TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Suwałki i kolejnych 15 nowych autobusów
Zbigniew Rafalski - Opublikowano: 18.02.2010 15:01:05 2 komentarze
Suwałki i kolejnych 15 nowych autobusów

Zgodnie z ubiegłorocznymi zapowiedziami włodarzy Suwałk, 16 lutego br. ogłoszony został przetarg na dostawę 15 sztuk fabrycznie nowych niskopodłogowych autobusów miejskich. Tegoroczny kontrakt, podobnie jak ubiegłoroczny zostanie zrealizowany dzięki pozyskaniu środków unijnych w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. W odróżnieniu od poprzedniego postępowania w ramach, którego zakupionych zostało 12 sztuk niskowejściowych Irisbusów Crossway 12 LE, tegoroczne postępowanie jest podzielone na trzy zadania. Pierwsze zadanie to dostawa 15 sztuk fabrycznie nowych niskopodłogowych autobusów miejskich;drugie –dostawa nowego pojazdu pogotowia technicznego specjalnie zaprojektowanego dla ratownictwa, holowania i transportu rozbitych lub uszkodzonych pojazdów takich jak autobusy, ciężarówki, samochody dostawcze;i trzecie zadanie, które określa dostawę nowego samochodu wsparcia logistycznego. Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych. Nowe autobusy i pojazdy zaplecza mają zostać dostarczone do Suwałk najpóźniej do 20 października 2010 r. Głównym kryterium oceny ofert w pierwszym zadaniu będzie cena, która stanowi 90%. Pozostałe 10% stanowią warunki gwarancji i techniczno-eksploatacyjne, w tym najdłuższy okres gwarancji bez limitu kilometrów, długość przebiegu między obsługami technicznymi oraz rodzaj szyby przedniej (dzielona w pionie lub jednoczęściowa). W pozostałych dwóch zadaniach jedynym kryterium oceny ofert będzie cena –100%.

Kto wygra?

Przyjrzyjmy się tegorocznym wymogą jakie muszą spełnić potencjalni dostawcy nowych autobusów. Autobusy mają mieć długość od 11,6 do 12,3 metra i pojemność minimum 100 osób, w tym 28 na miejscach siedzących. W przetargu ogłoszonym w 2009 roku, autobusy miały mieć pojemność minimum 110 osób. Takie kryterium mogło spełnić jedynie dwóch dostawców –KAPENA z modelem Irisbus Crossway LE oraz Solbus z modelem SM12. Kolejną zmianę możemy zauważyć w zakresie silnika. Obecnie jest wymagany silnik minimum 5-cylindrowy, spełniający normę czystości spalin EURO 5 oraz o mocy 250 KM. W ubiegłym roku wymagany był silnik minimum 6-cylindrowy (zapis blokował autobusy Scania), spełniający normę czystości spalin EURO 4, o pojemności do 8 dm3 (zapis blokujący m.in. Volvo, Solarisa i Mercedesa) oraz o mocy minimum 240 kW (oferowany przede wszystkim w Irisbusie Crossway LE).

Zasadniczą zmianą w nowym SIWZ jest wymóg zaoferowania autobusu całkowicie niskopodłogowego, bez stopni poprzecznych na całej długości oraz z układem drzwi 2-2-2 (w 2009 roku preferowany był układ drzwi 2-2-1). Dodatkowo zamawiający zastrzegł, że drzwi pasażerskie mają być otwierane do wewnątrz –takiego zapisu brakowało w 2009 roku.

Zaoferowany typ autobusu ma posiadać aktualną homologację dopiero na dzień dostawy. Zapis ten z jednej strony umożliwia udział w postępowaniu producentom, którzy dotychczas nie oferowali swoich produktów w kompletacji najbardziej zbliżonej do wymaganej w SIWZ, ale z drugiej strony oferent musi wykazać się co najmniej jedną dostawą w ilości minimum 15 sztuk fabrycznie nowych autobusów niskopodłogowych, co wyklucza wszelkiego rodzaju prototypy czy autobusy dopiero wchodzące do produkcji seryjnej.

Dodatkowo wykonawca będzie musiał:

1)   przeszkolić 6 pracowników jednostki organizacyjnej zamawiającego tj. PGK w Suwałkach Sp. z o.o. w zakresie obsługi i napraw,

2)   przeszkolić 20 kierowców w zakresie eksploatacji i użytkowania,

3)   udzielić jednostce organizacyjnej zamawiającego autoryzacji w zakresie umożliwiającym samodzielne wykonywanie przeglądów, obsług oraz napraw gwarancyjnych i pogwarancyjnych.

4)   wyposażyć zamawiającego w kompletną dokumentację techniczno-eksploatacyjną, schematy układów pneumatycznych i elektrycznych, instrukcje napraw wszystkich zespołów, urządzeń i układów stosowanych w autobusie oraz katalogi części zamiennych. Całość dokumentacji musi być opracowana w języku polskim i przekazana w dwóch kompletach w wersji papierowej oraz jednej elektronicznej,

5)   dostarczyć dokumentację oprogramowania, instrukcje obsługi urządzeń montowanych w pojazdach,

6)   dostarczyć komplet urządzeń diagnostycznych i oprogramowań komputerowych (w języku polskim) umożliwiający pełną diagnostykę autobusów oraz zamontowanych zespołów (silnik, skrzynia biegów, układ sterowania drzwi, ukł. powietrza itp.).

Wykonawca zobowiązany jest udzielić gwarancji:

1)   na całość autobusu –min 3 lata bez limitu kilometrów,

2)   na występowanie korozji poszyć zewnętrznych oraz szkieletu nadwozia i podwozia bez konieczności wykonywania dodatkowych konserwacji w trakcie eksploatacji –12 lat,

3)   na powłoki lakiernicze –5 lat,

4)   na trwałość konstrukcji i poszycie tj. pękanie szkieletu, ramy, blach poszycia –12 lat,

5)   na możliwość zakupu wszystkich części zamiennych do autobusu: jego konstrukcji zespołów, podzespołów, urządzeń etc –15 lat.

Nowe autobusy mają posiadać klimatyzację stanowiska pracy kierowcy, monitoring przestrzeni pasażerskiej wraz z dodatkową kamerą do rejestracji drogi jazdy, monitor LCD umożliwiający emisję reklam i ogłoszeń we wnętrzu autobusu, odbiorniki GPS, bramki liczące pasażerów wchodzących i wychodzących oraz tablice elektroniczne.

Analizując tegoroczny przetarg można dostrzec, że jest on znacznie bardziej przemyślany i dopuszcza szersze grono oferentów, dzięki czemu zamawiający otrzyma autobusy zgodne z wymaganiami, przy jednoczesnej gwarancji uzyskania najlepszej ceny.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Irisbus
Suwałki
  • JaRkO – 18.02.2010

    i pewnie znowu wygra Solaris Urbino

  • kaz – 19.02.2010

    Nie koniecznie Solaris, może to być MAN.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....