TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Światowa premiera trolejbusu VISEON LT20 (1)
Aleksander Kierecki - Opublikowano: 29.06.2011 23:08:48 12 komentarzy
Światowa premiera trolejbusu VISEON LT20 (1)

Firma VISEON Bus GmbH przyzwyczaiła nas do bardzo śmiałych linii i nowoczesnych kształtów. To jednak co wymyślili niemieccy projektanci przy przegubowym trolejbusie LT20 wyprzedza wszystkie dotychczasowe dokonania. Nawet Neoplana, a pamiętajmy, że trzon spółki z Pilsting pochodzi właśnie od tego zasłużonego i legendarnego już niemieckiego producenta. VISEON LT20 to pierwszy niskopodłogowy trolejbus przegubowy o długości 19,50 m. Na początek odszyfrujmy jego nazwę: L oznacza \'low floor\', T to \'trolley\', a “20“oznacza zaokrągloną długość konstrukcji w metrach. Zaprezentowany w Solingen model to zupełny prototyp, ale jednocześnie pierwszy członek trolejbusowej (a pewnie i autobusowej) rodziny VISEON-a. Dzięki modułowej zabudowie możemy tutaj w przyszłości oczekiwać kolejnych niskopodłogowych egzemplarzy o długości od 12,0 m aż do 21,15 m (czyli czteroosiowego przegubowego pojazdu o pojemności do 180 pasażerów). –„Elektryczny napęd bez emisji spalin stał się dla transportu publicznego światowym trendem\' –mówi ErnöBartha, główny projektant VISEON Bus GmbH. –„Jednocześnie, coraz więcej samorządów i przewoźników zaczyna przywiązywać dużą wagę do oryginalnej i nowoczesnej stylistyki taboru. Chcą, aby ich pojazdy były jeszcze bardziej atrakcyjne dla pasażerów. VISEON LT20 zapewnia optymalną kombinację obu tych aspektów –napędu elektrycznego i wyróżniającego się designu.\' Podkreślmy, że ten wyjątkowy trolejbus został już sprzedany i to w liczbie aż 12. egzemplarzy. Docelowo mają one obsługiwać trolejbusową linię łączącą centrum z Królewskim Uniwersytetem w Rijadzie, w Arabii Saudyjskiej.

O zastosowanych rozwiązaniach stylistycznych, samej konstrukcji i nowościach wewnątrz trolejbusu napiszemy w kolejnym artykule, natomiast teraz skupimy się na układzie napędowym LT20. Tutaj na pewno na uwagę zasługuje zoptymalizowanie całego osprzętu na dachu pojazdu. Przetwornice do napędu, sieć pokładowa i klimatyzacja są umieszczone razem, w sposób maksymalnie oszczędzający miejsce i zarazem utrzymujący spójną stylistykę pojazdu. Warto tutaj podkreślić, że cały układ napędowy został dostarczony przez Vossloh Kiepe, jako zintegrowany „electric roof concept”. Wszystkie urządzenia elektryczne zostały zainstalowane na dachu, w jednej obudowie, w przedniej części pojazdu. Wszystkie kable zasilające oraz oprzyrządowanie klimatyzacji zostało ulokowane wzdłuż dachu lub na jego krawędzi. W efekcie wnętrze trolejbusu zostało „oczyszczone”z jakichkolwiek kabli, a w szczególności tych przewodzących wysokie napięcie. Obudowa na dachu zawiera falownik, transformator 24 V, jak również konwerter klimatyzatora do zasilania sieciowego 400 V. System zawiera także opcję rekuperacji energii wytwarzanej podczas hamowania i jej oddawania do sieci.

Układ napędowy nowego trolejbusu został oparty o asynchroniczny silnik trakcyjny Vossloh Kiepe o mocy 240 kW. Jest on zamontowany z tyłu pojazdu po lewej stronie. Moc jest przenoszona na tylną portalową oś napędową ZF AV 132, a maksymalna prędkość trolejbusu to 70 km / h. Środkowa oś również została dostarczona przez ZF, natomiast przednia sztywna belka to produkcja MAN (VOK-07-B). Odbierak prądu typu OSA 500 Series jest zainstalowany na dachu w tylnej części trolejbusu. Aluminiowe pałąki wyposażone są w siłowniki pneumatyczne i elektroniczne sterowanie, które pozwala automatycznie oraz bezpiecznie obniżyć cały pantograf podczas np. wykolejenia czy jazdy na układzie pomocniczym.

