11 sztuk (odpowiednio 6 sztuk w 2013 i 5 sztuk w 2014 roku). SPAK posiada obecnie jeszcze 27 sztuk autobusów wyprodukowanych przed 2000 rokiem. Najwięcej spośród nich 20 sztuk stanowią przegubowe Volvo B10MA, zakupione w latach 1994-1995 w ilości 40 sztuk. Łącznie Szczecin w tamtym czasie zakupił aż 80 sztuk tego modelu, z czego połowa trafiła do drugiego szczecińskiego przewoźnika z Dąbia.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Szczecin
SPAK
  • Teofilow – 23.03.2015

    Takie rozwiazanie m.w. znajdzie sie takze u stalego klienta Solarisa Üstra w Hannoverze. Moim zdaniem najlepsze rozwiazanie. W Lodzi z dostawy z 2011r. przeguby podobnie mieli taka duzo przestrzen, tylko ze bez tego oparcia po srodku. Brawo za postep!

  • do Teofilow – 25.03.2015

    A ile miejsc siedzących mniej. Przynajmniej 2 jak nie 4

  • Teofilow – 26.03.2015

    A co, to turystyczny autobus ze kazdy musi siedziec?! Inwalidzi tez maja prawo, korzystac z KM! Tym zdaniem powyzej autobus by tez mogl miec spokojnie tylko 2 drzwi jak w angli: Pierwsze i trzecie. No bo przeciez az 8 miejsca sie traca. I na przodzie powinny byc wszystkie siedzenia na podesztach. No bo 4 siedzenia sie marnuje.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....