TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Syndrom Ostrołęki. Na 5 elektrobusów również brak ofert
INFOBUS.PL - Opublikowano: 29.08.2018 16:00:20
fot. MZK Ostrołęka

Ostrołęka może stać się autobusowym synonimem pechu. Miasto kilka razy już próbowało kupić łącznie 10 autobusów klasy MIDI- spalinowych i elektrycznych. Po kolejnej porażce z próbą zakupu tych pierwszych dochodzi dzisiejsze unieważnienie przetargu na elektrobusy. Powód? Brak ofert.

Przypomnijmy, że Ostrołęka już dwa razy szukała firmy, która dostarczy jej 5 autobusów elektrycznych klasy MIDI. Za pierwszym razem miastu nie udało się zdobyć ani jednej oferty. Stąd styczniowa decyzja o unieważnieniu przetargu.

Na powtórkę musieliśmy czekać prawie 8 miesięcy. Zaczęła się ona pod koniec lipca. Miasto konsekwentnie interesował wyłącznie segment MIDI. Jednak nie bez szans byli producenci, którzy nie mieli w swoim portfolio takich konstrukcji. Miasto zrobiło ukłon w ich stronę i wyraziło zgodę na przedłożenie wraz z ofertą raportu z testu SORT2 dla wersji dwunastometrowej oferowanego pojazdu z jednoczesnym poświadczeniem certyfikowanej jednostki uprawnionej do przeprowadzania tego rodzaju badań, iż zużycie energii dla pojazdu o długości 10 m, nie będzie większe niż otrzymane dla pojazdu 12 m.

Elektrobusy musiały mieć nadwozia o długości od 9,5 do 10,5 m, szerokości od 2,5 m do 2,55 m, wysokość maksymalną 3,4 m oraz niską podłogę na całej długości. Wysokość wejścia nie mogła przekraczać 330 mm. Standardowo w celu poprawy komfortu wsiadania do autobusu, przewidziano funkcję przyklęku, która pozwoliłaby obniżyć wysokość wejścia od 60 do nawet 90 mm. Dostęp na pokład ma być zapewniony przez dwa wejścia w układzie 1-2-0. Jak więc widać wymagania niewiele się zmieniły w stosunku do poprzedniego przetargu.

Wydłużono czas na dostawę. Tym razem urzędnicy oczekiwali przekazania elektrobusów do 28 czerwca 2019 roku. Wydawało się, że to w sam raz aby otrzymać choć jedną ofertę. Nic z tego- dziś, 29 sierpnia miasto unieważniło przetarg z powodu braku ofert. Taka sama przyczyna stała także za anulowaniem już trzeciego postępowania na zakup autobusów spalinowych.

W którym więc miejscu Ostrołęka popełnia błąd? O ile w pierwszych podejściach winę za to ponosiły napięte terminy dostaw, tak w przypadku ostatnich ciężko wskazać coś konkretnego.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
Ostrołęka
UM
MZK Ostrołęka
elektrobus
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....