TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Świdnik chce mieć swoje autobusy. I to elektryczne
InfoBus.pl - Opublikowano: 16.03.2020 10:00:01
Świdnik chce mieć swoje autobusy. I to elektryczne; fot. UM Świdnik

Na razie w Świdniku trwa komunikacyjny audyt, ale miejskie, komunikacyjne plany na przyszłość już się klarują.

Ich elementem będzie nowy dworzec przesiadkowy i miejska komunikacja oparta na elektrycznych autobusach. O ile pierwsze przedsięwzięcie z pewnością zostanie zrealizowane w tym roku, o tyle drugie jest zależne od środków zewnętrznych. Świdniccy urzędnicy chcą je pozyskać z funduszy norweskich.

Cztery linie

Komunikacja miejska łącząca Świdnik z Lublinem od kilku lat intensywnie się zmienia. W tej chwili mieszkańcy mogą korzystać z trzech linii dziennych i jednej nocnej. Potrzeby są jednak większe, ale ich realizacja zależy od pieniędzy w kasie ratusza.

-"W tej chwili do komunikacji miejskiej dopłacamy rocznie około 1,2 mln zł – mówi Marcin Dmowski, zastępca burmistrza. – Staramy się również odpowiadać na oczekiwania mieszkańców i regularnie sprawdzać na ile obecne rozwiązania zaspokajają ich potrzeby.

Komunikacyjny audyt

Temu będzie służyć planowany audyt. Liczenie pasażerów na miejskich liniach jest związane również ze zmianami w komunikacji wprowadzonymi jesienią minionego roku. Wówczas zmodyfikowano trasę autobusów z numerem 35. Od października linia objeżdża niemal całe miasto, dojeżdża również do osiedla Adampol i al. Armii Krajowej, czyli do miejsc dotąd nie obsługiwanych przez komunikację publiczną.

-"Chcemy sprawdzić jak te rozwiązania się przyjęły, ilu pasażerów korzysta z nowej linii i jakie mają uwagi. Audyt zrobimy własnymi siłami. Przez kilka dni nasi urzędnicy będą jeździć autobusami i liczyć pasażerów. Tym samym dane będą najbardziej wiarygodne – tłumaczy zastępca burmistrza. – Na ich podstawie będziemy się zastanawiać, co dalej z liniami.

Dwie zmienne

Przedstawiciele ratusza snują również plany dotyczące przyszłości świdnickiej komunikacji. Będą one zależeć od dwóch przedsięwzięć. Jedno, czyli budowa dworca przesiadkowego w rejonie ul. Kolejowej, za chwilę się rozpocznie. Drugim jest stworzenie ekologicznej komunikacji miejskiej.

-"Pierwszą inwestycję zrealizujemy w tym roku. Natomiast druga, czyli zakup autobusów elektrycznych, zależy od pozyskania środków zewnętrznych w ramach funduszy norweskich – tłumaczy M. Dmowski.

Świdniccy urzędnicy są już w finale walki o pieniądze z tego źródła. Teraz wszystko zależy od oceny wniosku, który muszą złożyć do lipca.

-"Na pewno w naszych planach dotyczących komunikacji miejskiej musi zostać uwzględniony dworzec przesiadkowy, który będzie pełnił rolę węzła komunikacyjnego. W tym miejscu autobusy będą rozpoczynały i kończyły trasę. Zastanawiamy się również nad stworzeniem własnej linii, która będzie zbierała pasażerów z całego miasta i dowoziła na dworzec przesiadkowy. Tym samym podróżni mieliby możliwość przesiadki na szybkie linie autobusowe kursujące do Lublina oraz do pociągów – mówi zastępca burmistrza.

W zgodzie z Lublinem

Władze miasta tłumaczą, że zmiany związane z budową dworca przesiadkowego nie będą dotyczyły jeszcze tego roku. Zaznaczają również, że przyszły kształt świdnickiej komunikacji będzie zależał od planów władz stolicy województwa

-"W Lublinie niebawem ruszy budowa dworca intermodalnego. Jego powstanie wpłynie także na zmianę systemu komunikacji w mieście. Nasze plany również muszą uwzględniać tę inwestycję – dodaje M. Dmowski.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
elektrobus
Świdnik

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....