TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

System pomiaru ciśnienia i temperatury w oponach także autobusowych
DRABPOL - Opublikowano: 27.02.2014 11:15:58
System pomiaru ciśnienia i temperatury w oponach także autobusowych
O tym jak ważny jest prawidłowy poziom ciśnienia w oponach nie trzeba nikogo przekonywać. Prowadzone wcześniej badania wykazały, że wśród przyczyn awarii do których wzywany jest serwis –aż 90 % spowodowane jest utratą ciśnienia w oponie, o której kierowca nie wiedział. W celu rozwiązania tego problemu Continental opracował nowy system bezpieczeństwa zapobiegający utracie ciśnienia w oponach–przyczynie numer jeden ich defektu : ContiPressureCheck –system monitorowania ciśnienia i temperatury.System ContiPressureCheckTM (System CPC) umożliwia stałe nadzorowanie ciśnienia w oponach oraz ich temperatury. System ten wykrywa wszelkie zmiany ciśnienia i temperatury i w przypadku spadku ciśnienia lub wzrostu temperatury w jednej z opon kierowca otrzymuje natychmiast odpowiednie ostrzeżenie.System podstawowy składa się z centralnego urządzenia sterującego (Central Control Unit - CCU) oraz czujników opon, takich jak : czujnik ciśnienia, czujnik temperatury, czujnik przyspieszenia, układu przełączającego do analizowania, nadajnika radiowego oraz baterii litowej.Czujnik we wnętrzu opony przesyła dane do centralnego odbiornika (elektronicznego modułu sterującego –ECU). Moduł ten przetwarza dane, zapisuje ostrzeżenia i przesyła je na wyświetlacz w kabinie. System Conti natychmiast powiadamia kierowcę o złym ciśnieniu, dzięki czemu kierowca może natychmiast podjąć działania korygujące i nie dopuścić do awarii. Jeśli ciśnienie gwałtownie spadnie system w ciągu kilku sekund uruchomi alarm. Podobnie przedstawia się sytuacja z temperaturą. Wzrost temperatury w oponie prowadzi nie tylko do jej szybszego zużycia, ale przede wszystkim może być przyczyną jej wystrzału/ rozerwania . Jeśli tylko podnosi się temperatura opony, kierowca otrzymuje ostrzeżenie i tym samym może przeciwdziałać zarówno jej zużyciu , a przede wszystkim nie dopuścić do sytuacji zagrażającej bezpieczeństwu na drodze. Kto z nas podróżując po polskich drogach nie widział na poboczach kawałków zniszczonych opon. To właśnie wysoka temperatura opony, nie kontrolowana przez kierowcą jest tego częstą przyczyną. W wielu przypadkach nagrzanie opony może doprowadzić nawet do pożaru.System ContiPressureCheck można łatwo i szybko zainstalować W jednym module, zamkniętym w gumowym pojemniku zintegrowano bowiem czujniki, system komunikacji i przetwarzanie danych. Gumowy kontener jest przyklejany do wewnętrznej powierzchni opony, a nad nim montuje się nadajnik, który powinien działać przez okres 6 lat lub ok. 600 tys. km. Zaletą systemu w porównaniu z czujnikami umieszczanymi na zewnątrz opony jest eliminacja błędów spowodowanych rozgrzaniem hamulców.System ContiPressureCheck można zastosować do różnych rodzajów i rozmiarów opon. Jedynym warunkiem jego stosowania to jest, aby ciśnienie w oponach wynosiło powyżej 4 atmosfer. Długość życia czujnika równa cyklowi życia opony, a nawet dłużej, gdyż czujnik ze starej opony może być zamontowany w nowej i użytkowany w niej do wyczerpania się baterii (6 lat). Co ważne ContiPressureCheck nie tylko podaje dokładne wartości ciśnienia i temperatury, ale dla pozostałych operatorów flot jest również cennym wskaźnikiem efektywności zarządzania paliwem i oponami we flocie. Ponadto system CPC współpracuje z systemem zarządzania flotą pojazdów FM . Dzięki temu zarządzający flotą , czy dyspozytor ma pełną informację o stanie swoich pojazdów i w razie wystąpienia awarii ogumienia może natychmiast podjąć odpowiednie kroki w celi usunięcia usterek , skierowania szybko na trasę autobusu zastępczego, itpContiPressureCheck może być dostosowany do wymagań każdej floty. Istnieje wielemożliwych kombinacji, od czujnika po odbiornik, które mogą być zamontowane na różnesposoby. Autokary, samochody ciężarowe i naczepy –oddzielne lub razem –indywidualna ocena we flocie umożliwia dopasowanie zastosowania produktu do potrzeb klienta.Rynek polskiOrganizowaniem stacji serwisowych i przeprowadzaniem dla nich szkoleń zajmuje się w Polsce firma Drabpol –dealer systemów CPC. W komfortowej sytuacji są floty, które posiadają już swoje własne, zamknięte serwisy i zatrudniają personel do jego obsługi, gdyż przystosowanie istniejącego serwisu do instalacji i obsługi systemów pomiaru ciśnienia i temperatury w oponach to jedynie zakup wyposażenia i odbycie szkolenia. Tak przygotowany serwis to oszczędność dla floty, której kierownik nie musi zlecać wykonania tych czynności na zewnątrz i może dodatkowo sam świadczyć usługi dla rynku i tym samym prowadzić dodatkową działalność komercyjną. Na zlecenie MPK Kraków przygotowywany jest autobus Solaris, w którym informacje o ciśnieniu i temperaturze w oponach pokazywane będą na wyświetlaczu (w ramach projektu z OEM). Ponadto, jako standard zabudowy w autobusach, firma AMZ Kutno proponuje miejsce pracy kierowcy FAP+, gdzie na wyświetlaczu DMUX mogą być podane informacje o ciśnieniu i temperaturze w oponach (jako opcja).
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Drabpol
opona
Continental
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....