Aby VISEON LT20 mógł działać niezależnie od linii napowietrznych, trolejbus posiada tzw. APU (pomocnicze źródło zasilania). Mamy tutaj silnik Diesla - Cummins o pojemności 6,7-litra zintegrowany z generatorem, który w razie potrzeby dostarcza maks. moc na poziomie 175 kW. Za pomocą tej jednostki pojazd może kontynuować jazdę na odcinkach bez energii elektrycznej lub podczas np. prac budowlanych. Jeśli kierowca przeniesie się z elektrycznego napędu na APU, generator jest automatycznie załączany i nie trzeba wykonywać żadnych dodatkowych czynności. Ponadto wszystkie urządzenia pomocnicze, takie jak wentylatory, sprężarki i klimatyzacja będą nadal funkcjonować bez zakłóceń. Poniżej dane techniczne VISEON LT20, a w kolejnym wydaniu InfoBusa napiszemy o wyposażeniu wnętrza i samej konstrukcji tego niezwykłego trolejbusu:

Długość

19515 mm

Szerokość

2.550 mm

Wysokość

3600 mm

Wysokość wnętrza

2300 mm

Szerokość drzwi

340/340/340 mm

Rozstaw osi

5,875 mm / 5,055 mm

Zwis przód / tył

3470 / 3400 mm

Dopuszczalna masa całkowita

33200 kg

Pojemność pasażerska –miejsca siedzące / stojące

44 + 1 / 84

Silnik trakcyjny

Vossloh Kiepe o mocy 240 kW, napęd na tylną oś

Przekładnia

1,85:1

Pomocnicze źródło zasilania (APU)

Cummins o poj. 6700 cm3 w połączeniu z generatorem energii elektrycznej o max. mocy 175 kW.

Klimatyzacja

W pełni automatyczny system klimatyzacji Sütrak AC 136 III o mocy 2 x 33 kW, z oddzielnym układem dla kierowcy o mocy 7 kW.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
VISEON
trolejbus
  • ixi – 30.06.2011

    ale futura!! Ciekawe czy sie przyjmie..

  • OMG – 30.06.2011

    Tak powinien wygląać Solaris...

  • mm – 30.06.2011

    solaris przy tym to .... solaris na żyletki!!

  • MB – 30.06.2011

    @mm: Popatrz na Solarisa Urbino 18 BHNS, a dopiero potem narzekaj!!!

  • siara – 01.07.2011

    nie opowiadaj bajek. solaris przy viseonie to SYF !!!

  • kszyszek – 01.07.2011

    Ale co to za bujda, że jest to pierwszy niskopodłogowy autobus przegubowy o długości prawie 20 metrów? A Mercedes CapaCity? A MAN Lion's City GXL? Jeśli byłoby napisane, że to pierwszy niskopodłogowy trolejbus o długości prawie 20 metrów, to bym się zgodził...

  • Asesino – 01.07.2011

    @siara. Chętnie się dowiem ile godzin wyjeździłeś jednym i drugim. Może miałes okazję pogrzebać przy tych wozach? A może na obrazku ładniejszy, co?

  • siara – 06.07.2011

    jezdze citaro wiec nie musze "grzebac" w swoim wozie...

  • @siara – 06.07.2011

    ...chyba jako pasażer!

  • siara – 06.07.2011

    cokolwiek bym nie napisal i tak bedziecie mi udowadniac ze solaris jest najlepszy we wszechświecie. i kazdy mankament obrocicie w zalete. szkoda mi na was czasu "znawcy"...

  • van – 06.07.2011

    siara: ach, typowy z Ciebie polak. oczerniać i rzucać błotem na swoje a wychwalać cudze. "syf" - nie uważasz że to zbyt mocne słowo?

  • Asesino – 06.07.2011

    @siara, jeździsz Citaro więc czemu porównujesz Solarisa do Viseona? C o ma Citaro do Viseona? Ja niczego nie chce ci udowodnić, to ty stwierdziłeś że 'Solaris przy Viseonie to syf', więc czekam na argumenty. Z tymże na 99,9% nawet Viseona na oczy nie widziałeś, więc... Pozdrawiam.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....